1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

HTC rikki ja taistelua Saunalahden kanssa

Keskustelu osiossa 'HTC', aloittaja Gitano, 30/12/09.

  1. Gitano

    Liittynyt:
    30/12/09
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    No niin, nyt on sitten HTC:n Diamond2 käytännössä sanonut työsopimuksen irti. Ja sitten alkaa yllättäen taistelu Saunalahti/Elisa/SCF-Huollon kanssa. ;D

    Tähän mennessä tapahtunutta:
    Jätin puhelimen ElisaShopitille huoltoa varten maanantaina 7.12.09 seuraavilla vikailmoituksilla:
    Kaikki tulevat puhelut eivät yhdisty, välillä ei pysty soittamaan, ei löydä verkkoa, kun on sen kadottanut, puhelin jumiutuu aika-ajoin, akun poisto auttaa, akku tyhjä viimeistään 12 tunnin käytön jälkeen, osa viesteistä saapuu tunteja myöhässä, osa lähetetyistä viesteistä ei lähde ollenkaan osa ohjelmista (esim. YouTube) pyörii hetken ja sulkeutuu heti.
    Seurantakoodia huollon edistymisestä ei tietenkään saanut mukaan, lainapuhelimesta puhumattakaan…

    Soittelin SCF-Huoltoon 15.12.2009 ja ilokseni kuulin että puhelin on ”korjattu”. Mitään vikaa ei kuulemma ole löytynyt.
    Soitettu Saunalahden tukeen tämän jälkeen ja tiedusteltu, mitä tehdä. Totesi, jos eivät vikoja ole korjattu, niin puretaan sopimus.

    Hain puhelimen ElisaShopitista 28.12.09 ja meni jopa puoli tuntia kun minulle ilmoitettiin, ettei puhelut yhdisty. Tästä näreissäni tein alla olevan kirjallisen reklamaation Saunalahdelle kuten ystävällinen ElisaShopitin myyjä pyysi.


    Reklamaatio

    Hei,
    Ostin Teiltä HTC Touch Diamond2 puhelimen toukokuussa 2009. Jätin ElisaShopitiin huoltoon 7.12.2009 seuraavalla vikailmoituksella:
    Kaikki tulevat puhelut eivät yhdisty, arvioisin että n. 20-25% puheluista ei yhdisty
    Välillä ei pysty soittamaan
    Ei löydä verkkoa, kun on sen kadottanut
    Puhelin jumiutuu aika-ajoin, akun poisto auttaa
    Akku tyhjä viimeistään 12 tunnin käytön jälkeen
    Osa viesteistä saapuu tunteja myöhässä
    Osa lähetetyistä viesteistä ei lähde ollenkaan
    Osa ohjelmista (esim. YouTube) pyörii hetken ja sulkeutuu heti.

    Haettuani tänään 28.12.2009 puhelimen kävi ilmi ettei SCF-Huolto ole löytänyt mitään vikaa.
    Käytetetttyäni puhelinta ALLE PUOLI TUNTIA minulle on jo ilmoitettu ettei puhelimeeni saada yhteyttä.

    SCF-Huollon kehoitus on käyttää puhelinta ilman 3G:tä, koska kyse on mahdollisesti verkko-ongelmasta. Heidän mukaansa siis Teillä on verkko-ongelma käytännössä lähes koko Suomen alueella ja etenkin keskellä Helsinkiä. Muutenkin kehoitus käyttää puhelinta ilman 3G:tä ja sitä kautta nopeampaa datayhteyttä on järjetön, koska nuo ovat jo perusteet miksi puhelin on ostettu. Akun kestoon tai viestiongelmaan heiltä ei otettu mitään kantaa. Akun kesto on todella kaukana lupaamistanne ajoista.


    Ehdotan ratkaisuksi joitain näistä:

    1, Puhelimen korjaus (tätä on jo kokeiltu)

    2, Uusi TOIMIVA laite

    3, kaupan purku

    Odotan saavani vastauksen miten toimitaan viimeistään 30.12.2009
    Parhain terveisin
    XXX XXXX

    Ja tähän Saunalahti vastasikin määräajan 30.12.09 puitteissa seuraavasti:

    Hei XXX,

    kiitos viestistäsi.

    Valitettavasti asiakaspalvelu ei voi ottaa kantaa sopimuspuhelimien huoltoon. Päätös kaupan purusta tai laitteen vaihdosta tulee valmistajalta Elisan Shopit-liikkeen kautta, joten asioithan liikkeessä asian puitteissa.

