1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Huijareille tiedoksi

Keskustelu osiossa 'Myydään puhelimia', aloittaja freerider, 20/12/07.

1. freerider

Tykkäykset:
    0
    Siirtäkää tämä sinne minne voisi kuulua...

Kerronpas tositarinan kuinka minulle kävi kun puhelinta olin ostamassa syksyllä 2004 tai 2005.

Sovimme kaupat myyjän kanssa puhelimesta. Maksoin rahat tilille etukäteen 240e mutta puhelin jäi saamatta. Tein rikosilmoituksen ja asia lähti etenemään. Myyjä oli huijannut kymmeniä muitakin ihmisiä minun lisäkseni. Asia meni käräjäoikeuteen joka tuomitsi myyjän ehdolliseen vankeuteen ja korvaamaan menetetyt rahat korkoineen huijatuille.

Nyt tällä viikolla tuli 1. osa rahoista takaisin: 10e pääomaa ja noin 80e korkoja
    yhteensä 90e napsahti tilille. Ja kun huijattu pääoma oli 240e niin nopeasti laskettuna tulen vielä 23 erää saamaan rahoja korkoineen. Korkojen osuus oli noussut melkein puoleen kauppahinnasta.

Koko summan tulen vielä joskus saamaan. Mitään kiirettä tässä ei ole.
    Kyllä ulosottomiehet huolehtivat saamisistani.

Mitä tästä opimme. Huijaa satoja euroja niin maksa tuhansia euroja takaisin...

Huijarit jäävät aina kiinni, viimeistään tilin haltijan tiedoista. On vain ajan kysymys milloin rahat muuttavat suuntaa huijatuille...
    Minua huijaneen ihmisen elämä on lopullisesti pilalla. Luulenpa että hän maksaa huijattuja rahoja takaisin koko loppuelämänsä ellei hän sitten satu voittamaan lotossa...
    Mutta mistäpä hän saisi rahaa lottoamiseen kun palkasta ulosottaja ottaa välistä muille kuuluvan osuuden pois.

Tämmöttistä tällä kertaa...

2. joopas

Tykkäykset:
    0
    Vau! Hieno homma, että niitä rahoja saa ihan oikeasti joskus takaisin.
    Ehkäpä tämä rohkaisee petettyjä.
    Kannattaa olla antamatta periksi huijareille!

3. MrX3M

Tykkäykset:
    0
    kyllä ne perinnät saa pidettyä perinnässä vaikka maailman tappiin asti ;) se kustantaa jossain vaiheessa muutaman eken huijatulle.

4. dr_ink Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    Ringo
    Vois siinä huonomminkin käydä, siis huijarille.
    Niin paljon tota porukkaa tuntuu olevan liikkeellä että, en usko et kauan menee kun saadaan lehdestä lukea kuinka korpilaki on korjannut.

5. hookoo_

hookoo_ Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    31
    Eikös jotain autohuijaria joskus muilutettukin jos en aivan väärin muista?

6. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Sehän oli Tommi Aura, jota käsittääkseni vain yritettiin muiluttaa, mutta onnistui sitten karkaamaan paikanpäältä.

7. Makaveli Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    nokia N82 & Elisa
    Muistaakseni T.A vietiin sorakuopille, mutta pääsi jotenkin vielä sieltä pakoon..

8. dr_ink Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    Ringo
    Joo, Tommi poika oli kyseessä. Jos asia kiinnostaa porukkaa niin ffp.fi löytyy kohtalaisen surullista tarinaa.

9. Madfexx

Madfexx

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    G4, Note Edge, OP2, L1020, Jolla
    Joo, kyllä noista huijaustapauksista kannattaa aina mennä poliisin puheille, vaikkei olisikaan kuin muutamasta satasesta kyse. Itseä on yritetty huijailla näissä puhelinkaupoissa pari kolme kertaa, ja jokaisesta olen tehnyt rikosilmoituksen. Myöskin jokaisesta on ennemmin tai myöhemmin kilahtanut rahat tilille asianmukaisten korkojen kera.

10. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
    Voi hemmetti että näitä hetken mielijohteesta toimivia idiootteja vaan riittää.

