1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

HTC-Roaming pois? datan lataus?

Keskustelu osiossa 'HTC', aloittaja TVMT, 26/11/10.

1. TVMT

Tykkäykset:
    0
    Hei, toivon apua kännyköistä tietämättömille.

Olen tällä hetkellä Aasiassa ja minulla on uudehko HTC Desire-puhelin. Koko täälläoloaikani on puhelimessa ollut R-kirjain ja palkit, jotka osoittavat käsittääkseni että olen verkkovierailemassa tässä Aasialaisessa verkossa.

Puhelimeni pääasetuksissa lukee kuitenkin "Yhteys internetiin pois" eli näin oletan, että tämä ei vahingossakaan voi yhdistää nettiin jos se on poissa? Sitten tuolla on myös tuo "yhdistä data-palveluihin kun verkkovieraillaan", mikä on ollut poissa mielestäni koko ajan, mutta maksaako se jos ei lataa mitään datapalveluja? Eli vaikka se yhdistäisi "dataan", niin jos ei käytä nettiä tai ole missää yhteydessä, niin eikö hinta määräydy mt-määrän mukaan?

Jos datasta laskutetaan koon mukaan, enkä ole ladannut mitään "dataa" täällä ollessani, niin eihän tällaiseen verkkoon yhdistyminen voi tuottaa jotain laskumäärää. Olen täällä ollessani lähettänyt 2 tekstiviestiä ja käyttänyt internetiä WLAN-tunnuksilla, kun ovat olleet ilmaisia, mutta eihän tämä nyt vahingossa voi olla yhteydessä joihinkin maksullisiin systeemeihin?

P.S: Mitä datapalveluilla tässä tapauksessa tarkoitetaan? Joka tapauksessa ollessani internet-yhteydessä on puhelimen pääasetuksissa lukenut koko ajan "Matkapuhelinverkko: Yhteys internetiin on pois" eli uskon olleeni koko ajan yhteydessä WLAN-verkon kautta.

Nyt yhtäkkiä tajusin hohtavan R-kirjaimen viittaavan verkkovierailuun ja olen käytellyt aulassa nettiä jatkuvasti täällä keskellä ei-mitään. R-kirjain kuitenkin poistuu vain lentokonetilalla, mikä sitten taas estää soitot ja viestit, joten sekään ei liene vaihtoehto? Kuuluuko puhelimen muuten kysyä jos se aikoo yhdistyä maksulliseen palveluun?

2. Stüldt Håjt

Tykkäykset:
    2
    Jos siinä on neljä palkkia ja R-kirjain, niin se tarkoittaa sinun olevan roaming-verkossa. Jos siinä on lisäksi ylös- ja alaspäin menevät nuolet, se tarkoittaa sinun olevan datayhteydessä.

Liitetyt tiedostot:

Jaa tämä viestiketju