    Onko käytössäsi oleva sim-kortti kuinka vanha suurinpiirtein? Monesti uuden sim-kortin vaihto auttaa, mikäli kyseessä on suht vanha sim-kortti, muutamankin vuoden vanha sim-kortti ei välttämättä toimi uuden kehittyneen puhelimen kanssa täysin oikein.

    Mikäli varmistat, mistä puhelinnumerosta on kysymys, voin toimittaa postitse sinulle uuden sim-kortin veloituksetta.

    Jos sim-kortin uusiminen ei auta kuuluvuus- ja verkko-ongelmaan, suosittelen tekemään kuuluvuus-vikailmoituksen:

    Vikailmoitukset (09) 4243 0730 (avoinna joka päivä 24 h)

    Tiesithän, että sinulla on Oma Saunalahti -palvelussamme käytössäsi monipuoliset asiointipalvelumme, joilla voit hallinnoida matkapuhelin-asioitasi silloin, kun se itsellesi parhaiten sopii. Nopeasti ja vaivattomasti. Oma Saunalahti-palvelun löydät osoitteesta oma.saunalahti.fi.

    Mikäli sinulla on lisäkysyttävää, vastaan mielelläni kysymyksiisi.

    Hyvää uuden vuoden odotusta.

    Ystävällisin terveisin,

    Ilana XXXX

    Saunalahti Asiakaspalvelu


    Ja eikun sitten heti takasin heti ElisaShopittiin josta nostettiin heti kädet pystyyn ettei me voida tehdä mitään, asiakaspalvelupäällikön heiniä. Päällikkö ei nyt kuulemma ollut paikalla, mutta ottaa kuulemma heti yhteyttä kun palaa huomenna takaisin. No katsotaan…

    Ennemminkin tuntuu että, tässä saa nauttia Saunalahti/Elisa-akselin legendaarisesta asiakaspalvelusta seuraavat kuukaudet, silloin aina kun saa jonkun kiinni.

    Hyvää Uutta Vuotta!
     
  2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Pikaisesti lukasten vähän erikoinen vastaus, vetosit myyjän vastuuseen/virheeseen (Saunalahti), niin he vastaavat sinulle että joku muu tahoa heillä päättääkin asiasta ?

    Myyjän ohjeiden mukaan ilmeisesti jatkat, matkustat Elisan Shopit liikkeeseen (kulut ylös), jos siellä ei hoideta, niin taasen reklamaatiota Saunalahdelle. jos sinulla ylimääräisiä eroja ja intoa kinata, ja tuote ei toimi, niin viivytys taistelua tuo on myyjän puolelta.

    Sinun tilannetta helpottaa että olet ostanut kokonaisuuden, ne jotka ostavat liittymän ja päätelaitteen erikseen ovat kuvantulaisessa tilanteessa asemassa jossa heillä on toimiva päätelaite, ja toimiva palvelu, jotka eivät toimi yhdessä.
     
  3. ViBES

    ViBES

    Liittynyt:
    28/1/09
    Viestit:
    86
    Tykkäykset:
    7
    Täälläkin on muutamankin kerran kokemus Saunalahden palveluista. Jos joku juttu menee vähänkin hankalammaksi, jo alkaa pallottelu eikä kukaan tiedä mitään missään. Asiat on onneksi ajan kanssa selvinneet, mutta eivät ilman hirvittävää säätöä.

    Siltikin Saunalahti on kyllä itselleni ainakin paras palveluntarjoaja.

    Onnea matkaan!
     
  4. Juniper

    Liittynyt:
    28/7/07
    Viestit:
    710
    Tykkäykset:
    2
    Täytyy nyt muistaa että sama se on muillakin operaattoreilla. Noissa kytkyjutuissa pitäisi kuluttaja-asiamiehen/karpon/jonkun ottaa oikeasti kantaa näihin vastuujuttuihin. Miten voi olla että jokaikinen juttu menee aina yksittäistapauksena läpi eikä virallista toimintamallia ole vahvistettu?

    Nyt kun aloitin haukkumisen niin sanon että Sonera/iPhone kombo on vielätuotakin huonompi, ne eivät edes yritä antaa perusteluja, laittavat vain laskua laskun perään.
     
  5. Gitano

    Liittynyt:
    30/12/09
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Joo, ElisaShopitin mukaan tuo Saunalahden aspan täti on puhunut aivan omiaan. Mielenkiintoinen oli aiemman kerran aspan kaveri, joka suoraan taas sanoi jos ei toimi niin puretaan kauppa. Ihan kiva kun kukaan ei tiedä mitä tehdä ;D

    Itselleni kelpaa ihan mainiosti toimiva puhelin, mutta katsotaan mitä tapahtuu... Aikaa ja intoa löytyy aivan riittävästi alkaa väntää kättä.

