1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Huijausviestejä liikenteessä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja qucci, 26/7/12.

1. qucci

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Omaan TF:n numeroni tuli tällä viikolla tekstiviesti applepalkinnot lähettäjältä. Näytti selkeästi huijaukselle. Ja googlettamalla asia varmistuikin. Onko muille tullut vastaavia viestejä? Onko näitä tullut pelkästään Sonera/TF asiakkaille? Mietin vain, onko mahdollista jotenkin estää tälläisten viestien tuleminen?

2. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Joku tollanen tuli jossain vaiheessa myös vaimon luuriin, Saunalahden liittymään. Ehti poistamaan ennen kuin pääsin katsomaan tarkemmin, joten en osaa sanoa mistä numerosta tarkalleen tuli.

3. qucci

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    1 henkilö tykkää tästä
  4. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Mulla tuli tuohon Anroid tabletkoneeseen jokin tuon sorttinen, että olen voittanut jonkun ipodin??? Siinä olisi pitänyt lähettää puhelinnumero, jonka kautta sitten viesti johonkin 17 alkuiseen numeroon.
    Blokkasin viestin pois.

5. qucci

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Ja äsken tuli, lähettäjältä SURFACE seuraavanlainen tekstiviesti:
    Ole ensimmäisten joukossa omistamassa uuden Microsoft Surface-tabletin. Tarkista linkistä jos palkinnon voitto osuu numeroosi http://wwwpistemicrosoftpalkinnotpistecom

Tietääkö kukaan miten nämä viestit saisi loppumaan?

6. qucci

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Itse itselleni vastaten. Laitoin sähköpostia osoitteeseen sw.fi@mobisupport.net ja pyysin poistamaan numeroni ja lopettamaan häiriköinnin. Lupasivat välittää kiellon eteenpäin. Katsotaan vaikuttaako mitään. Niin ja ihan suomenkielellä hoitui viestien vaihto.

1 henkilö tykkää tästä
  7. kimmo

kimmo Punainen matto, kiitos.

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Etteivät vaan innostuisi tuosta, jos numerosi ilmoitit tuonne asiakaspalvelun s-postiin. Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että tällaisille "oletvoittanutiphonenwhatever"-huijareille pitäisi antaa pesäpallomailasta..toinen ja kenties parempi vaihtoehto olisi se, että operaattorit alkaisivat oikeasti tehdä jotain sen eteen, että nämä tällaiset saataisiin loppumaan. Nykyisin ei taida mitään tapahtua tällä saralla, koska näistä jää toki operaattorillekin laskutettavaa ja pääasiahan se on että rahaa tulee.
    PS kannattaako noita linkkejä laitella yhtään enempää eri sivustoille(ainakaan toimivina)?

8. thehulk

thehulk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Sorruitko?

9. qucci

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Linkki muokattu toimimattomaksi.
    Ja kyllä itsekin mietin tuota, että innostuvatko. Mutta toisaalta niillähän oli jo numeroni joten.. Eikä noista ainakaan vielä ole laskua tullut kun ei ole noita linkkejä tullut avattua. Suunnatonta ketutusta aiheuttaneet kylläkin, harmi kun suomessa ei voi hakea kunnollisia korvauksia näiltä huijaripskoilta.

10. mika83 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    69
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note2
    Mulla tuli Android puhelimeen. Ilmotus palkkiin noita olet voittanut, lunasta voittamasi I pad 3. Kun asensin F-Securen niin ei yhtä ainuttakaan viestiä ole tullu.

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Jep jep... jos tuommosia viestejä tulee, ettei voi lähettää laitetta joku syyn takia himaan postissa suoraan, niin ihan sama mulle mitä viesteissä lukee, pyyhin vain pois. Soittavat sitten perään, jos oikeasti on voittanut.

12. kimmo

kimmo Punainen matto, kiitos.

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    [ot]Olen muistaakseni noin 10v ainakin julistanut tuomiopäivää näille kusettajille(+operaattoreille, joiden ansiosta tällainen loppupeleissä mahdollista), joten uskoisin tietäväni ettei numeroa tällaisiin laiteta..vastaus kysymykseesi siis; en.
    Miksei linkkiä, niin siksi ettei kukaan vahingossa sinne mene, lisäksi näitä ei pitäisi isommin "mainostaa".

13. qucci

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    Honor 7
  14. n_kurki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    33
    Puhelinmalli:
    Huawei P9 + telefinland
    Nuo androidin yläpalkin ilmoitukset/mainokset saa poistettua AirPush Detector -ohjelmalla, joka tunnistaa jos joku ladattu sovellus on tuonut tuon ominaisuuden mukanaan :)

1 henkilö tykkää tästä
  15. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Onko muuten kukaan saanut ko ipadia vastaamalla tekstiviestiin.
    Paljonkohan nuo huijausviestit maksaa.
    Mistä saan tuon ohjelman, kun tuo viesti huijaa jatkuvasti.

16. n_kurki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    33
    Puhelinmalli:
    Huawei P9 + telefinland
    Android marketista/playsta löytyy AirPush Detector.

17. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Kiitos. Asensin just ohjelman. Pitää ruveta tutkimaan miten se toimii.

18. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Just click'n'go... toimii kuin junan toiletti.

Jaa tämä viestiketju