HS: Väärennetyt Nokian kännykät salakuljettajien suosikkeja

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Näyttääpä siltä, että Nokian puhelimet ovat niin normaalienkin käyttäjien kuin myös salakuljettajien suurimpia suosikkeja. Nokian osuus salakuljetetuista puhelimista oli viisinkertainen verrattuna mihinkään muuhun valmistajaan (Ericsson, Siemens, Motorola).

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/juttu.asp?id=20020726OL32

Enpä ole itse pahemmin väärennettyjä Nokioita nähnyt. Kuka on? Vai onko
kyseessä muulla tavalla "kuumista" puhelimista?

veppis

Supermoderaattori
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
649
Taitaa suurin osa noista väärennöksistä mennä Venäjän ja Aasian markkinoille, joten ei mikään ihme ettei niitä länsimaissa tule niin usein vastaan.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Re: HS: Väärennetyt Nokian kännykät salakuljettajien suosikk

Matkamies sanoi:

Itsekkin haluaisin tietää, mitä nämä nk. väärennetyt puhelimet ovat? Mutta luulmpa, että kyseessä, ovat juuri ns. Kuumat puhelimet.

3.1415926

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2

El Pastor sanoi:
Matkamies sanoi:

Itsekkin haluaisin tietää, mitä nämä nk. väärennetyt puhelimet ovat? Mutta luulmpa, että kyseessä, ovat juuri ns. Kuumat puhelimet.
Ei ole mitään hyötyä korvata yhtä vaikeaa termiä toisella, "väärennetty puhelin" ja "kuuma puhelin" ovat mulle aivan yhtä vieraita sanoja kumpin. Mutta tämä "väärennetty puhelin" kuulostaa kyllä melko absurdilta nimittäin väärennysfirmalle näiden luurien teko tulis tosi kalliiksi kun pienet yhtiöt joutuu maksamaan komponenteista paljon enemmän kuin suuret.

puh

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
68
Puhelinmalli
Nokia 7+
Uutisessa puhutaan Nokian tuotteista, mikä luultavasti takoittaa värikuoria ja muita tarvikkeita.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0

3.1415926 sanoi:
El Pastor sanoi:
Matkamies sanoi:

Ei ole mitään hyötyä korvata yhtä vaikeaa termiä toisella, "väärennetty puhelin" ja "kuuma puhelin" ovat mulle aivan yhtä vieraita sanoja kumpin. Mutta tämä "väärennetty puhelin" kuulostaa kyllä melko absurdilta nimittäin väärennysfirmalle näiden luurien teko tulis tosi kalliiksi kun pienet yhtiöt joutuu maksamaan komponenteista paljon enemmän kuin suuret.

uskoisin kyseessä olevan puhelimia jotka ovat operaattori lukittuja ja joista jotkut poistavat lukitukset ja saavat näin ollen myytyä halvemmalla kuin muut.

Mie

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
26   0   0
Reaktiopisteet
112
Puhelinmalli
Google Pixel 5
Kyllä itse raudan väärentäminen tulisi niin kalliiksi ettei siihen kannata kenenkään alkaa... Väärennöksillä tarkoitetaan ilmeisesti uudelleen IMEI-koodattuja puhelimia joita muutamia vuosia sitten löytyi Suomestakin (Nokia 1610/1611).

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Mie sanoi:
Kyllä itse raudan väärentäminen tulisi niin kalliiksi ettei siihen kannata kenenkään alkaa... Väärennöksillä tarkoitetaan ilmeisesti uudelleen IMEI-koodattuja puhelimia joita muutamia vuosia sitten löytyi Suomestakin (Nokia 1610/1611).

löytyy niitä vielläkin

Mie

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
26   0   0
Reaktiopisteet
112
Puhelinmalli
Google Pixel 5
White raven sanoi:
Mie sanoi:

löytyy niitä vielläkin

Tarkoitin että niistä pidettiin mediassa mölyä muutama vuosi sitten ja ihmiset kävivät vaihtamassa puhelimiaan uusiin... Nyttemmin ne vaan on... ;)

sovelias

Vuoden foorumilainen -06/-05/-03
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
362
Nokia: Ei feikkipuhelimia Euroopassa

Nokia: Ei feikkipuhelimia Euroopassa <clip>
EU:n tilastojen mukaan alueelle salakuljetetuista, ja kiinni saaduista, väärennetyistä elektroniikkatuotteista oli viime vuonna 52 prosenttia Nokioita. Isosompin mukaan kyse on ollut muun muassa akuista ja latureista, ei siis kokonaisista puhelimista.
arvopaperi.fi

Top Bottom