    Saunis on ollut hyvä, mutta mennyt todella paljon alas viime vuosina, ilmeisesti Elisan vetämänä.

    Tälläisen vastineen laitoin sitten takaisin Saunalahdelle:

    Hei Ilana,

    Kiitoksia vastauksestasi. Kävin ilmoittamassa asiasta ElisaShopitiin jossa oltiin kovin hämmästyneitä viestistäsi. Heidän mielestään asia ei kuulu millään tavalla heille. Kuitenkin he lupasivat että asiakaspalvelupäällikkö Jarno XXXXX ottaa yhteyttä huomenna aamupäivästä. Katsotaan tapahtuuko näin. Vahvasti epäilen.

    Tein myös vikailmoituksen kuten käskit, kovasti edelleen ihmetyttää miten vika voi olla verkossa kun ne ovat tässä puhelimessa ja eikä ilmene muilla puhelimilla? Samaa ihmettelivät vikapalvelussa.

    Muutenkin mielestäni jos ei ole asiakaspalvelun tehtävä vastata reklamaatioihin, niin silloin ne välitetään eteenpäin henkilölle kenen tehtävä se on. Eikä lähetä pallottelemaan asiakasta paikasta toiseen.
     
  6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Ei se kuitenkaan aivan tavatonta, kyse kuitenkin radiolaitteista ja erittäin haastava tekniikasta, jolloin voi ilmaantua outoja ongelmia joillain käyttäjä-päätelaite-verkko-sijainti yhdistelmillä, samalla alueella samanalaisella laitteella voi toinen käyttäjä olla tyytyväinen toimivuuteen.
     
  7. Gitano

    Liittynyt:
    30/12/09
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Eli silloinhan vika on puhtaasti puhelimessa. Niin sieltä vikapalvelustakin todettiin. Toinen vaihtoehto sitten tietenkin on että Elisan verkko on koko Suomen alueella toimimaton.
     
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos myyjä totetaa että heidän myymässä laitteessa on vika, niin kuullostaa aika selkeältä peliltä. :)
     
  9. Gitano

    Liittynyt:
    30/12/09
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Niinhän se maalaisjärjellä ajatellen tuntuisi, mutta Saunalahden toimintatavat tuntien näitä asioita ei järjellä hoideta :D
     
  10. Gitano

    Liittynyt:
    30/12/09
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Nyt tuli virallinen vastaus Elisan vikailmoituskeskukselta, että vika EI ole verkossa vaan laitteessa...
     
  11. Gitano

    Liittynyt:
    30/12/09
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Kun ei ole kerran kuulunut mitään herra asiakaspalvelupäälliköstä, niin nyt on tehty myös kuluttajaneuvojalle reklamaatiota asiasta. Tietenkin voihan olla ettei kaverin puhelu ole tullut perille, mutta silloin varmaankin ymmärtänee soittaa uudestaan... ;D
     
  12. Search

    Liittynyt:
    19/1/05
    Viestit:
    77
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Titan
    Päivän paras! Hyvä että huumoria riittää vielä. Mulla alkoi Samsungin puhelin käynnistymään uudestaan jatkuvasti Saunalahden verkossa Tampereella. Reklamoin asiasta Saunalahdelle/Elisalle, heidän mielestään verkossa ei ollut mitään vikaa kun Nokian puhelimet toimivat siinä. Samsungin huollon mielestä puhelin oli kunnossa. Kummasti puhelin toimi kun menin käymään Kangasalla. Ongelma ilmaantui takaisin kun palasin kotiin. Kahden viikon kuluttua ongelma korjaantui "itsestään".
     
  13. Gitano

    Liittynyt:
    30/12/09
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Ja eipäs tänäänkään ole kuulunut mitään Saunalahti-Elisa kombolta. Tässä vaiheessa alkaa jo olemaan melkoisen selvää, että tämän perheen asiakkuudet siirtyy muualle.
     
  14. Juniper

    Liittynyt:
    28/7/07
    Viestit:
    710
    Tykkäykset:
    2
    Äläs nyt hätäile. Mulla oli sama prosessi Soneran kanssa, 2vk kuluttua selvityspyynnöstä tuli kirje etteivät edes jaksa ottaa kantaa 2+6 sivuiseen valituskirjelmääni asiaan vaan pesevät kätensä. Eli vähän nyt mietityttää mille operaattorille kannattaisi... osta vodafonen liitymä ja roamaa.
     
