1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Huono kokemus SE T68i:stä.

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja suojis, 19/11/02.

1. suojis

Tykkäykset:
    0
    Vaihdoin keväällä puhelimeni t68:iksi... Alkuaikoina silloin tällöin kaverit valittivat, että eivät saa minuun yhteyttä vaan puhelut ohjautuivat aina dna vastaajaan. Syytin heti dna:ata, enkä uskonut puhelimen vikaan... Vein kuitenkin puhelimeni huoltoon (sähkötaso tre) ja valitin kuuluvuus ongelmia, sekä puhelimen ominaisuuksia kuten pin-koodin kyselyä, sekä näytön sammahtelua. Huollosssa pelkästään päivitettiin puhelimen softa.

Kokeilin puhelintani muilla liittymillä ja totesin, että vika ei todellakaan ollut dna:ssa. Ensimmäisen huollon jälkeen kuuluvuus oli edelleen heikko ja viikon päästä vein puhelimeni uudelleen huoltoon (tällöin puhelimeni akku alkoi myös yhtäkkiä tyhjenemään n.2 päivässä). Huollossa vaihdettiin antenni, sekä näyttö.

Edelleen puhelin toimi huonosti ja vein puhelimen (7.11.2002) kolmannen kerran huoltoon. Mainitsin, että olen jo kolmatta kertaa asialla ja että eikö sitä puhelinta jo pikkuhiljaa saada kuntoon. Sain jälleen kerran jonkun nokialaisen lainaksi(en kylläkään laturia) ja minun piti saada erikkini takaisin samaisena päivänä. n. 15 min kuluttua huoltoon viennistä sain tekstiviestin, jossa ilmoitettiin, että puhelimeni on lähetetty maifonille helsinkiin.

En ole vieläkään saanut kyseistä puhelinta takaisin, enkä ymmärrä sitä, että huoltoa pitkitetään älyttömästi, vaan luultavasti halvemmaksi molempien osapuolten kannalta tulisi se, että minulle annettaisiin kokonaan uusi puhelin. Toisaalta en myöskään ymmärrä sitä, että minulle annetaan lainakäyttöön vanha nokialainen, joka myös pitäisi käyttättää huollossa. (sitä saa lyödä seinään, jotta näyttö toimisi.) Jokaisesta suomalaisesta kodista löytyy ainakin yksi nokialaisen laturi, joten se ei ole ongelma.

Onko jollain muulla ollut vastaavanlaisia ongelmia (t68i kuuluvuus, huollon kesto... ) ?

2. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuuluvuus 1800 Mhz:n verkossa on ainakin ollut heikko t68:ssa.

3. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No jos on kyse Maifonista niin huolto voi olla vähän sitä ja tätä.... valitettavasti!

4. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Joo ku päivitin alkusyksystä T68i:n niin kesti ~2.5 viikkoo enen ku tuli takas periferiaan. Nyt ku päivitin pariviikkoo si niin ei kestäny "ku" 9 päivää.

5. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onhan noita... Huono kuuluvuus on T68:n ominaisuus.

Eräs viallinen T68m:stä on kuulemma hävinnyt rautavioiksi oletetut ongelmat i-softauksen mukana. Eli m:n softat olivat viallisia...
    Itse suhtaudun tuohon skeptisesti mutta kai se mahdollista on.

Maifon on kyllä hieman hidas firma...

6. mpkk2

Tykkäykset:
    0
    Itse kun olen päivittänyt Maifonissa niin se on kestänyt 20min max... 4 kertaa olen softan kyseiseen puhelimeen päivittänyt. Tuosta huollosta nyt en tiedä... vielä... kun ei onneksi *koputtaa puuta* ole ollut mitään ongelmia k.o puhelimen kanssa =)

Ja tuo 1800MHz verkossa kuuluminen on ollut todellinen ongelma ja on edelleen. Se on myönnetty.

7. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Kuluttaja-asiamiehen kanta yleensä on, että myyjällä on oikeus yrittää korjata puhelin, mutta kolmas kerta samasta viasta antaisi jo oikeuden purkaa kauppa, saada toinen vastaava laite tai uusi samanlainen. Viimeksi kun minulla oli Erkki (788) niin se vaihdettiin 3 kertaa uuteen, jonka jälkeen se lopulta vaihdettiin taas Nokiaan.

Kun viet auton huoltoon ne eivät anna mitään autoa tilalle. Sama koskee kelloa, tietokonetta tai perämoottoria... Eli oikea vastaus olisi; eihän sinun sitä pakko ollut ottaa.

8. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Mutta ku asuu täällä periferiassa niin eipä oo maifonin pojilla ja tytöillä mitää kiirettä stadin pääs.

9. Fobin

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on tullut ensimmäiset ongelmat T68i:n kanssa nyt. Kentät ovat viisi sekunttia täydet ja toiset viisi sekunttia poissa. Välillä tulee myös "Ei pääsyä" teksti näyttöön ja GPRS ei saa yhteyttä. Syytin itsekin ensin DNAta, mutta kaivettua kaapista vanhan 3210 on verkot täysillä. Täytynee kiikuttaa Maifoniin.

10. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Minä voin sen sijaan kertoa pelkkää plussaa T68i:stä. Maifonista en!
    Minulla oli samaa vikaa kuin sinulla eli puhelut ohjautuivat vastaajaan. Täältä lukemieni kokemuksien perusteella vika kuitenkin operaattorissa(tässä tapauksessa Sonera). GPRS kun on päällä jostain kumman syystä verkko päättää silloin tällöin ohjata puhelut vastaajaan, edes viestit eivät tule läpi. Kun sitten soitat jolle kulle puhelin piippaa kaikki vastaaja/tekstiviestit sisään. Ongelman ratkaisu: Puhelimesta GPRS pois päältä -> se menee kuitenkin päälle esim mentäessä WAP:n (tms) joten varsinaista haittaa tuosta ei ole, akkukin kestää kauemman.
    Maifonin toimintaan tullakseni: Yhteen aikaan puhelut pätkivät todella pahoin minulla ja kuvittelin että vika luurissa. Todellisuudessa vika oli jälleen kerran operaattorin verkossa joka on todella ailahtelevaa sorttia tääläpäin. Vein puhelimen ostofirmaan joka lähetti sen Maifoniin, sen piti alunperin tulla takaisin samaksi viikoksi ja JO 4vko kuluttua sain sen takaisin!! Minä hiilostin liikettä ja se Maifonia, aina lupasivat lähettää sen ensi tilassa takaisin mutta koskaan ei sitä kuulunut sovittuna ajankohtana.
    Itse luuri on ihan loistopeli! Tässä 2-luuriksi suunittelen jotain Samsungin T100:a mutta tuota en ole vaihtamassa vielä pitkään aikaan pois. Vielä kun saisin Erkin MP3 soittimen toimimaan WinXP:ssä niin hyvä olisi (toimiiko jolla kulla!?)

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    He! Tässä tapauksessa vika on operaattorissa, mutta 7210:n tapuksessa Nokiassa :)
    Totta että GPRSn kanssa on tuon tyyppisiä ongelmia kaikilla merkeillä/operaattoreilla
    Joissain yhdistelmissä sitä esiintyy enemmän...
    Tuo talo tuntuu hoitavan asioita välillä todella mallikkaasti ja välillä tökkii tosi pahasti.
    Osta muistikortin lukija.

12. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Voisin ostaakkin mutta mitäs minä tuolla vanhalla sitten teen.(?). Maksaisin saman verran tuosta lukijasta kuin maksoin aikoinaan tästä soittimesta.

13. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Joo operaattorissa se vika on. Mulla kyllä tulee viestit läpi kutakuinki ajallaan (op. DNA).

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No sitten kannattaa unohtaa kokojuttu...
    Muutenkin suositteln jotain muuta kortinlukijaa kuin se mukanatullut.
    Ja ehkä se 50e sijoitus tois sille MP3 soittimelle sen verran lisäarvoa että kannataa... Vaikka saiskin orginaalin toimiin.
    No ei sitä voi noin kovasti yksinkertaistaa.
    Tilanteet ovat vaan hankalia, yksinkertaistettuna, virheellisesti toimiva luuri saattaa toimia jossain verkossa hyvin ja oikein toimiva luuri ei välttämättä toimi oikein toimivassa verkossa jne.

15. suojis

Tykkäykset:
    0
    Mun luurissa oli juuri tuo sama vika. Kentät vaihtelivat jatkuvasti täyden ja nollan välillä. Usein oli mahdotonta soittaa, kun puhelin soitettassa yksinkertaisesti katkaisi puhelun mitään syytä ilmoittamatta. Akku irti ja puhelin uudestaan päälle auttoi joskus, mutta joskus ei sekään.

16. e-mil

Tykkäykset:
    0
    Siis voi kerpele, tästäkö ne minunkin ongelmat johtuvat. Tuossa ME45:ssä (+sonera) olen pitänyt gerpsiä aina päällä, ja pitäisin mieluusti edelleen, sillä selainta käynnistäessä ei gprs mene itsekseen päälle.
    Eikö tämä ole hieman epäreilua että joudun olla käyttämättä uutta kätevää ominaisuutta koska se häiritsee puhelimen normaalia käyttöä.
    Onko ongelma tiedostettu yleisesti, jotta parannusta voisi olla odotettavissa?

17. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Outoa kyllä että kolmesti oot huollattanut puhelimen ja siltäkään ei mitään aikaan oo saanut.. Pahoittelut ;o)

18. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    ME45:ssä ei ilmeisesti mene GPRS automaattisesti päälle kuten T68i:ssä (ts. Vaihda puhelinta ;)
    Juu onhan tuo paha vika. Ihan yleisestikkin käsittääkseni tunnustettu ja tiedetty operaattorien päässä..sitä on paha sanoa onko korjausta tulossa kun vian lähdekkin tuntuu olevan outo.

19. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Tässä nyt alle tunnin vanhaa empiiristä tietoa. Puhelin on ME45 ja tätä foorumia tassä selatessa olen puhunut yhden 25 min puhelun ja saanut tekstiviestin. GPRS on kyllä ollut vankasti päällä ja pysynyt jo helmikuusta saakka! Ilmeisesti sulla puhelun tullessa on juuri dataa ollut siirtymässä ja silloin puhelu on ohjautunut vastaajaan koska linja on ollut "varattu". Kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Itse en vastaajaa käytä ollenkaan, joten ei ole ongelmaakaan.

20. zeizei

Tykkäykset:
    0

Jaa tämä viestiketju