1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Huijattu

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja XP, 10/10/07.

1. XP

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Touch PRO2
    Eilen sovin puhelin kaupat xxxx xxxx kanssa ja maksoin puolet puhelimen hinnassa hänen tililleen koska postiennakko ei käynyt, Tänään sitten löysin suomi24 sivulta tästä myyjästä joka olikin huijari, tarjusin heti että minua on huijattu, kertokaa miten minun pitäisi menetellä, rikosilmoitus kannattaa varmaan tehdä entä mitä sen jälkeen, minulla on myyjän puhelinumero, sähköposti ja tilinumero,

Tässä tiedot mitä löysin huijarista suomi24 sivulta

http://keskustelu.suomi24.fi/show.f...ce=4000000000000030&posting=22000000017688702

Auttakaa!!

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Noh.. Poliisi tietty ensin ja sitte aletaan kyselemään, että missäs se paviaani asuukaan. Googleta tilinumero. Voi huoletta sanoa, rahaa et tule takasin saamaan koskaan ellet itse peri tai joku auta.

3. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2638
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Kerro nyt miten tilinumeron saa googlettamalla?

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    ÄSSH... siis tää XP laittoi tyypin tilille rahaa, pakkohan se on tilinumba tietää, samalla voikin googlettaa lisää tietoa jos sattuu oleen sama tilinumba muualla levityksessä.

5. kimmo Vieras

JJ sitten vaan apuun sinne Kouvolaan. Alkuperäiselle sanoisin, ettet kait mitään voi tehdä(ainakaan lakipykälien mukaan), paitsi sen rikosilmoituksen, jonka jo sanoit tehneesi. Jostakin olin lukevinani, että isäpappa olisi maksanut huijauksia pois, mutta lopettanut senkin. Vanhemmille toki voi aina yrittää kertoa näkemyksensä, miten ovat kasvatuksessaan onnistuneet.

Ihmetellä kuitenkin sopii, ettei nämä googletukset tule ikinä etukäteen mieleen. Monetkin huijareista ovat usein samoilla nickeillä, samalla puhelinnumerolla jne. näitä kauppoja tehdessään. Tästä(kin) huijarista ensimmäiset tiedot käsittääkseni jo vuodelta 2006, joten ei suurta vaivaa olisi vaatinut tämän tapahtuman välttäminen.
    Ja vaikkei enää tähän tapahtumaan auta, niin jotain ohjeita ettei uusia huijauksia tapahtuisi(usko kimmo unelmiis);

koittakaa tehdä kauppoja luotettujen kanssa, googlettakaa joka ikinen käyttäjätunnus, tilinumero, puhelinnumero mitä myyjästä irti saatte. Kysykää noutoa, postiennakkoa ja ennen kaikkea, käyttäkää päätänne. Jos joku myy uutta N95sta 200 eurolla, niin hälytyskellojen pitäisi alkaa kilistä. Ja jos vielä epävarma, jättäkää ostamatta.

6. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2638
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Jep, nyt selvisi mitä tarkoitit. Aina sitä vanhakin jotain oppii ;)

7. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Nimi ja asuinpaikkakunta esiin niin kaivan kaikki saatavilla olevat tiedot kaverista.

8. kimmo Vieras

Ymmärtääkseni puhuu tästä henkilöstä, jonka tiedot selviävät ekasta linkistä.

9. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eli Kouvolassa ja vähän reilu parikymppinen böönä. Katsotaan, mitä viranomaisrekisterit sanovat.

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ihmiset ovat usein hyväntahtoisia ja sinisilmäisiä kauppoja tehdessään. Moni ehkä ajattelee että kaupan voi helposti perua ja rahat saa takaisin jos jokin menee pieleen. Ei tulla ajatelleeksi että pitäisi tehdä selvitystyötä. Tässä suhteessa esimerkiksi kauppojen palautusoikeudet ovat johtaneet ihmisiä harhaan. Yksityisten välisissä kaupoissa ei mitään tällaista suojaa ole ja toista osapuolta voi olla vaikea tavoittaa (kaupan jälkeen) jos on asioitu netin välityksellä.

Valistus on paras keino ja toivon itse että näihin tapahuijareihin sovellettaisiin tiukempaa rangaistusasteikkoa. Rahojahan ei yleensä saa takaisin koska ovat yhteiskunnan tukivaroilla eläviä ja näinollen perinnän suojarajan alapuolella. Valtionkonttoriltakaan harvemmin korvausta saa tai kannattaa hakea kulujen vuoksi. Toinen vaihtoehto olisi rajoittaa näiden henkilöiden rahalaitosten käyttöä, mutta se taas on toisaalta kansalaisten perusoikeuksien päälle tallaamista.

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Pääasia, että sellanen tiedotus järjestelmä pelaa näitten hanttapulien kuriin saamiseksi. Jokasen vastuulle jää se periminen sitten. Joten jos monia on yksi huijannu, kannattas porukkaa kerätä. Rahaa ette saa muuten takasin kun kovalla kädellä. Oikeus ja valtio saa kiristettyä sakoilla omansa jos saa.

12. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kerrohan JJ kun olet perinnän ammattilainen niin miten se suurempi joukko auttaa varattomaksi todetun kohdalla? Tai mitä tekniikkaa itse käytät? Väijyt väestörekisteriin kirjatun osoitteen läheisyydessä ja sitten kun kohde tulee sossun luukulta rahatukko kädessä niin nyhdät siitä omasi pois ja katoat tyylikkäästi paikalta?