  15. Gitano

    Liittynyt:
    30/12/09
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Tjaa, itse olen tottunut, asiakaspalvelualalla kun olen, että lupauksista, etenkin sovituista yhteydenotoista pidetään kiinni.
    Olen siinä mielessä harvinaisen veemäinen kaveri, että kärsivällisyyttä ja resursseja reklamoida ja valittaa riittää paljon.

    Käytännössähän tilanne on se että Saunalahti on myynyt rikkinäisen puhelimen, ei ota vastuuta virheestä, sysää vastuun Elisalle, josta ei kuulu mitään. On se kumma jos ei asiakkaalla ole minkäänlaisia oikeuksia vaan Saunalahti voi pompottaa mielensä mukaan kenenkään tekemättä mitään.
     
  16. Juniper

    Liittynyt:
    28/7/07
    Viestit:
    710
    Tykkäykset:
    2
    Vie toki asia loppun asti mutta älä liian nopsaan operaattoria vaihda. Toisin kuin DNAn mainoksessa, asiat ei vaihtamalla parane. DNAstakin on neg kokemuksia mm. tiedostolatauksen ylittämissanktioista per kk. Heidän mukaansa tuolloin kuukausi kesti 33päivää koska eivät olleet jaksaneet nollata laskureita. Eikä siitäkään mitään korvauksia tullut...

    Melkein pitäisi alkaa itselle omaksi operaattoriksi, vuokraisi aina tukiaseman sieltä mistä tarvii. Tai kantaisi selässä jotain haravaa.
     
  17. Gitano

    Liittynyt:
    30/12/09
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Paha sanoa, kun ei ole oikeastaan kokemusta muista kuin Radiolinja/Saunaöahti/Elisasta. Sonera on työn puolesta ja se taasen on toiminut todella hyvin.

    Tämä Saunalahden viimeisin tempaus on nyt vaan katkaissut kamelin selän, liika on liikaa. Kun koko ajan mennään alaspäin tuossa palvelun tasossa niin ei paljoa huvita nähdä milloin se pohjakosketus saavutetaan.
     
  18. jpjk

    Liittynyt:
    5/10/04
    Viestit:
    445
    Tykkäykset:
    2
    Vähän offtopic, mutta juuri äsken mietin että Saunalahden asiakaspalvelu on tähän astisesta ollut kyllä paras :) Soneralla on järjettömät jonot, Elisalla on avutonta porukkaa ja suht isot jonot. Saunikselle päässy aina alle 10min jonotuksella, yleensä kyse on muutamasta minuutista.

    DNA:han en enää koske edes pitkällä tikulla. Kerran napsahti 240e lisälasku jostain syystä takautuvasti jostain sen aikaisesti puhepakettisysteemistä. 6kk 40e/kk lasku tuli takautuvasti 10kk sulkemisen jälkeen. Siinä tuli tapeltua pitkän aikaa ja loppujen lopuksi jouduin maksamaa 120e ja vaihdoin Saunalahdelle.

    Suoraan vaa kuluttaja-asiamiehelle moinen asia ja siitä myös info Elisalle. Monesti pelkästää kuluttaja-asiamiehen mainitseminen edesauttaa asioita :p
     
  19. Gitano

    Liittynyt:
    30/12/09
    Viestit:
    18
    Tykkäykset:
    0
    Saunalahden palvelu on nykyisin kestämättömän heikkoa, johtuu varmaan yhdistymisestä Elisaan. Olen jo ilmoittanut kuluttaja-asiamiehelle, mutta eipä tuokaan tuntunut Saunis/Elisaa kiinnostavan.
     
  20. pulakkaj

    Liittynyt:
    15/2/06
    Viestit:
    57
    Tykkäykset:
    0
    En nyt varsinaisesti puolustele,mutta mä oon saanu kyllä olla tyytyväinen SL:n aspaan. Aikoinaan mulla oli multi-sim ja yks päivä alko puhelut yhdistymään väärin. Ennen ku ite ees ehin ilmottamaan viasta,niin soittivat saunikselta mulle asiasta ja että korjaantuu iltaan mennessä.

    Toisella kertaa soitin,et laskun loppusumma on vituillaan ja MegaViestiX ei siirrä kun 380 kbit/s. Molemmat hoitu samalla soitolla,uus lasku tuli seuraavana päivänä ja mobiililaajakaista alko pelaan 5 min kuluttua soitosta.
    Posted via Mobile Device
     

Jaa tämä viestiketju