1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Huawei E160 ja Elisan päivitykset W7:ssa

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja InsOmnia, 17/12/09.

1. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Onkos muilla toiminut kyseinen tikku Windows 7:ssa sen jälkeen kun on 2G päivitykset Elisalta/Saunalahdelta asennettu? Itselläni kaksi E160 tikkua, toisessa Elisan kytkyliittymä ja toisessa Sauniksen prepaid ja kumpainen tikku lopettaa toimintansa Windows 7:ssa päivitysten myötä ja ainoa keino saada tikku toimimaan, on asentaa koko roska uusiksi. XP:ssä tikut taas toimivat 2G päivityksen jälkeenkin ja yhteysohjelmat MobilePartner sekä Elisan Mobiililaajakaista ajettuna Windows 7:ssa XP yhteensopivuustilassa.

Ongelmahan ei ole minulle kovinkaan suuri, sen 2G päivityksen kun voi jättää asentamattakin, tosin se tyrkyttelee 3:n päivän välein tuota päivitystä ja tietysti joku "rakas avovaimoni" sen epähuomiossa asentaakin ja taas alkaa tikkusulkeiset alusta.

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Sen olen oopinut, että mitään ei kannata päivitellä, jotka jo toimivat. Se riittää että joku toimii. Suomalaisilla on tapana päivitellä ensin kaikkea ja säätää ja sitten päivitellä kun jotain käy. Oloiko siihen jotain syytä?

3. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Niinpä, mutta kun operaattoripäivitykset melkeinpä pakotetaan asentamaan.
    Tuo 2G päivityskin pomppaa joka käynnistyskerralla silmille, ellei sitten tajua jättää updateria unitilaan, jonka saa maks. kolmeksi vuorokautta, jonka jälkeen taas yrittää päivitystä pakottaa asentamaan. Ja olisihan se mukava jos tuo tikku toimisi myös 2G tilassa, nyt ei reissukoneessa toimi netti, juurikaan muualla kuin kotona.

4. 3G-antennit.fi

Tykkäykset:
    0
    Tähän ongelmaan on helppo ratkaisu:

1) Valitse työpöydän mobiililaajakaista-pikakuvakkeen päältä oikealla hiiren näppäimellä ponnahdusvalikosta "ominaisuudet".
    2) Mene yhteensopivuus-välilehdelle.
    3) Valitse täppä "Suorita ohjelma yhteensopivuustilassa" ja lisäksi pudotusvalikosta "Windows Vista (Service Pack 2)".
    4) Paina OK ja olet valmis.

- Mikko

5. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Lukaisitko aloituspostauksen loppuun asti?
    Kiitokset yrityksestä kuitenkin.

6. 3G-antennit.fi

Tykkäykset:
    0
    Oletko kokeillut myös Vista SP2 -yhteensopivuustilaa?

Outo juttu, täsmälleen samat oireet (toimii ennen ensimmäisellä yhteyskerralla ladattavaa automaattista 2G-ohjelmapäivitystä) ja edellisellä reseptillä yhteys on lähtenyt toimimaan yli viidessä eri tapauksessa mitä omakohtaisesti olen asentanut. Varmuudeksi olen käynnistänyt koneen uudelleen tuossa välissä täpän laiton jälkeen.

Entä jos poistat PIN-koodin kyselyn käytöstä, asennat ohjelmiston uudelleen mutta jätät päivityksen asentamatta ja käytätkin Windowsin omaa puhelinverkkoyhteyttä yhteyden muodostamiseksi Mobile Partnerin sijaan?

Oheinen ohje on Vistalle mutta on sovellettavissa W7:llekin:
    http://www.siptune.net/siptune.net/tiki-index.php?page=Mokkulayhteyden+luonti+Windows+Vistaan

- Mikko

7. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Kokeillut eri yhteensopivuustiloja ja kaikilla sama ongelma.

PIN- koodinkysely disabloitu ja jos yritän käyttää Windowsin omaa puhelinverkkoyhteyttä, niin yhteys toimii, mutta seuraavan boottauksen jälkeen ei saa yhteyttä millään ohjelmalla, puhelinverkkoyhteys ei toimi ja mobilepartner kehoittaa tarkistamaan asetukset. Tämän jälkeen alkaakin sitten mokkulasulkeiset, eli mokkulan ja ohjelmien totaalinen poisto, uudelleenboottaus ja mokkulan ja ohjelmiston asennus uusiksi.

Nyt tuli kolmas Windows 7 kone talouteen, ja siinä näyttäisi xp sp2 yhteensopivuustila toimivan, mutta nämä kaksi muuta ei sitten toimi millään.

8. 3G-antennit.fi

Tykkäykset:
    0
    Onpa tosiaan erikoista.

Tämä ei ole mikään varsinainen ratkaisu ongelmaan, mutta oletko kokeillut oireileeko tikku samalla tavalla jos koneen laittaakin horrostilaan varsinaisen sammuttamisen sijaan? Jos homma toimii, mokkulasulkeisia voi ainakin huomattavasti vähentää kun käyttää koneen sammutusta vain esim. windows-päivitysten yhteydessä. Kone on sammuksissa myös ollessaan horrostilassa mutta käytön aikaiset asetukset jäävät muistiin.

Itse olen oppinut käyttämään horrostilaa, sillä koneen sammutus kytkee aina bluetoothin pois päältä ja hiiri lakkaa siten toimimasta. Horroksesta palatessa bluetooth sen sijaan on edelleen päällä.

- Mikko

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Horrostilojen kanssa leikkiminen ei ole viisasta Vistapaskalla ja Winkkari 7:lla.
    Nim. koneen 2 kertaa pimentäny.

Jokupäivä käy niin, että luukun sulkemistoiminto ei pelaakaan odotetulla tavalla ja kone jää jumittamaan. Sammuttaessa menee uusiksi koko käyttis. En tiedä miksi just mulle on sattunu nämä, mutta jatkossa tulen laittamaan nappulasta koneeni kiinni ja auki, jos sellanen murheenkryyni on pakko läppäriin hommata. SnowLeopard on paaaaljon fiksumpaa.

10. 3G-antennit.fi

Tykkäykset:
    0
    Itse käytän horrostilaa käynnistysvalikon kautta, eli samaa reittiä kuin sammutettaessakin, minulla kannen sulkeminen laittaa koneen lepotilaan. Lepotilan kanssa minullakin on ollut vastaavia jumittumisia aiemman Vistan kanssa, horrostila on toiminut ainakin tähän asti aina oikein.

Kyseessä ei silti ollut mikään ratkaisuehdotus kuten kirjoitinkin, ainoastaan tapa helpottaa elämää kunnes ratkaisu löytyy.

- Mikko

11. InsOmnia Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    30
    Mokkulasulkeiset alkaa heti päivitysten jälkeen, eli ei toimi ollenkaan, riippumatta onko kone horros-lepo-sammutettu tai käynnissä.

Mutta nyt on ratkaisu löytynyt, tökkäsin mokkulan A-Linkin WNAP purkkiin kiinni, ja siellä pysyköön hamaan tulevaisuuteen. Reissussa käytän sitten luuria modeemina, niin ei ole mitään pelkoa että joku epähuomiossa sallii 2g päivityksen.

Olen oppinut jo kantapään kautta, ettei ikinä, lepo tai horrostiloja läppärin kannen kautta, tosin en niitä kyllä koskaan ole käyttänytkään kun kone päällä yötäpäivää, paitsi reissussa jolloin viisainta sammuttaa koko toosa, ettei itsekseen laukussa rupea elämöimään.

Jaa tämä viestiketju