13. XP

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Touch PRO2

Tässä huijarin tiedot laitettu yv:llä sonicille

Tein tyypistä rikosilmoituksen katsoaan miten asia nyt etenee. Tälläistä tapaahtuu minulle ensimmäistä kertaa olen paljon tehnyt kauppoja netin välityksellä samalla menetelmällä rahat tilille paketti postiin sekä postiennakolla ja ei ole koskaa tälläiseen törmänny.

Sonic olen todella kiitollinen jos löydät jotain tietoa huijarista, itse etsin tietoa tolla puhelinumerolla eniro.fi sivulta mutta mitään en löytänyt ja minna pennanen nimellä löytyy paljon ihmisiä, en voi ruveta kaikille soittelemaan ja kyselemään. mutta toivottavasti poliisi saa jotain selvitettyä

Kiitoksia kaikille vastauksia/neuvoista , tulevaisuudeessa yritän olla varovaisempi, olen yleensä ollut kaikissa netin välityksellä tapahtuvissa kaupoissa varovainen ja tämäkin myyjä vaikutti ja vaakuutti olevansa rehellinen ja luotettava, kysyin noutoa ja se onnistui ja kun hän ehdotti että puolet puhelimen summasta voin maksaa kun puhelin on minulla niin ajattelin että tämä on hyvä diili, mutta niin ei käynytkään, mutta katsotaan miten juttu etenee, laitoin sähköpostia tyypin isälle katsotaan miten hän reagoi

14. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tuota on mietitty jo aikasemminkin, vai kysytty... ;) (ammattilainen) hehe... ei helvata noita juttuja.

Kerran aikasemmin joku vissiin kysy samaa... tein kerran näin tässä joku aika sitten. Tyyppi ei suostunu maksamaan, menin pimputtelemaan ovikelloa. Se ei ollu kotona ja odottelin autossa... No sitte se paviaani saapui näköpiiriini. Nousin autosta ja juoksin perään. Tyyppi asui pohjakerroksessa josta ei päässyt muualle kuin kellariin. Se huomas mut ja sitte aloin jo kävelemään ulko-ovelta ja kieltämättä huvitti se uikutus

"miksi-ei-ovi-lähde-auki, mikä-mikä" Eikä toinenkaan, ei kait se nyt lähde kun on tukittu lukot. "Älä älä älä..." mitäs sitä, vähän tuupin seinille... ja kaupasta ostetut kaljat kilisi pitkin lattioita ja seiniä. Rahaa alkoi löytymään. No kyse ei suuresta summasta ollut, ottaa se päähän silti.

Mut jos tyyppiä ei tunne, et tietäis millon sillä on rahaa, hmm.. varmaan nostaisin hintaa sitä mukaan kertaa 2, kun tulee kuluja ;))

15. Jarza

Tykkäykset:
    3
    Aika ahkerasti tuntuu myyvän mut kun katsoo tuotetta ja hintaa niin huomaa et nyt ei ole kaikki kunnossa.

LG 50PC35 50" Plasma-tv 500e
    Acer 15,4"näyttö,celeron m520-prosessori,1,5Gt:n muisti,80Gt:n kiintolevy,tallentava dvd-asema,WLAN,windows vista basic hp.250e
    Prestige-yhdistelmävaunut väri pun./must. kantokassi,ilmakennopyörät,säädettävä aisa kaupanpäälle hoitolaukku. hp.300e
    Myydään kuukauden vanha Nokian 6267,mukana alkuperäinen pakkaus,osto ja takuukuitti väri "lila" hp.150e
    Löytyis uuden mallinen musta jopo
    hp.100e
    kaks lippua gwen stefanin perjantain keikalle

Tosin joku voinu laittaa ilmoituksia ihan piruilu mielessä.

Yli vuoden jo huijannu näköjään.
    http://keskustelu.suomi24.fi/show.f...ce=4500000000001251&posting=22000000020393783

16. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tuokin on hyvä keino, jos asuu kotona tms... niin painostaa pikkusummasta vanhempia. Ne saattaa maksaa rahat kun lyöt tilinumeron kouraan ja sanot kuin asia on. Et met olemma pohojanmaalta, ja reiluja jätkiä meiningillä, meillä ei... hehe.. se saattaa jopa tehota.

17. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2638
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Voihan se tietysti olla oppinut huijaamisen vanhemmiltaankin, jolloin painostus ei auta. Mutta varmasti kannattaa koettaa.

18. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Yleisestikin hiukan asioita;
    Kun teet rikosilmoituksen ja kutsu tulee kuulusteluihin niin tulostele mukaan viimeistään siinä vaiheessa kaikki dokumentit huijarista. Mielellään jo aikaisemmin niin poliisi voi niitä tutkia(esim. minulle poliisi aikanaan esitti jo kaverin rikosrekisterin kuulusteluissa ja kertoili käytännön asioista).

Aikanaan juttu(minulla meni vuosi muistaakseni) menee oikeuteen lievänä petoksena, saat postissa joku päivä kirjeen jossa on tuomio - mitään kutsua ei tuonne istuntoon sinulle tule. Kirjeessä mainitaan myös mitä tuomittu on sinulle velvoitettu maksamaan(yleensä kait menetetty rahasumma), lisäksi sakkojen määrä teosta.

Tuon kirjeen kanssa kun kävelet ulosottovirastoon ja täyttelet lapun rupeaa ulosottoviranomainen kyselemään rahoja puolestasi. Tuo ulosotto pitää uusia muutaman vuoden välein mutta siitä varmaan kertovat sielä virastolla lisää.

19. XP

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Touch PRO2
  20. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4679
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    [Avautumista]Voi vttu et pistää päähän tommoset limanuljaskapaskat![/avutumista]

Jaa tämä viestiketju