1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Huawei E160E ja jämähtävät lataukset

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja vesak, 20/9/09.

1. vesak

Tykkäykset:
    0
    Hain maanantaina kaupasta E160E tikun (Saunalahden Prepaid-paketti) ja olen testaillut sitä nyt saman paketin Saunalahti Prepaid liittymän kanssa.

Ongelmana on se, että isojen tiedostojen lataukset tuppaavat jämähtämään kesken kaiken. Tuo tapahtuu usein 18Mt siirron jälkeen, mutta joskus siirto pääsee pidemmälle. Verkkoyhteys pysyy päällä ja siirron voi aloittaa uudestaan, mutta yleensä lopputulos on sama. Onkos kukaan muu törmännyt vastaavaan ongelmaan.

Ensisijaisesti käytän tuota tikkua Linuxissa (Ubuntu 9.04), mutta testasin sitä myös Windowsissa ja tilanne näyttää samalta.

2. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Samoja ongelmia olen havainnut, jotkut lataukset vaan jumahtaa ja jotkut ei.
    Esimerkiksi Microsoftin sivuilta en saa ladattua mitään vaan aina jumahtaa viimeistään kun on 94% ladattu, riippumatta siitä mitä ja minkä kokoista tiedostoa yritän ladata. Esimerkiksi xp:n servicepack piti käydä torrenttina hakemassa ennenkuin sain sen ladattua.

3. anttut

Tykkäykset:
    0
    Onko antennisignaali hyvä, eli pysyykö jämerästi koko ajan 3G:ssä vai putoileeko GPRS:lle (tai kokonaan alas, jos pakotettu 3G:lle)?

4. vesak

Tykkäykset:
    0
    3G antennisignaalin pitäisi olla hyvä (Tampereen keskusta) ja pääsen n. 2.5 Mbps downlink-nopeuksiin. En näe antennisignaalin lukemia linuxissa. Pitänee kuitenkin kokeilla tätä eri paikoissa ja katsoa muuttuko tilanne.

Samoja ongelmia puidaan myös täällä: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=29084.0

5. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Ei tunnu johtuvan signaalista tai muustakaan järjellisestä syystä. Jos tiedoston lataaminen keskeytyy, niin vaikka kokeilisein toisella E160:llä ja Elisan kortilla, niin sama juttu. "Minulla siis 2kpl. noita E160 mokkuloita ja Saunis ja Elisa liittyminä" Sekoittaakseni soppaa lisää, niin silläkään ei ole merkitystä, mikä käyttis kyseessä, itselläni Vista ja XP. Ja nyt muutaman kuukauden seuraillut, niin vanhin keskeytynyt lataus on jostain kolmen kuukauden takaa, ja ei suostu vieläkään mokkulalla latautumaan, mutta puhelin modeemina latautuu moitteetta. Ja toisessa mokkulassa alkuperäinen firmis ja toisen flashattu uudempi firmis. Ei ymmärrä ei?
    EDIT: Ja selventääkseni problematiikkaa, niin kännykässäkin Sauniksen liittymä, ja sillä latautuu kaikki.

6. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Nostetaan nyt vähän vanhaa ketjua mutten viittinyt uuttakaan perustaa.

Eli ongelmana on tuon E160E tikun toimivuus. Tikku on saunalahden kytky ja mukana tuli se sauniksen oma yhteysohjelma. No se ei toimi ollenkaan. Mokkulan (muistaakseni E220) toimii huomattavasti paremmin. Tikkukin toimii paremmin tuon Mobile Partnerin kanssa joka siis on mokkulan mukana tullut softa.

Linuxilla (Ubuntu 10.04) tuon tikun pitäisi toimia ongelmitta mutta koko järjestelmä ei löydä tikkua. Miniläppärissä on taasen Windows 7 ja aloinkin miettimään että onko Seiskassa täyttä tukea tuolle tikulle. Sauniksen ohjeen mukaan on yhteysohjemat ajettu yhteensopivuustilassa (niin vista kuin xp) mutta homma ei toimi.

Eli yhteys muodostuu mutta hetken päästä donwloadi näyttää nollaa ja nousee sieltä harvakseltaan.

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Löytyykö tuohon tikkuun firmispäivitystä Elisan/Saunalahden tai valmistajan sivuilta? Jos löytyy niin päivittäminen saattaa auttaa.

