1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

HTC G2 Sapphire / Magic / Ion käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'HTC', aloittaja harrip, 16/6/09.

1. harrip

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S s
    Onko näitä HTC "G2" Saphire / Magic / ION -laitteita vielä muut hommaillu? Itse sain omani eilen, mallia Magic Vodafone. Tänään onkin sitten jo rootattu ja säädetty oikein kunnolla. Vaihdoin ION ROMmin Googlen omalla näppäimistöllä, jotta skandit toimii oikein.

Voisin aloittaa sillä, että aika pieni vehje kädessä. Eli tuntuu pienemmältä kuin kuvissa. Kosketusvehkeistä ei ole kokemusta kuin N810:sta, joten aika uutta on vielä kaikki.

Laite on tosiaankin Englannista Ebaysta huudettu lukitsematon Vodafone -versio. Värinä valkoinen, mustia ei oikein ollut saatavina. Hintaa tuli postikuluineen 315 puntaa.

Onkos tätä vielä kellään muulla täällä?

Ne ketkä miettivät laitteen hankkimista, kannatta huomioida että vehjettä löytyy ilmeisesti kahdella eri hardwarella jo tässä vaiheessa: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=518426

2. tolind Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    40
    Ei noita kai ihan kauheasti ainakaan ole vielä Suomessa käytössä. Mistä omasi hommasit ja millaiseen hintaan? Jos saa olla utelias.

3. mass243

mass243

Tykkäykset:
    0
    Onko ns kehittäjä-versio?

4. jriihi

Tykkäykset:
    0
    Itsellä on ollut nyt pari päivää käytössä musta HTC Magic laite. Ihan näppärältä vaikuttaa. Kokeillut tai käyttänyt olen aiemmin: N95, N810, 5800XM ja N97.

Ensivaikutelmat:
    + Selain ja järjestelmä toimii nopeasti
    + Kosketusnäppäimistön käyttö sujuvaa
    + Näyttö tuntuu reakoivan loistavasti kosketukseen
    + Ohut ja kevyemmän tuntuinen kuin N95 eli sopii paremmin taskuun
    + Marketista löytyy paljon kaikenlaisia ohjelmia
    - Marketista ei voi ladata maksullisia ohjelmia ainakaan tällä ROM versiolla
    - Laite+näyttö tulee täyteen sormenjälkiä. Laite vähän liian kiiltävä kauttaaltaan

Pitäisi varmaan vaihtaa tuo Google ION rom tähän kanssa. Täytyy varmaan illemmalla tutkia miten moinen operaatio suoritetaan tuolta xda forumilta.

5. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2602
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Suomessa ei maksulliset softat oo näkyvissä millään rommilla.

6. Malix82

Malix82

Tykkäykset:
    0
    Tuolla G1 langan puolella postattiin linkki tähän market enableriin, http://code.google.com/p/market-enabler/

Sen kanssa näkyy ja toimii maksusoftat

7. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2602
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Pitää paikkansa, mutta millään rommilla ei niitä ilman säätöä ole näkyvillä ;)

8. Jukk83

Tykkäykset:
    0
    Tuleeko tämä sama linja jatkumaan esim HTC Heron julkaisun jälkeen vai pääseekö sillä ostelemaan softia tuolta?

9. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Yllämainitun softan avulla olen ostellut muutamankin softan Google Checkoutin kautta ja hyvin toimii.

10. Jukk83

Tykkäykset:
    0
    Juu kyllä, mutta mietin vain, että tuleeko "oikea" ostolupa googlen puolelta, kun tuo (minun tietääkseni) ensimmäinen android puhelin tulee virallisesti suomeen myyntiin? Mikä syy tuossa on ettei pysty normaalisti heti ostamaan ilman kikkailua?

11. urbo

Tykkäykset:
    0
    Olen itsekin katsellut noita HTC Magic puhelimia saksanmaalta. Tykkään puhelimen ulkonäöstä ja tietysti siitä, että siinä on Android. Olen myös kokeillut sitä ja vaikutti näppärältä vehkeeltä.

Nyt meinaan ebaysta hommata itselleni uuden luurin. Tilaisin heti Magicin saksasta, mutta minua arveluttaa se, että ne ovat Vodafone-brändättyjä. Olen kuullut, ettei Vodafone brändättyjä puhelimia voi päivittää Suomen verkoissa. Onko tämä totta?

Haluaisin tietysti ostaa puhelimen, johon voisin iskeä esim. donutin kun se julkaistaan.

12. Ryp

Tykkäykset:
    0
    Itse hankin vodafone-drändätyn saksasta ja kyllä se päivitti itsensä täällä.

Onko kenelläkään kokemuksia Heron rommeista tässä mallissa tai G1:ssä? Itse koitin Maximan (1.6) rommia mutta se ei kyllä vakuuttanut. Luuri jumitteli välillä ja nopeudessakin oli toivomisen varaa välillä.
    Nyt on Cyanogenin 4.1.999 sisällä ja se tuntuu toimivan liukkaasti.

13. Simpp4

Simpp4 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone 5

Saisinko kysyä mistä paikasta tilasit?
    ebaystä saa näköjään 298€:lla mutta ne tulevat UK:stä...

14. moneymaker

Tykkäykset:
    0
    Eli puhelin "huomaa" päivityksen automaattisesti vaikka siinä ei ole vodafone kortti?
    Onko ROM:in vaihto kuinka hankala prosessi?
    Entäs laatuvaikutelma muuten?

15. Ryp

Tykkäykset:
    0
    Saksan ebaystä tilasin. Tuolta --> http://stores.shop.ebay.de/PremiumSells-net__W0QQ_armrsZ1
    Ei taida kuitenkaan olla tällä hetkellä juuri puhelimia myynnissä tuolla myyjällä. Omani sain 292€:lla postikuluineen. Näyttäs tällä hetkellä noita halvemmallakin saavan.

Joku "system update" sieltä tuli parinpäivän käytön jälkeen. En tarkemmin sitä katsonut mikä se oli, oletin että se oli järjestelmän päivitys. Enää en tietty tota voi varmistaa kun ei enää ole alkuperäistä ROM:mia.
    ROM:n vaihto ei ollut hankalaa kunhan ensin löysin kunnon ohjeet.
    Ensin puhelimeen piti asentaa muokattu recovery osio jonka jälkeen se uudelleen käynnistetään recoverytilaan. Jossa varsinainen ROM:n asennus tehdään.
    Recovery image ensin noilla ohjeilla --> http://theunlockr.com/2009/08/29/how-to-root-the-htc-magic-in-one-click/
    Sitten uusi ROM:mi --> http://theunlockr.com/2009/08/29/how-to-load-a-custom-rom-on-your-htc-magic/

Puhelin on ihan laadukkaan oloinen, kuoret ei nitise ja tuntuma kädessä on muutenkin parempi kuin ehkä odotin. Akun saa kyllä päivässä tyhjäksi kun luurilla enemmän leikkii.

16. moneymaker

Tykkäykset:
    0
    Miten takuu toimii näissä vodafone laitteissa?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

17. Ryp

Tykkäykset:
    0
    24kk kuitissa lukee ja luultavasti myyjän kautta pitää hoitaa eli Saksaan lähettää.

18. Simpp4

Simpp4 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone 5
    Miten saa å,ä,ö toimimaan?

19. _nikko

_nikko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    S7
    Lataa marketista esim scandinavian keyboard.

20. Ryp

Tykkäykset:
    0

Jaa tämä viestiketju