1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hscsd?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Legoman, 24/2/07.

1. Legoman

Tykkäykset:
    0
    Eli olen hankkimassa nokia card phone 2.0, joten kysyn, että aljonko sen HSCSD käyttö maksaa? Esim. Jos irc:kaa tunnin? (mIRC:killä) Vai maksaako se saman verran kuin gprs? Kun en ole perllä äissä asioissa :S.

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    HSCSD (High Speed Circuit Switched Data) on piirkytkentäinen palvelu ja kuten lähes kaikissa muissakin vastaavissa järjestelmissä hinnoittelu on aikaperusteinen. Tarkoittaa siis että maksat käytetyn ajan mukaan kuten lankaverkon analogisia modeemeja käytettäessä. Operaattoreilla on hinnastoon merkitty erikseen piirikytkentäisen datan hinnat, yleensä nimellä datapuhelu tai GSM data. HSCSD:ssa on lisäksi käytössä useampi aikaväli, joten sen käyttö kalliimpaa kuin yhden aikavälin perus GSM-datapuhelun.

Esimerkiksi Soneralla (Multidata) hinta on neljää aikaväliä käytettäessä 0,11e per puhelu + 0,32e/min sekä kuukausimaksu 4,10e/kk.

Elisalla (GSM-data) 0,09 €/per puhelu sekä käytetyn liittymän normaali puhelumaksu neljää aikaväliä käytettäessä.

dnalla (Datapaketti) 0,25e/min sekä 1,51e/kk neljää aikaväliä käytettäessä.

Varsinaiset dataliittymät sitten vielä mahdollisesti eri hinnoilla. Selaile operaattoreiden sivuilta löytyviä hinnastoja.

3. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Kalliiksi tulee, mielummin gprs/3g

4. Legoman

Tykkäykset:
    0
    Mielummin, mutta siitä card phonessa ei ole smmoista ominaisuuta, ja se toinen samanlainen laite on liian uusi minun kannettavaan, kun ei riitä ram/tehot sen pyörittämiseen... Niin ja mulla on elisa reilu (tjs) liittymä, en ole varma kun nuo elisan sivut on tehty niin ärsyttävästi ja epäselkeiksi ettei sieltä löydä mitään...:mad:

EDIT: niin ja olisihan mahollista käyttää infrapunaa, mutta se on niin hidas että...

5. Legoman

Tykkäykset:
    0
    Kumpi on halvempaa, gsm data vai toi high speed? Ja mistäköhän saisi siihen card phone 2.0:aan sopivan hands freen? Kun nui mun koolekkeet ei oikein toimi :E.

Jaa tämä viestiketju