8. Qwertyi

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Tuotahan voisi katsella. Pitänee vaan odotella että pääsee toimivaan verkkoon (WLAN) kiinni jotta voi latailla ja testailla.

Unohtui tuossa äsken mainita että Mobile Partnerilla kun on yhteydessä niin se näyttää signaalin voimakkuudeksi 0 % vaikka todellisuudessa verkkoa löytyy. Saunalahden softa nyt on mitä on, sillä ei paljon katsella mitään ylimääräistä.

9. Nupogodi

Nupogodi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Lumia 520 & 1020
    Löytyy, itselläni juuri vastaava kiinni Acer mini onessa jossa W7 Starter. Toimii paremmin kuin jotkut paljon mainostusta saaneet mokkulat.

10. Qwertyi

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Pitänee päivittää tuo tikku. Välillä löytää 3G verkon vaikka signaalin voimakkuus on täysin nolla. Silti voi data liikkua varsinkin nopeaan. Tosin hetken surffauksen jälkeen kyykistyy täysin. Edge verkon löytää yleensä ja signaalivoimakkuus parhaimmillaan 20% mutta dataa ei liiku. Puhelin kyllä porskuttaa dataa 3G nopeuksilla.

11. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Itse olen ratkaissut tuon ongelman seuraavasti, eli utorrent päällä, ilman mitään latauksia vaan pelkkää uploadia maltillisella 2kt/s ja lataukset ei katkea ikinä.
    Jos taas pelkkää latausta ja esim utorrent ei lähetä mitään, niin maks. 56 megaa ladattuna ja yhteys jumahtaa totaalisesti. Mikä taika sitten tuolla utorrentin käytöllä on, sitä en osaa selittää, mutta noin olen ainakin itse saanut tuon mokkulan E160E toimimaan loistavasti.

12. Qwertyi

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Ei sitä nyt jatkuvalla syötöllä jaksa linux-distroja jaella. Kyllä tuommoisen tikun pitää ilman p2p softaa toimia.

13. Nupogodi

Nupogodi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Lumia 520 & 1020
    Tää kiinnostas muakin mutten oikein noita utorrent asetuksia osaa laittaa kohdalleen(Juuri sen vuoksi en Saunalahtea pysty käyttämään kun jumahtaa lyhyen ajan jälkeen) eli ilmeisesti sieltä saa itse valittua sen millä vauhdilla oma kone lähettää ja pitää varmaan olla koneella jotain kiinnostavaa mitä ihmiset lataisivat..

14. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Juu, eli lataa utorrentin ja hakee vaikka linuxdistron piraattipoukamasta, sen jälkeen alapalkista "kokemusta ei ole kuin winukasta" klikkaa utorrent kuvaketta rotan oikealla korvalla ja valitsee esiin tulevasta valikosta lähetysnopeuden siihen 2kt/s ja lataukset toimii. Kokeilin piruuttani 1kt/s lähetystä ja taas jumahti reilun viidenkymmenen megan jälkeen. Itse olen oppinut elämään tuon ongelman kanssa, koska edellämainituilla ohjeilla ongelmaa ei ole, ja pysyy mielikin rauhaisana, kun muistaa vain luvallista materiaalia utorrentin kautta latailla.

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Vieläkös Saunalahti kieltää vertaisverkkojen käytön kokonaan ? (tosin operaattorin edustaja on kai antanut luvan käyttää vähäsen ja tilapäisesti), mutta voiko operaattori edes tuollaiseen sopimusehtoon vedota jos tuotetta ei voi edes käyttää ilman.

16. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Tuo onkin hyvä kysymys! Itse en kuitenkaan tunne minkäänlaista pistoa sydämmessä asian tiimoilta, koska muullakaan tapaa en ole saanut tikkua toimimaan. Ja kohta on varmaan KGB:n agentit porstuassa. :)

17. Qwertyi

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Jollei halua p2p-softaa käyttää niin myös pingillä pystyy pitämään upload liikennettä yllä sen verran että downlaodit pysyy vauhdeissaan. Taustalle pyörimään vaikka ping www.google.com -t. Tuo lähettää verkkoon juuri sen verran dataa että yhteys pysyy aktiiviisena. -t parametrillä pingaa niin kauan kunnes keskeytetään.

Jaa tämä viestiketju