1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

HTC One A9

Keskustelu osiossa 'HTC', aloittaja ON, 3/11/15.

1. ON

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gb
    HTC:n uusi puhelin on Suomessa jo ostettavissa.
    Onko kellään jo käyttökokemuksia?

2. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1867
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Mistä saa suomesta?

3. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6615
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Ei ainakaan tuolla hinnalla :D

cliq, Vildi and TKR like this.
  4. jugih

jugih Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    52
    Puhelinmalli:
    iP 6S 64Gb
  5. zige Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1458
    Puhelinmalli:
    Jaa'a
    Siis HTC oikeesti kusee omiin nilkkoihinsa... Toikin luuri vois lyödä kaupaksi jos vaan ois järkevämmän hintanen... 350-400e sopis tollasen hinnaks.

6. ON

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gb
    HTC One A9 tuli tänään Saunalahdelta. Toimitus ei ollut niitä nopeimpia. Viikko kesti, kun esim. Expansys:ltä tilatessa se tulee alle vuorokaudessa.

No, itse puhelin on miellyttävä yllätys. Olen aikanaan käyttänyt useita HTC - puhelimia. Tällä välillä on ollut iPhone 5, LG G2, pari Sonyä kuten Z1 Compact ja Z3 Compact.
    Oli todella kiva palata takaisin HTC:n pariin.

Joitakin mainintoja lyhyen käytön jäkeen:
    + erittäin hyvä näyttö
    + hyvä kamera
    + muotoilu ja ulkonäkö
    + riittävän nopea
    + koko aika sopiva, ei liian iso.
    + kameran linssin suoja on safiiria ja kamera niin ylhäällä, ettei sormi osu siihen.

Akun varausmäärä ei pienene niin nopeasti kuin pelkäsin, koska Netti on pullollaan kirjoitusta tästä aiheesta. Puhelin on melkein lytätty akun varausmäärän perusteella.
    Akku riittää yllättävän hyvin. Miten hyvin, sen voi vasta parin päivän käytön jälkeen todeta.

Hinta ei mielestäni näin hienosta puhelimesta ole mitenkään ylimitoitettu. 599€ on ihan kohtuullinen hinta. Sama hinta on esim. Sony Z5 Compact ym ym.

7. Infra

Tykkäykset:
    6615
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Siinä Sonyssä on vaan aivan eri luokan rauta joten typerää edes verrata keskenään koska Sonyhän tuon vie vailla miten kääntäisi.

erh4be, cliq, TKR ja 1 muu henkilö tykkää tästä.
  8. ON

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gb
    Hei, tuli mielenkiintoinen palaute.
    Voisitko hieman tarkentaa näiden kahden puhelimen eroja? Olisi kiva saada tietää, minkälaiset erot niissä ovat.

9. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4552
    Puhelinmalli:
    onhan noita
  10. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Prosessoria hiukan ihmettelen. Onko tämän tarkoitus olla keskikastin puhelin vaiko HTCn uusi huippupuhelin, jota ei todellakaan ole speksin perusteella.

11. akselic

akselic TicTac - vain yksi puhelin!

Tykkäykset:
    4443
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    No ei tuo ainakaan millään mittapuulla ole huippupuhelin kun speksit on selvästi heikompaa prosessoria lukuunottamatta käytännössä samat kuin alkuvuonna tulleessa M9:ssä. Hinnoittelu Euroopassa on ihan käsittämätön mun mielestä. Jenkeissä se maksaa 400 taalaa joka onkin sitten jo paljon järkevämpi hinta.

12. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    HTCn mittapuuta lähinnä tarkoitin. Hinta on kyllä kova kun katsoo speksiä. Eikös tässä ole myös kuvanvakain jota ei muistaakseni ole M9ssä ja nyky kännyissä tämä jo pitää olla. Muuten on kyllä suht sama kuin M9.

13. ON

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gb
    HTC pyrkii hinnoittelulla samaan uutta jalansijaa Jenkeissä. Olisivat voineet tarjota tänne Eurooppaan saman edun.
    A9:n käytössä en huomaa juurikaan eroa nopeudessa Z3C:n kanssa. Näyttö on parempi ja kuvien laatu vaikuttaa sitä myös.
    Käytössä puhelimen hieno muotoilu tuntuu kädessä mukavalta.

