1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Huawei E160E ja yhteyden muodostus ongelmat Vistassa

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja MikaV, 21/8/09.

1. MikaV

Tykkäykset:
    0
    Olen tässä muutaman päivän taistellut yhdistelmän Huawei E160E tikku, Saunalahden liittymä ja Windows Vista yhdistelmän kanssa. Yhteyden muodostus vaiheessa tulee usein virheilmoitus "Yhteysyritys epäonnistui. Varmista, että asetuksesi on oikein. Haluatko yrittää uudelleen". Yhteyden olen saanut muodostettua kun koneen käynnistää uudelleen niin että tikku on koneessa koko ajan kiinni ja sen jälkeen uusi yritys. Jos yhteysohjelman sulkee välillä ja poistaa tikun koneesta tai kone on välillä hibernaatio tilassa vaatii yhteydenmuodostus koneen käynnistämisen edellä mainitulla tavalla.

Koneessa oli aiemmin asennettuna Nokia PC Suite mutta poistin sen sekä kaikki sen ajurit (luin jostakin että PC Suite saattaisi aiheuttaa jotakin ristiriitoja). Tästä ei kuitenkaan ollut apua ongelmaan.

Asensin myös Mobile Parter ohjelman (v. 11.300.05.00.03) mutta tälläkin yhteyden muodostaminen vaatii saman uudelleen käynnistys tempun. Yhteydenmuodostuksen epäonnistuessa saan error koodin 619 tai 720.

Minulla oli aiemmin lainassa Huawei E169 tikku ja sen kanssa jo törmäsin samanlaiseen ongelmaan. Sekä E169 ja E160E tikut toimivat kuin junanvessa Windows 2000 ja XP koneissa.

Useita foorumeita olen kahlannut läpi ja samanlaisia ongelmia on ollut myös muillakin mutta mitään yksiselitteistä vastausta siihen että millä tuo korjaantuisi en ole vielä löytänyt eli en varmasti ole kuitenkaan tämän ongelmani kanssa yksin.

2. K@rtsa Vieras

Ongelmat kuulostaa tutulta vaikkakin eri mokkula/tikku, itse käytin aikoinaan E220 mokkulaan ja Zte mf636 tikkua vistassa ja ihan samoja ongelmia oli. XP Pro.ssa molemmat toimi sukkana ilman minkäänlaisia ongelmia. Nyttemmin käytän Windows 7 läppärissä ja ZTE tikun kanssa ongelmat jatkui mutta E220 toimi täydellisesti?! Nykyinen mokkulani E230 toimii myös 7.ssa hyvin ja luonnollisesti XP.ssä, Vistaa en laita mihinkään koneeseen enään. Kai se jostai ajureista on kiinni tuo tökkiminen Vistassa

3. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Mulla on Vista Home Premium ja Soneran liikkuva laajakaista ja ZTE MF636+ eikä ongelmia. Voiskohan nuo ongelmat johtua operaattoribrändätyn tuotteen kädettömyydesta?

ps Milloin muuten Saunalahden jutut on pelittäneet täysillä heti kättelyssä?

4. K@rtsa Vieras

Niin jostakinhan se "vika" pakko on tulla, itse ajattelin että ajurit ei ollut ihan kohdillaan. Voihan toki olla että johtuu operaattoribrändin kädettömyydestä mene ja tiedä. E230 mokkulassa oli Mobile Partner softa sisällä missä on Soneran logo mutta datan hoitaa Saunalahti :)

Täytyy myös todeta että nuo softat mitkä on Saunalahden tikuissa voi kyllä heti kättelyssä heitää mäkeen, jos vai on samanlaisia mikä oli ZTE tikussani raskas oli ohjelma. Huawein mokkuloihin/tikkuihin saa niiten omilta sivuilta alkuperäiset softat ja ne kannataa laitaa sillä ne on paljon keveimpiä ja myös toimii.

5. MikaV

Tykkäykset:
    0
    Vaihdoin ton Saunalahden ohjelman Mobile Partner ohjelmaan mutta eipä se ongelmaa ratkaissut. Olen yrittänyt etsiä löytyisikö tikkuun uudempaa firmwarea mutta sitä ei vielä ole käsiin eksynyt mistään. Jokatapauksessa en usko että tikussa / ohjelmassa on mitään vikaa vaan syyllinen on tuo vi**n Vista. No jospa seuraavassa läppärissä olis sitten jo tuo 7 versio ja vähemmän harmaita hiuksia...

6. K@rtsa Vieras

Olen kanssa yrittänyt etsiä noita firmware eri tikkiuhin mutta eipä löydykkään samaan tyyliin kun E220 mokkulaan johon löytyi/oli noita firmiksia vaikka kuinka paljon. Siinäkin ihan potenttiaalinen vika paikka toi firmis.

Oletko muuten katsonut jos vaikka vastaus löytyisi täältä
    http://forum.huawei.com/jive4/forum.jspa?forumID=130&start=0&orderStr=9

7. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Tuohon e160e tikkuun on tosiaan aika vaikeata löytää tuoreempia firmiksiä.
    Huawei ei itse niitä julkaise, ja virallisesti kait ei saa firmistä tuohon tikkuun mistään, mutta jos joku sellaisen haluaa, niin privalla viestiä minulle ja kerron mistä sen saa imuroida. Tosin tuoreempi firmiskään ei helpotusta tuo Vistan yhteysongelmiin, vaan ainoa keino millä saa Vistassa tuon mokkulan toimimaan, on poistaa käytöstä kaikki verkkokortit, poistaa niitten ajurit, boottaus ja asentaa verkkokorttien ajurit uusiksi, sitten taas toimii hetken kunnolla. Jotakin tekemistä noiden TCP/IPv6 ja TCP/IPv4 protokollilla, ne siis sotkee tuon mokkulan toiminnan.

Jaa tämä viestiketju