1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

HTC Desire akkukesto

Keskustelu osiossa 'HTC', aloittaja tiputus, 2/7/10.

1. tiputus

Tykkäykset:
    2
    Terve. Akkukestosta löytyy tietoa käyttökokemuksia-viestiketjusta tiedän. Ko ketjussa on kuitenkin niin paljon muutakin asiaa, että mielestäni Desiren ainoasta huonosta ominaisuudesta eli akkukestosta tietoa etsivä joutuu kahlaamaan suhteettoman paljon aiheeseen liittymättömiä viestejä. Viestiketjujen (sekä täällä, että ulkomaalaisten sivustojen) lukemisen perusteella minulle on muodostunut kuva, että joko akuissa tai laitteissa on pakko olla eroja. Toisilla max kesto on 12h, toisilla 48h. Jotta itse kukin pystyisi vertaamaan oman akun kestoa haluaisin ihmisten kertovan seuraavia asioita;

-akkukesto
    -asetukset
    -käytössä olevat virransäästö-/taso killer-/yms ohjelmat
    -käyttö... eli n suurinpiirtein kuinka paljon puhut, surffaat jne.

-Itsellä akku kestää 4h(jatkuvaa käyttöä)-12h(jos pihistelee virtaa ja tekee vain kaikkein välttämättömimmät).
    -Asetuksista: kaikki ylimääräinen pois päältä(wlan, taustadata, gps, by, synkronointi jne)
    -kokeillut useita ohjelmia kuten; juicedefender, data on demand, y5, toggle switch, power manager, advanced task killer. Huomattavaa apua en ole mielestäni saanut yhdestäkään.

2. skeleb

Tykkäykset:
    0
    Desiren suuri näyttö vie varmasti paljon mehuja akulta, koska oma Legendini kestää aika hyvin sen kaksi päivää normikäytössä vaikka tässä on hieman pienempi akku. Asetukset kun on lähes samat Desiren ja Legendin välillä, niin voisin tähän pistää omia asetuksiani kun 2.1 Androidista on kyse.

Background data ja auto-sync on päällä Googlen palveluille ja Gmail pushaa sähköpostit puhelimeen. Wifi ja GPS on pois päältä aina kun en niitä käytä ja "use wireless networks" sijaintia varten ei ole myöskään päällä. Näytön kirkkaus 20% ja en käytä mitään task killeriä. Homescreenillä widgeteistä on käytössä Clock (pieni versio), HTC Calendar, Power Control ja Handcent SMS.

Unpluggaamisesta on aikaa 11h 17min ja akku näyttää 48%.
    Display 35%: Näyttö päällä 1h 15min
    Maps 24%: GPS navigointia 25min 30s
    Voice calls 17%: 9min 50s
    Cell standy 16%
    Phone idle 8%

Ja miksi muuten mulla ei näy battery usessa Android Systemin prosentteja? Jokin bugi tms, kun se vielä pari päivää sitten näkyi?

3. *BLUESTAR*

*BLUESTAR*

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC DESIRE+SAUNALAHTI NOPSA
    Itselläni nyt Froyo ja desiree ilman roottauksia
    ja akku kesto on tuo 2 päivää ja ollut Éclairista lähtien suurin piirtein samaa luokkaa kenties ehkä silloin jopa pidempi.

Tärkein pointti lienee että en ole aiemmissakaa luureissa koskaan edes halunnut pitää taustadataa wlan / yhteyttä internetiin päällä muulloin kun silloin kun itse sitä haluan pikanämikät k.o toiminnoille ei liene vaikea kenenkään tuohon johonkin kotiruutuun sovittaa? Mielestäni käytän kuitenkin puhelinta keskimääräistä enemmän verrattuna lähipiiriini ja olen itse ollut tyytyväinen laitteen akun kestoon näillä spekseillä mitä luuri on. Vertaa esim. aimpaan (nokia n95een jossa akku ei kestänyt millään ilveellä edes sitä yhtäpäivää kun korkeintaa ilman että luurin pudotti 3g yhteydestä tavan 2g edgeen puhumattakaan muusta datasta taustalla.)