Itselleni tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:
    - näyttö
    - kamera
    - ulkonäkö
    - käyttömukavuus
    - pieni virrankulutus

Nämä toteutuvat aika mukavasti A9:ssä muilta osin paitsi akun kulutuksen kohdalla ainakin vielä. Akun kestosta en vielä toisena päivänä osaa sanoa kuin sen, että puhelin ei ole mikään virtasyöppö kuitenkaan. Nopea lataus taasen antaa vastapainoa pienehkölle akulle.
    Totuus on kuitenkin se, ettei akun kapasiteetti ole ainoa tärkeä asia, vaan myös puhelimen tehonkulutus.

14. Infra

Tykkäykset:
    6615
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    No ei tuolla mitään jalansijaa saada. Varsinkin kun tuo 399dollaria oli van tarjous.

Motorola tarjoaa samaan hintaan flagship speksejä niin saa olla jopa todella typerä jenkki että ostaa HTC a9:n

Tosin näitä laitteitahan tehdään ja tälläistä hintoja peritään kun *köh* näitä ostavat kun samalla hinnalla saa lippulaiva laitteen jossa on parempaa kaikki

15. ON

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gb
    Puhelimen valinnassa vaikuttavat muutkin kuin vain speksit. Ulkonäkö, muotoilu, materiaalit ja toimivuus. HTC on tunnettu juuri näistä ominaisuuksista. Itse en ostaisi näitä "lippulaivoja" tietyiltä merkeiltä, vaikka speksit ovatkin huippuluokkaa, koska ulkonäkö ja rakenne eivät miellytä. Minulle käy midrange - puhelin, kun sen muut ominaisuudet ovat hyviä.

Sonyn Z3C ei käytössä eroa A9:stä, pikemmin ehkä päinvastoin. Sonyn käytöstä on vuoden kokemus.

16. sepde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    49
    Puhelinmalli:
    Älypuhelin
    Kun otit puheeksi niin 50€ lisäsijoituksella saa jo sen iPhone kutosen tämän kopion sijaan.

Infra tykkää tästä.
  17. ON

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gb
    Niin, saman näköisiä nämä kaksi puhelinta ovat. iPhonea en kaipaa käyttäjärjestelmän takia. Muuten varmaan hyvä puhelin. Kiitos vaan vinkistä.

18. ON

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gb
    Parin päivän käytön kokemukset akun kestosta ovat hyvät. En havaitse juurikaan eroa Sonyn Z3C:n. Minun kokemukset parin päivän aikana ovat toiset, kuin olen Netistä lukenut. Olin hieman huolissani, että miten käy. Onneksi minun käytössä akku kestää melkein kaksi päivää.

19. ON

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gb
    Viisi päivää käytetty A9:ää ja olen todella tyytyväinen puhelimeen. Oli mukava palata HTC - puhelimiin, joiden käyttö/arvostus on pienentynyt Suomessa. Syy ei ole puhelimissa, vaan jossakin muussa. Tämäkin puhelin on hienosti tehty ja upean näköinen. Akku riittää hyvin. Kamera on loistava, samoin näyttö.

Viimeksi muokattu: 13/11/15
  20. Henkka91

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Htc One
    Ompas täällä negatiivista porukkaa :D

Itse menin ostamaan z5:sen, ja toisin kuin joku täällä väittää tuo ei ole yli 700€ arvonen kapistus. Toistaiseksi ainakin puhelin kuumenee ja kamera on parhaimmillaan keskiluokkaa. Design on hieno, mutta välillä puhuessa joku terävä reuna nappasee pari hiusta mukaansa :D Olisin enemmän kuin mielelläni jatkanut vanhalla z2:sella ainakin vuoden vielä jollei se olisi mennyt paskaksi.

Itseä kiinnosti HTC one a9 todella paljon, sillä edellisistä one:ista on ollut vain positiivisia kokemuksia. Tuota luuria ei vain silloin ollut saatavilla vielä mistään.

Iphone fanejen kannattaa muistaa, että htc:lla on ollu huomattavasti pidempään sama "design kieli" kuin aplella.

Tuommoinen turha huutelu ja negistely pilaa tämänkin foorumin. Itelle puhelimen valinnassa on paljon muitakin seikkoja kuin ne "tehot", joilla ei nykypäivänä edes tee mitään (itse en pelaa kuin heartstonea joka pyöri ihan yhtä hienosti z2 ja z5). Mikäli minulta kysytään, niin Samsungin edge+ ja iphone 6 plussa vasta rahastusta onkin. Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä, se on jokaisen oma asia mitä on mistäkin valmis maksamaan.

Jaa tämä viestiketju