1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

HTC Hero/LG KM900/Nokia ?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja op76, 1/11/09.

1. op76

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung S4 Active
    Ilmeisesti tuo mun saunishomma kaatui sitten siihen, etten saa tuohon totaalimax+N900 kauppaan multisimiä :-/

Joten uudelleen harkintaan meni kaikki. Aiemmin olin jo ottamassa tuon LG:n, koska sen korkean reson näyttö, sekä ylistävät mainostekstit (+jotkut arvioinnit) saivat kuolan valumaan. Nyt kuitenkin on selvinnyt, ettei siinä ihan kaikki toimikaan niinkuin piti, ja että suomessa on vieläpä päivityspolitiikka kehnolla mallilla. Positiivista olis ainoastaan korkean reson näyttö...vai?

Mitä siis tilalle? Nykyinen luuri on N73, ja en sitä ole juurikaan muuhun käyttänyt, kuin puhumiseen, tekstiviesteihin, kuvaamiseen ja kalenterina. Täydellinen pettymys on tuo ollut aina, ja nyt haluaisin valinnan loksahtavan kohdalleen. Uudelta puhelimelta odottaisin parempia viihdeominaisuuksia, kuten vähintään kohtuullinen internetselaus ja jonkinlainen videoiden katseltavuus. Kosketusnäyttö, qwerty-näppis ja FM-lähetin olis plussaa. Kameran pitää olla vähintään kohtuullinen myös. Suosituksia kehiin?

Edit: Äkikseltään olis ehkä tuo Nokian 5800 XpressMusic melko lähellä...nyt lukemaan käyttökokemuksia :)

2. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Jos mietit tota ja vaihtoehtona myös Hero, niin ehdottomasti Hero. voin sanoa kokemuksesta, ettei toi 5800:nen ole niin ihmeellinen puhelin. Mutta jos käyttiksen kieli täytyy olla suomi, niin sitä ei Herosta löydy, vielä ainakaan...

3. op76

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung S4 Active
    Njoo, tuo Hero on vaan jo melko tyyris. Mitä siinä olis parempaa, noin niinku tiivistetysti =) Entä tuo LG, onko se nyt niin huono, ku tuolta käyttökokemustopikista vois päätellä, se kun olis suurinpiirtein samoissa hinnoissa tuon 5800:n kans.

4. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Lähes kaikki. Paljon laadukkaampi ulkokuori, sekä sisus. Tää vaan toimii. :)
    Tosin kamera ei kummonen verrattuna 5800:een, mutta kaikki muu sitten onkin parempaa. Ja Android käyttis verrattuna Symbianiin...siinäpä se kaikki mitä tarvii tietää. ;)

5. op76

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung S4 Active
    Ja tuo näytön reso on riittävä surffailuun, selain toimii jne?

6. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    On kyllä. Ja paremmalta se näyttö näyttää, kuin 5800:ssa. Ihan näyttötekniikan takia. Ainoa miinuspuoli on, että Hero tukee vain 65k väriä, kun Nokia 16milj. väriä. Tätä tosin ei huomaa, kuin taustakuvia käyttäessä. Eli näyttö on todellakin kirkkaampi ja paremman näköinen, kuin 5800:ssa. Herossa (lasinäyttö?) vs. 5800 muovinen kosketuspinta, joka naarmuuntuu helposti.

5800:sta en ole muutamaan kuukauteen käyttänyt, että olisiko päivitykset tuonut sille selaimelle nopeutta, mutta Hero pieksee kyllä käytettävyydessä silti 5800:sen selaimen täysin. Ja ihan riittävän nopea tämä on ollut mun käyttööni ainakin.

7. op76

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung S4 Active
    Miten muuten näissä (ehdottamissani) puhelimissa navigointi pelaa? Onko ilmaisia ja kohtuudella toimivia sovelluksia?

8. op76

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung S4 Active
    (eipä mitään)

9. op76

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung S4 Active
    Eli otan tuon 5800:n pelkästään jo hinnan vuoksi. Toivottavasti ei ole kovin suuri pettymys. Kamera ei tuossakaan kovin kummoinen taida olla...selaimen saa kait vaihdettua parempaan (jossakin oli sitä arvosteltu huonoksi).

10. op76

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung S4 Active
    No nyt on tullut pari (kunnollista) kannanottoa tuon LG:n puolesta...kertokaa äkkiä kumman otan, Arenan vai 5800:n. Puhelin soi millä hetkellä hyvänsä, ja sitte pitää tietää :-/

11. puukotelo

Tykkäykset:
    0
    Arenaa en ole koskaa testaillut, mutta 5800 kyllä olen. 5800 näyttö on kyllä aika kehno, joutuu tökkimään joskus aika kovastikin. Noista kahdesta ottaisin Arenan, mutta miksi et harkitse Heroa? Itse ottaisin Heron, saunikselta hintaan 450€. Hintansa väärti, varsinkin kun siihen tulee kohta Android 2.0 päivitys. Tuloo mukavasti uusia ominaisuuksia. Kannanotto multa Herolle!

12. op76

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung S4 Active
    Myöhäistä jo...5800 on tulossa. Toivottavasti ei mennyt ihan persiilleen tämä valinta. Harkitsin kyllä Tuota Heroa ihan tosissaan, mutta 19 euroa kuussa on kuitenkin jo melko paljon enemmän, ku 11e. Johonki on raja vedettävä. No Hero tulee mulle sitte kahden vuoden päästä :p

13. puukotelo

Tykkäykset:
    0
    2 vuoden päästä Hero jo todella vanhaa kamaa. Tekniikka vaan kehittyy kokoajan. Itse olen sitä mieltä, että 5800 on jo aika vanhahko ja sen resistiivinen näyttö on ärsyttävä käyttää verrattuna esim. Heron kapasitiiviseen. Nokiaa joutuu painamaan kovasti, mutta Heroa tarvitsee vain kevyesti painaa. Ja Nokian Symbian on ihan *****. Symbianin käyttö logiikka on käytännössä sama kuin vuonna 2002. Android on "tulevaisuuden" käyttis. Minusta teit väärän valinnan.

14. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Tykkäykset:
    1496
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 256gb Black
    Sori vaan mut pas*imman valitsit ;)

15. puukotelo

Tykkäykset:
    0
    Olen täsmälleen samaa mieltä. Nokia vaan ei enää pärjää muille. Nokian pitäisi kehittää jotain täysin uutta ja unohtaa kokonaan symbian. Sinuna palauttaisin 5800, jos rahat saa takaisin. Ja Hero tilalle. 5800 pärjää enää ainoastaan hinnallaan.

Jaa tämä viestiketju