4. lartsi

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva...
    Tällä Froy sisällä ja akku kestää suurin piirtein:
    – Kesto: n. 12-16h.
    –Ei killer-softia ja näytön kirkkaus automaattinen.
    – Taustasynkkaus päällä: sää, Gmail ja Gkalenteri. Ei muita.
    –Käyttö kalenteria joitain merkintöjä päivässä, viesti pari, muutama meilin luku. Puheluista n. 5 min. Nettisurffausta/facabookksia noin 20-45 min.

Aika hinkeä esitys. Pariin kertaan olen saanut kestämään akun noin 48, kun pelimeen ei ole käytännössä koskettu sinä aikana kuin pari kertaa.

5. Sammye

Tykkäykset:
    0
    2pv itellä kestää normikäytössä, jos ei hirveesti nettiä selaile.. Mutta kärsii jonkun verran sitäkin.

6. the-Rane

the-Rane

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Froyon päivityksen jälkeen akkukesto on ollut 55 - 60 tunnin luokkaa. Sitä ennen se oli noin 45 tuntia.
    Tosin välillä akku hupenee hetkessä, kuten pari päivää sitten kävi. Käyttö on ollut samanlaista, joten tuo on hienoinen mysteeri. Virransäästöohjelmista käytössä on Juice Defender.

Saahan sen akun kulumaan nopeastikin, jos jatkuvasti puuhaa jotain puhelimen kanssa. Minulla tuo ei ole aina kourassa, joten siinä syy ehkä tuohon akkukestoon. Olen lisäksi yllättynyt siitä miten hyvin akku kestää vaikka gps on päällä. Edellisessä Samsungin Windows puhelimessa akku tyhjeni gps päällä hetkessä, vaikka muuten akku kesti päiviä. Jos tämä akkukesto pysyy tällaisena, niin minulla ei ainakaan ole valittamista.

7. lartsi

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva...
    Testasin taannoin Mapsia niin, että näytön valot kokoajan päällä ja gps avoinna taivaalle. Puhelin oli pöydällä ja virrat pysyi päällä 4 tuntia. Eli vaastaa asuurin piirtein jatkuvaa naviointia, paisti että kartt-data ei päivity.

Vaikka gps on aktiivinen normaalisti, ei se vie akkua juuri sen enempää, kuin jos se olisi pois. Sovellukset ei juuri tarvitse gps:ää. Jos käyttää sää-softia, jotka käyttää nimen omaan gps:ää paikantamiseen ja pävittävät itseää tiheästi, niin akku palaa hiukan nopemmin jatkuvista gps-fikseistä johtuen.

PS. Mulla ei pysy 48 tuntia päällä, vaikka puhelimeen ei oikeastaa koskettaisi. (ehkä 2 min puhetta, ja 3 kertaa sään tarkastus. Muutoin kaikkia synkkaukset pois käytöstä.)

8. baritoni

Tykkäykset:
    5
    Kerran kokeillut lähes tuolla tavalla, itse asiassa jonkin verran enemmän käyttöä kun muutama puhelu soitettava/vastattava ja tekstari väkisinkin välillä laitettava, ja maileja... sekä mailit synkkaa aina. ja mulla kesti sen ~4 päivää (tarkemmin neljännen iltaan asti eli n. 80-85h).

9. lartsi

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva...
    Hitto, uskomatonta... Kun kokeilin akun "täyttä resetointia" aikaisempien sivujen ohjeiden mukaan, sain normikäytöllä (joka aika rankkaa) kestämään reilun 24 tuntia, mutta sen enempää en millään.

10. baritoni

Tykkäykset:
    5
    Hmm.. on munkin 'normikäyttö' sellasta että akku menee ~16-18 tunnissa, mutta sepä se riittääkin kun yöksi lyö lataukseen. Normisetti voi olla esim. 1-2h nettiä, 1h pelejä, mailit, tekstarit ja pari puhelua sekä sekalaista säätöä.