Itse olen myynyt ja ostanut paljon näkemättä vastapuolta.
    Ei ole ollut mitään ongelmia koskaan.

11. HumanErection

HumanErection Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Nokia 1520 + Tele
    Harkintaa kannattaa tosin edes hieman käyttää. Netti on huijareiden paratiisi.

12. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Itse otin hiljattain (keskiviikkona) tietoisen riskin, ostin 0 palautteiselta myyjältä huuto.netistä 8gb ipodin. Joko myyjä on hidas/välinpitämätön, tai sitten tulin huijatuksi. Jokatapauksessa kaveri tekee kauppaa eri tapaan kuin olen tottunut tekemään. Itse maksan ostokseni samantien, ja postitan heti kun maksettu. Järjestän asiani niin, että saan paketin postiin samana päivänä, kun maksettu. Vielä en ole toivoa menettänyt, tässä nyt on ollut postin kiirettä yms. ilmassa. Mutta myyjän lupausten mukaan minun pitäisi kuunnella musiikkia tällä hetkellä "uudesta" ipodistani. Joku kusee, joko myyjän lupaukset, tai posti.

Sen tiedän, että omani saan pois, joko haen ne omakätisesti (150km matkaa), tai sitten viranomaiset karhuaa. Jos sinne asti mennään...

13. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
    Tuollainen saamattomuus kyllä ärsyttää. Hämäläiset myyjät...
    Minulla odottelua on aiheuttanut vain pankkiviive ja sekin on raastavan pitkä.

14. Slipknot84 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    itseä myös kerran kusetettu. Poliisille tein ilmoituksen mutta mitään kuulunut takaisin. Erittäin kuuluisa henkilö porista.

Olisko mahdollista vielä viedä asiaa ulosottoon joka karhuaa niitä sitten? Tuleeko tästä minulle kuluja?

15. jaakko

jaakko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    21
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Eikös tämä erittäin kuuluisa henkilö juuri saanut ehdottoman tuomion? Kiiruusti yhteys poliisiin ja homma selvitykseen, perintäkohde hoitanee kulut.

16. Slipknot84 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    siis tein ilmoituksen ja kaikki. tästä noin 2v aikaa. myönsi syyllisyyden yms.
    En vain tiedä mitä tehdä nyt kun poliisille asian annoin jo.

17. m0k0ttaja

m0k0ttaja Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    174
    Puhelinmalli:
    OP2
    Oletko mukana tuossa tuomiossa asianomistajana? Se, ettei sinua ole kutsuttu istuntoon ei vielä kerro mitään siitä, oliko sinunkin asiasi mukana syytepaketissa. Jos olet asianomistajana, saat käräjäoikeudelta alkuperäisen kappaleen tuomiosta, jonka kiikutat lähimpään ulosottovirastoon.

18. Slipknot84 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Oon saanut noi laput jo. Ei ole tuosta kerrasta kyse vaan aikaisemmista. Ulosottoon pitää siis joulunjälkeen marssia :)

Miten korkoasiat tässä jutussa? Tästä kuitenkin 2 vuotta aikaa, tuomiot annetttu yms.

edit: ja summa siis oli 240e

19. m0k0ttaja

m0k0ttaja Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    174
    Puhelinmalli:
    OP2
    Lue korko tuomiosta. Jos olet ET:ssä ilmoittanut vaativasi korvausta ja korkoa, syyttäjän olisi pitänyt se huolehtia. Viivästyskorko, jos se on tuomittu, määräytyy korkolain 4 § 1 momentin mukaan ja vaihtelee eri aikoina. VM:n sivuilta voi käydä katsomassa, paljonko se kulloinkin on ollut. Mutta ei hätää, UO-viranomaiset laskevat koron sinun puolesta.

20. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Jännä muuten että tähän mennessä kaikki (yhtä kuulovammaista lukuunottamatta) jotka ovat ruikuttaneet puhelinta myydessään yhteydenottoa vain tekstarilla tai sähköpostilla tai YV:llä, ovat osoittautuneet huijareiksi kohdallani. Mikähän siinä on soittaa ei saa/voi?

Jaa tämä viestiketju