1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

HUIJATTU huuto.net:issä!! Mitä tehdä???

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja alehtoka, 9/8/02.

1. alehtoka

Tykkäykset:
    0
    Eli voitin huudon huuto.net:issä.Olin yhteydessä myyjän kanssa, hän vaikutti luotettavalta, oli hyvin asiallinen jne.(yllätys yllätys...) Hän halusi ensin saada puolet rahoista mutta suostuin maksamaan vain osan niistä ennakkoon (100e) ja sovittiin että loput maksetaan postiennakolla. Kaikki hyvin. Laitoin rahat hänen tililleen. Seuraavana päivänä tuli ihmeellinen maili missä hän pyysi että saisi koko raha summan ennakkoon. En luonnolisesti suostunut ja hän lupasi kuitenkin lähettää puhelimen vielä samana päivänä (tämän viikon keskiviikkona), ja sitten ilmoittaa minulle seurantakoodin. En ole kuullut hänestä sen jälkeen. Tyhmä kuin olin en tarkastanut hänen henkilö tietojaan (mitä pitää ilmoittaa kun rekisteröityy huuto.net:iin) ennen kuin lähetin rahat. Nyten tiedän totuuden, koko henkilö ei ole olemassa siinä paikkakunnassa missä hän ilmoitti asuvansa , ja puhelinnumero ei tietenkään ole käytössä! Olin tyhmä kuin luulin ettei kukaan yrittäisi hujata ketään huuto.net:issä tällä tavalla. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä kyseiseen henkilöön, turhaan tietenkin..ja kun maili osoite vielä on lycos.com:issa ei paljoo pysty tekee...Olen ottanut yhteyttä webmasteriin (joka ei tietenkään ole vastanut vielä mailiini..), mutta mitä muuta voisin tehdä? Onko ehdotuksia, vastaavanlaisia kokemuksia? teen mitä tahansa että saan tämän kusip**n kiinni, koska mä haluan mun rahat takasin! (toivottavasti hän lukee tämän) ei sitten tarvi kirjoittaa että miten tyhmä mä olin kun en tarkistanu henkilötietoja....

-Mara

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Tilinumeron perusteella voisit saada jotain tietoa, varsinkin jos esität asiasi poliisille tai pankissa. Muuten meinaa olla vähän avut vähissä, tarkkana pitää olla kuin porkkana näissä nettikaupoissa.

3. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Rikosilmoitus. Tästä on ollu tääläkin asiaa jo ennen. Jos ostaa joltakin jotain, kannattaa tarkistaa puhelinnumeron toimivuus ainakin ja ottaa osoitteet ja muut ylös ja tarkistaa, että sellainen osoite on olemassa.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    siis tällä foorumilla ei voi esittää omia mielipiteitä ollenkaan!! tääkii on jo kolmas viesti, minkä kirjoitan tähän.

Siis olit ERITTÄIN tyhmä kun maksoit rahat etukäteen tilille. miksi rahat pitäisi maksaa etukäteen myyjän tilille. kysyn vaan?

ps.toiv. opit tästä ees jotain!!

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ericsoni vois oppia kirjoittelemaan vähän asiallisemmin.

Ei se postiennakkokaan aina estä huijaamista, ellei nyt satu olemaan tuttu postitäti, joka antaa avata paketin ennen maksamista.

6. icebox

Tykkäykset:
    0
    kyllä minä useasti maksan rahat etukäteen myyjälle, näin säästyy aikaa. Tosin yleensä teen kauppaa vain henkilöiden kanssa jotka ovat joko saaneet jo positiivista palautetta tai tunnistautuneet.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    siis TÄH??

8. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eikö sitä muka saa avata postissa? Jostakin lehdestä muistaakseni luin joskus (=useita kuukauseja ellei vuosi sitten), että sen saisi avata?

9. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Avata saa vaikka tiskillä mutta vasta maksamisen jälkeen.

10. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Luepa uudestaan se kohta, mitä et hiffannut...

11. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Kiitos varoittavasta esimerkistä, itsekin olen siellä hieman kauppaa hieronut - ja näköjään saa olla varovainen.
    Näytti esiintyvän naisen nimellä tuo huijarikauppiaasi - aika hyvä veto... itse olen pyrkinyt hieman välttämään noita kauppiaita joilla ei ole palautteita ollenkaan.
    Kyllähän siinä on selkeesti rikosilmoituksen ainekset: mutta koska huijari on repinyt kaikki yhteystiedot hihastaan, ainoa keino asian eteenpäinviemiseksi on ip-osoitteiden kautta tapahtuva selvitys. Siis sen webmasterin avulla. Jos hyvä tsäkä käy se on tehnyt huijauksen kotoaan/töistään, jolloin asia voi edetä, huonossa tapauksessa esim. kirjastosta, jolloin homma on (vielä) hankalampi.
    Tietysti kyse on tässä tapauksessa yksittäistapauksesta ja (kohtuullisen) pienestä summasta, mutta toisaalta tällaiset kaverit duunaa noita hommia tod.näk. toistuvasti ja eri ktunnuksilla - joten myös huuto.netin intresseissä varmasti on hyypiön kiinnisaaminen.
    Lykkyä jäljitykseen ja kerro jos/KUN asia edistyy!

12. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ok. Ilmeisesti en lukenut tai tajunnut artikkeliä oikein.

Onhan myös tilinumero ostajalla ylhäällä. Poliisi saisi varmasti sen avulla ylös henkilön tiedotkin. Mutta tuo taas tarvitsee rikosilmoituksen.

13. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Samat sanat, mitä vähemmän positiivista ja mitä enemmän negatiivista palautetta, sen varovaisempi minäkin olen.

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    TOTTA! Enpä tuota tullut ajatelleeksikaan! Ehdottomasti rikosilmoituksen väsäämiseen siis. Ja kerro tosiaan tänne miten kävi.

15. hompe

hompe

Tykkäykset:
    0
    Jos maksajan ja vastaanottajan tili on samassa pankissa, nimi kai pitäisi näkyä jo kuitissa?

16. alehtoka

Tykkäykset:
    0
    Olen kerran aikasemmin tehnyt vastaavanlaiset kaupat, silloin tein aivan samalla tavalla (tämä myyjä oli kyllä saanut paljon hyvää palautetta)Ja kaikki toimi hyvin. joten minusta on kohtuullista pyytää esim. 20% puhelimen hinnasta ennakkomaksuu (riippuen tietysti siitä miten kallis puhelin on)varmistukseksi siitä että ostaja todellakin hakee sen puhelimen postista. Kirjoitan kyllä tänne miten asia edistyy, menen maanantaina tekee rikosilmotuksen. Luultavasti tämä huijari on käyttänyt koti/työ konettaan koska viestejä on tullut selaisina aikoina ettei kirjastot tai muut julkiset netti paikat ole auki. Pahimassa tapauksessa myyjä on ammattilainen ja osaa jotain tietokoneista ja osaa peitää jälkensä..Toivottavasti webmasterit jaksavat nähdä vaivaa ip osoitteiden jäljettämisessä, summahan oli onneksi "vain" 100e. Eli ainoa 100% varma johtolanka on tilinumero, MUTTA jaksaako poliisit käyttää resursseja 100e takasin saamiseen?? Hommahan olisi muuten todella helppo ratkaista!

17. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Totta muuten tuokin...
    ...ellei sitten kyseessä ole oikein "ammattihuijari", joka on avannut tilin esim. väärillä papereilla tms. (Uskoisin ettei ole mahdotonta?) Mutta sitä suuremmalla syyllä olis poliisiasia...

18. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eipä se välttämättä löydy, vaikka kotoa olisikin liikkeellä. Modeemiyhteyksillä esim ip on joko operaattorin ip tai vaihtuu joka kerta yhteyttä muodostettaessa. (Ellei sitten operaattori pysty ajankohdan mukaan jäljittämään)

19. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Kaikki nuo jää serverille (tai jonnekin) logiin, mikä ip on annettu millekin modeemille ja mihin kellonaikaan luovutettu takaisin avaruuteen...

20. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1332
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Olen samaa mieltä. Olen itsekin poistanut ericsonin muutamia viestejä. Poistan tunnuksen jos ei tyyli muutu.

Jaa tämä viestiketju