Tänään ollu tähän mennessä 10 min nettiä, 15-20 min pelejä (menee ne "kahvitauot" töissä niinkin), pari tekstaria ja sähköpostia. 6h ollut irti ja akun varaus 85%. Tällä matikalla menisi ihan hyvin huomiseen iltaan jos samaan tahtiin jatkaisi. Eli jonkun 36-40h ennen kuin akku olisi tyhjä. (samalla matikalla jos menisi niin 36h = 60 min nettiä, 90-120 min pelejä jne...). Mutta todennäköisesti taas illalla sohvalla tulee räpellettyä akku yöhön mennessä tyhjiin.

Mainitaan nyt vielä että aiemmin kun tein tuon kevyen käytön testin niin sellasen 25% näytti akku kuluvan vuorokaudessa.

11. the-Rane

the-Rane

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Pääsi omassa puhelimessa akku tyhjenemään täysin. Latasin yön yli ja seuraavana päivänä akku hupeni silmissä, vaikka en soittanut yhtään puhelua, ainoastaan jokusen tekstarin laitoin päivän mittaan. Seuraavan yön latauksen jälkeen puhelin palasi takaisin tuohon 55 -60 tunnin akunkestoon. Mielenkiintoista?

Lisäksi akun tyhjenemisen jälkeen puhelin ei meinannut löytää verkkoa. Sama kävi muuten kun olimme laivalla.

12. ramiho

Tykkäykset:
    0
    Itse olin ihan tyytyväinen akun kestoon ennen tuota p..keleen päivitystä. Nyt ei akku kestä millään 12tuntia vaikka tekisi mitä. Otin kaikki synkronoinnit pois päältä ja muutkin langattomat yhteydet mutta silti vie virtaa niin stanasti. Ja mikä ihmeellisintä, latasin eilen illalla akun täyteen, asensin task killerin ja aamulla oli akkua jäljellä 83%!!! WTF?? Vie kaksi prosenttia tunnissa pimeenä?? Siis täysin koskemattomana.... Ennen päivitystä akku kesti puolitoista vuorokautta, pienellä käytöllä ilman päivittämisiä. Kokeilin jo sitä latauskikkailua mutta ei mitään vaikutusta.

Näytön yläreunassa on aika usein alkanut näkymään se "päivittää" ympyrä vaikkei ole mikään päivitys päällä. Tuota ei näkynyt ennen päivitystä.

13. mvnet

Tykkäykset:
    0
    Akkukesto GPS päällä

Himottaisi kyllä ostaa tämä laite, mutta en oikein löytänyt mistään mitään tietoa, kuinka kauan ko. kapulan akku kestää GPS-jäljen träkkäyksessä esim. juoksu-/pyöräily-/hiihtolenkin seurantaa varten? Käytännössä siis GPS olisi koko ajan päällä ja näyttö pääosin pimeänä.

Kiinnostaisi myös tietää, kuinka hyvänlaatuinen GPS-vastaanotin laitteessa on (heitteleekö GPS-jälki hirmuisesti esim. metsässä/kerrostalojen vieressä)? Entä onko kukaan päässyt testaamaan laitetta talven kylmyydessä (varmaan vaikuttaa akkukestoon, mutta kuinka paljon)?

14. tiputus

Tykkäykset:
    2
    Terve,

Itse olen käyttänyt lenkillä endomondoa + spotify päällä ja vielä bluetooth kuulokkeilla. Eli GPS + data + bluetooth päällä. En nyt muista aivan tarkkoja lukuja, mutta jos akku on täynnä lähtiessä niin n. tunnin lenkeillä ei ole ainakaankevät-kesä-syksykeleillä mitään ongelmia. Akkua on lenkin jälkeen ollut n50% jäljellä.

Gps:n tarkkuuteen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Mittaa matkan todella tarkasti, eikä pompi metsässä tai normi kaupunkiolosuhteissa jos et mene esim pitkään tunneliin.

