1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Htc Hero vs Acer Liquid

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja websurffari, 7/12/09.

1. websurffari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Ajattelin investoida android-luuriin ja päädyin näihin: Hero ja Liquid. Liquidista kenelläkään ei varmaan ole vielä käyttökokemuksia, koska se on vielä niin uusi. Herosta niitä taas pitäisi löytyä. Ominaisuuksiltaan Liquid päihittää Heron: kookkaampi näyttö, parempi prosessori... Mutta Herossa on sense ja Liquidissa perus-android, joka on aika antiikkisen näköinen. Mahtaakohan xda-developers tai vastaava julkaista sensen liquidille joskus? Hinnassa liquid päihittää Heron. (n. 50€ halvempi.) Mutta puhelinvalmistajana Acer on täysin kokematon, joten Liquidin laadusta, tuntumasta tms ei oikein voi olla varma, jos puhelinta ei ole ennen käyttänyt. Osaisikohan joku auttaa valinnassani?

2. HateBreeder

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 8
    No kun kukaan ei ole auttanut niin kokeilen. En ole pahemmin noihin tutustunut, mutta htc on aika laadukas merkki. Ja vielä android+htc touchfloud taitaa olla eli ota ihmeessä htc:) ja et varmasti pety.

3. Karloz

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Oneplus 2
    Itse päädyin juuri Heroon. Nyt kun puhelin on ollut käytössä n. 3 viikkoa olen enemmän kuin tyytyväinen. Onhan tuossa Acerissa kai vähän enempi potkua.

4. Juniper

Tykkäykset:
    2
    Ostasin acerin ihan speksien perusteella. Ei tuo sense ole niin kummoinen että väkisillä sitä kannattaisi laitella. Cupceikille/donutsille kuitenkin löyty nuo aHomet(/openhomet/mitäsnäitänytolikaan ja muut tuunausvälineistöt jolla saa ihan kivat ruudut.

Jo ihan pelkästään nettikäytössä iso reso on niin iso etu ettei kannata siitä tinkiä. Heron prossu on myös vähän alitehoinen, myös wlanin toimivuus on aika paska.

5. websurffari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Noi jutut tuli kyllä vähän myöhässä... Sain liquidin käsiini jo muutama viikko sitten. Ja olen kyllä siihen enemmän kuin tyytväinen. Ainut ongelma on, että se ei tahdo oikein yhdistää wlaniin. Lukee vaan että obtaining adress from... ja sitten kohta tulee, että unsuccesfuly tai jotain semmosta. Osaiskohan kukaan auttaa wlani probleemassani?

6. HateBreeder

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 8
    OT: Minulla on tällä hetkellä Htc touch hd, olen ostamassa sen tilalle Htc heron. Onko tuossa järkeä? Onko se puhelin hidas, oikeastaan aina musa päällä ja esim. Netti tai jotain muuta. Onko moittimista tai kehumista tuosta sankarista? Kiitos vastanneille.

7. websurffari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Itse mietin ostaakko hero vai liquid. Päädyin liquidiin,koska hero on jo aika vanha. Heron prossu aatamin aikuinen verrattuna liquidin snapdragoniin. Liquidin näyttö isompi ja paljon tarkempi. Liquidissa android 1.6 ja herossa 1.5. Tosin heroon tulossa 2.1 päivittäin ja liquidinkiin luultavasti ainakin 2.0. Liquidin hintakin n.50€ halvempi. Mutta herosta löytyyy sense (liquidiin luultavasti sense tulossa custom romina ), multi-touch ja flashiä tukeva nettiselain. Mutta liquid saanee multi-touchin 2.0 päivityksen mukana ja adobe on tuomassa flash 10 androidille. Päätös on sinun, mutta liquidin omistajana suosittelen liquidia paljon paremman näytön ja tehon takia.

8. HateBreeder

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 8
    No saan htc heron 320 eurolla varmaan(käytettynä). Ja tuota sinun ehdottamaa puhelinta en löydä mistään käytettynä. Ja tuo puhelimeen käytettävä raha on maksimissa jo:)

9. websurffari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Liquidin saa uutena pixmaniasta hintaan 330€ postikuluineen, kun käyttää 10€ alennuskoodia. En suosittele Heroa, koska heron teho on oikeasti vanhanaikaista ja se näkyy esim. netti surffailussa. Näyttökin on aika kehno. Osta liquid.

10. Juniper

Tykkäykset:
    2
    Yhdyn wwebbisurffariin, hero oli hieno luuri vielä juhannuksen aikoihin mutta nyt on muut mallit menneet ohi. Eli vanhaa rautaa on jaossa, eikä se korjaannu vaikka miten olisi eclairia jaossa.

11. HateBreeder

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 8
    No voittaako se hero edes tuota htc touch hd:ta? En ole kiinnostunut aivan parhaimmista puhelimista. Kunhan saa edes parempaa pikkuhiljaa.