15. vermu76

Tykkäykset:
    0
    Eilen iltasella latasin puhelinta jotain 4 tuntia. Yön oli päällä ja aamulla herätys. Tänään puheluita n. 30 minuuttia, latasin yhden nexus one gallerian testiksi ja testailin sitä aikani. Otin pari valokuvaa ja koitin saada vigneten galleriaan jotain tolkkua turhaan. Kaikki synkit pois päältä ja gps:sät sut muut. Taustakuvana oma tumma valokuva ja screen kirkkaus jotain 2/10 osaa. Muutoin aivan liian kirkas mun silmille. Tulee muutoinkin tuijotettua ihan tarpeeksi näyttöä päivässä. Nyt akkua jälkellä 68%. Et kyllä tuohon voi olla ihan tyytyväinen. Mulla on pikanapit nettikäyttöö varten. Ennenkuin opin puhelimen tavoille ja oli kaikki synkit päällä ja 3g jatkuvasti päällä, niin akku kesti jotain 10-12 tuntia, vaikka silllä ei tehnyt juuri mitään. Täällä on vähän huono 3g yhteys, niin taisi se vetää juissit kohtuu kovaa.

16. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Mulla on puhelin aina yön yli latauksessa ja päivällä ei tule työpaikalla kuin ehkä pari nettisivua selattua ja Twitteri/FB käytyä läpi. Työpäivän jälkeen tulee käytettyä sitten vähän enemmän (Youtube/Angry Birds ynm.) ja akku loppuu yleensä iltaan mennessä. Esim. nyt klo 20:30 puhelin tuossa pöydällä kuollut itsekseen taas..

17. jnr21

jnr21 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    98
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    32 tuntia on nyt menny laturin irroituksesta, ja akkua on 28% jäljellä. Task killereitä en käytä, ainoastaan watchdog pyörii taustalla, joka varoittaa jos joku ohjelma käyttää liikaa resursseja.
    Romina toimii DeFrost 6.0a + HAVS 875mV kernel, ja radiona uusin 32.49.00.32U_5.11.05.27. Datan laitan päälle vain tarvittaessa. Nettiä ja pelejä tuli tuona aikaa ehkä yhteensä 2h edestä, ja puheluja varmaan 40min edestä.

18. vermu76

Tykkäykset:
    0
    Kyllä näissä akuissa on varmaan eroja aika paljonkin ja tietty toisen normikäyttö on jo toisen tehokäyttöö. Itsellä känny ollut päällä eilisen yön, koko eilisen päivän ja sitä edellisen yön ja nyt näyttää 27%. Oon kuitenkin lataillu jonkun verran softia, galleriaa, google sky mappia to do listoja sun muuta. Ja netissä on tullut oltua vähän aikaa. Puhetta on ollut jotain 50 minuutin luokkaa. Kameralla otettu kuvia ja gallerioita selattu. Sellaista normikäyttöä itselle. Itsellä vielä ihan defaultti rommit. Itsekään en käytä task killereitä sen jälkeen, kun luin aikoinaan artikkelin niistä. Onhan tuolla muistissa vaikka mitä, mutta ei niistä mitään haittaa ole.

19. jnr21

jnr21 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    98
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    melkein 40h kesti yhdellä latauksella ja 12% oli vielä jäljellä ennenkuin iskin lataamaan, voi tähän jo tyytyä.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

20. luntatupaan

Tykkäykset:
    0
    Puhelinten akkukesto

Kun nyt tuli puheeksi akkujen kestävyys, niin tuolla on lueteltu eri puhelimien akkukestotietoja:
    http://sites.google.com/site/akkukestot/matkapuhelimet

Tietenkin nuo valmistajien kertomat tiedot puhelimien akkukestoista on kaukana todellisuudesta, mutta antaa kuitenkin kuvaa siitä, mikä puhelin on hyvä ja mikä huono.

Jaa tämä viestiketju