12. websurffari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Koita nyt oikeasti unohtaa varsinkin hero ja winmo! Investoi androidiin ja osta liquid. Vai onko se 320€ ihan maksimi? Kyllähän nyt aina 10€ voi laittaa lisää, niin saat liquidin.

13. HateBreeder

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 8
    No kyllä minä heron ostan:). Tuskin se kauhean huono on. Ja hitauskaan ei varmaan ole kauhean paha kun päivittää.

14. websurffari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Hero on oikeasti jo ikivanhaa rautaa! Eikä se päivittäminenkään tee siitä prossusta parempaa! No omapahan on valintasi ja kadu sitten jälkeen päin. Huomio myös se että muutkin ovat samaa mieltä kuin mimä.

15. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Minä olen kyllä hieman eri mieltä asiasta. En tiedä miksi sulla nyt tuntuu olevan joku pakkomielle käännyttää ihmisiä juuri Acerin Liquidiin, jos joku nyt sattuu haluamaan muuta, kuin Aceria ja perus Androidia.

Ja en nyt menisi kutsumaan ikivanhaksi raudaksi, jos Hero on ollut markkinoilla ~6kk. Ja myös tämän vuoden puolella on tulossa tietääkseni htc:ltä puhelimia, joissa taitaa olla lähes, ellei täysin sama prosessori Sensellä.
    Ja kyllä Herossa ihan tarpeeksi potkua on perus käyttöön.

Ei tietenkään. Mutta nopeampaan käyttöjärjestelmän käyttöön sillä päivityksellä päästään monenlaisilla optimoinneilla. Vaikka ei se hidas ole tälläkään hetkellä.

16. websurffari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    En yritä ketään käännyttää liquidiin, vaan yritän selittää, että hero on n. puoli vuotta vanha ja se näkyy. Otin vaan heron vastapeluriksi liquidin, koska se on ihan uusi ja omistan itse sen. Liquidista saa melkein sensen näköisen esim. Openhomella ja liquid.modacosta luin, että liquid saa joskus custom romin sensellä. Jos se uusi puhelin tulee nettikäyttöön niin kuin minulla tuli, niin silloin teho ja suuri ja tarkka näyttö on aika hyvä olla. Youtubesta löytyy video, jossa vertaillaan liquidia, heroa ja iphonea netti sivun lataamis nopeudessa. Liquid voitti, sitten iphone ja selvästi jäljessä hero. Mutta kaikkihan riippuu käyttötarkoituksesta. Minä ainakin ymmärsin, että rahaa on 320€ laittaa luuriin, joten silloin htc:n tulevat mallit ovat ihan liian kalliita. Sinuna miettisin käyttötarkoitusta ja ostaisin sen perusteella uuden puhelimen.

17. Lailiel

Tykkäykset:
    0
    Kantaa ottamatta puhelimiin, mutta tietokonepuolella Acer ei ole ainakaan kestävyydestään tunnettu merkki. Sille, että Acerin läppärit (ja pöytäkoneet) ovat järjestäen halvimpia, on hyvä syy...

18. websurffari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Minun liquid on kyllä tuntunut kestävältä. Muutaman kerran pudonnut lattialle aika korkealtakin, eikä mitään ole hajonnut.

19. Juniper

Tykkäykset:
    2
    Lienee selvää että jos acer pystyy noin kilpailukykyiseen hintaan tarjoamaan luuria noilla spekseillä, on jossain tingitty tai sitten acer yrittää oikeasti muodostaa pienellä katteella jotain jalansijaa markkinoilla. Mutta ei se välttämättä johda huonoon luuriin. Yksittäinen komponentti voi romuttaa kalliinkin pelin, toisaalta edukkaita mutta luotettavia juttuja sisältävä peli voi toimia erittäinkin hyvin. Tietty varmaan tuostakin löytyy jo jostain räjäytyskuvat ja arviot komponenttien/valmistuksen hinnasta?

20. Bigstone78

Bigstone78

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    HTC One M7
    Yksi vaihtoehto on Samsung Galaxy Spica (ei siis normigalaxy, josta kannattaa pysyä kaukana). Tuossa on Heron prossua vastaava ARM11, mutta kellotettuna 800 Mhz:iin, tosin keskusmuistia taitaa olla vähemmän. Akku on myös tehokkaampi, näyttö lienee samaa luokkaa.

Spican kanssa joutuu tosin tyytymään hyvin pelkistettyyn Android 1.5:een, eikä Samsung ole niitä ahkerimpia päivittäjiä. Hinta tuossa on kuitenkin Heroa edullisempi. Itse kuitenkin kallistuisin myös Liquidin suuntaan, kunhan alkaisi tuo "virallinen" myynti Suomessakin. Cortex A8 on kuitenkin huomattavasti tehokkaampi kuin ARM11-pohjaiset laitteet.

Jaa tämä viestiketju