1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

HP-huolto!??????

Keskustelu osiossa 'Tietotekniikka', aloittaja Tepuna, 25/2/10.

1. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Tein kaupat netissä 15.1. HP Pavilion dv7 3013eo mallin kannettavasta. 19.1. posti toimitti koneen minulle. Siinä iltasella sitä sitten käynnistelin kun kone ohjelma-asennuksen lopussa tilttaa ja sulkee ittensä, ettei tule pahempaa vikaa! No, yritän siinä useamman kerran uudelleen. Ei tuu mitään. Otan yhteyttä myyjään samana iltana s-postilla. Seuraavana päivänä tulee vastaus. Ota yhteyttä HP-tukeen! Alkaa viikon elvytysyritykset HP:n tuen ohjeilla. Lopulta kone ei edes mene bios-tilaan. Heti käynnistyksestä tulee ruutuun teksti: no bootable device--insert boot disk and press any key...

HP:n tuki tilaa masiinalle huollon firmalta InfoCare. Laitan kannettavan matkaan matkahuollon kautta 26.1. Odottelen 3 vkoa ja otan taas kerran yhteyttä HP:n tukee, että mikäs on tilanne? InfoCarella on seurantajärjestelmä, mutta se ei tunnista koneeni sarjanroa. Tulee viesti, että kone odottaa varaosia elikkä kahta kiintolevyä. Koneen pitäisi olla valmis 15.2. Ajattelin, että siinä menee 2-3 päivää sen jälkeen toimituksessa. No, ei näy kannettavaa. Taas viestiä kirjoittamaan. Melkoisen "hyvää" palvelua, vai mitä??Asiani siirtyy reklamaatio-osastolle, Alan olla kohtuu hikenä, 5 vkoa mennyt. Otan yhteyttä kuluttajaneuvojaan, joka ilmoittaa kuukauden olevan jo liian pitkä huoltoaika. Aletaan neuvottelemaan vaihtokoneen toimittamisesta ja hyvityksestä. No, seuraavana päivänä ihme ja kumma reklamaatio lopulta ottaa minuun yhteyttä!! Vihdoin tulee myös tietoa, että missä se alkuperäinen kannettava majailee!! Elikkä vielä siellä huollossa, siihen oltiin nyt tilaamassa emolevyä!! Eihän semmosesta pikkuviivytyksestä kantsi asiakkaalle mainita!! Kyllä se odottelee!! Siihen meni 2 vkoa, että reklamaatio-osasto siis heräsi ja siihen tarvittiin siis kolmas osapuoli elikkä k-neuvoja. Nyt sitten pitäisi tulla EHKÄ ensi viikolla se vaihtoversio. Hyvityksestä ei ole tietoa...Ehkä myyjä suostuu heittämään tarran ja pari kuulakärkikynää!! Ihan varppina vimppa versio HP:n koneita!! Tai ainakin huollon pitäisi toimia n. 99% paremmin ja asiakaspalvelun!!

2. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Ikäviä tuollaiset tapaukset. Itse olisin vaatinut nettimyyjältä uuden laitteen tilalle ja samalla lähetänyt DOA-laitteen takaisin nettikauppiaalle.
    14pv palautusoikeushan on mennyt siinä vaiheessa kun koneeseen on virrat laittanut, mutta kun kyseessä oli DOA niin pienellä painostuksella olisit varmaan saanut uuden tilalle suoraan, ilman viikkojen odottelua. Nämäkin on aina tapauskohtaisia, eikä tosiaan mitään kiveen kirjoitettuja sääntöjä.

InfoCaresta sen verran että omat kaikki huollossa olevat laitteet ovat olleet tuntemattomia heille, eli ei sarjanumerotietoja heidän tietokannassaan lainkaan. Kyse on monesta eri elektroniikkalaitteesta, joten jotain mätää heillä on systeemeissään.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Se kai on vielä laitteeseen tutustumista, eikä käyttöön ottoa, vaikea siihen vehkeeseen on ilman virtoja on tutustua.

Mutta hyvä kuitenkin että alottaja on viasta reklamoinut myyjälle pikaisesti.

4. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4715
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Paketin avaaminen = tutustumista laitteeseen
    Virrat päälle = käyttöön ottoa

5. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Niin, jos vaikka ostaa erillisen monitorin, ei siihen muuten voi tutustua kuin laittamalla virrat päälle (vialliset pixelit yms.), jolloin se on palautettavissa.
    Kannettavan kun laittaa tulille ja asentaa (lähes automaattisesti) käyttöjärjestelmän, on ymmärtääkseni palautusoikeus menetetty. Siihen voi tutustua avaamalla paketin ja katsastamalla silmämääräisesti minkälainen kone on.

Vai onko jollain tiedossa tapaus jossa kannettava asennettu ja muutenkin "pelailtu", on saanut palauttaa takaisin?

6. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Tämä episodi jatkuu mielenkiintoisesti! Eilen HP:lta ilmoitus, että minulle tarjottu vaihtolaite on loppunut maahantuojan varastosta! Olisko ollut syytä tarkistaa saatavuus ennen tarjousta? Tilalle tarjottiin kahta ihan uutta mallia. Ensimmäinen oli selkeästi alkuperäistä huonompi tuote, hintakin melkein satasen vähemmän. Toinen tuote sensijaan monilta osin parempi (suoritin, muisti ja bluetooth) toisaalta muutamin osin huonompi (kiintolevyn koko, ei bassokaiutinta). No, suostuin jälkimmäiseen vaihtoehtoon. No, tänään tulee sitten tieto, että pistetty tilaukseen! Toimitus n. 10 arkipäivän päästä!! SIIS mitä?? Missähän se maahantuojan varasto oikein on? Luulisi, että Suomessa!! Kai sitä masiina aletaan Kiinassa sitten ensi viikolla kokoamaan vasta!! Elikkä tulee näillä näkymin kestämään 2 kk saada tilaamansa tuote. Laitoin nämä tiedot kuluttajaneuvojalle. Olisi aika hienoa, että mm. NetAnttilan tilauksesta ottaisivat yhden masiinan mulle ja heille jälkitoimituksena vaikkapa sen kahden viikon päästä...Se olisi palvelua, mutta ei sitä vaan saa!!

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mihinkä perustat tuon ajatuksen, puhelinpuolella jotkut kauppiaat käyttävät tulkintaa että puhelimella soitteleminen olisi käyttöönotto, joka ei käisttääkseni ole aivan kiistaton tulkinta vaikka joku kunnallinen lautakunta on joskus noin tulkinnut.

Minimi kuluttajaoikeus on kuitenkin että laitteeseen voi tustustua kuin kaupassa, kaupoissa laitteisiin voi tutustua virratpäällä toimivaan laitteeseen (ei kaikissa kaupoissa varsinkaan kaikkia mutta kuitenkin), aika vaikea on kannettavaan tietokoneeseen tutustua edes pintapuolisesti ja kokeilla jos siihen ei kytke virtoja.

( Esim NetAnttilas, KoneBox niin saman konsernin/ketjun kivajalkakaupoissa voi tutustua läppäreihin ihan sähköissä.

Jos on etämyynnistä ostanut tuotteen mutta sitä ei voi kokeilla ennenkuin klikkailee jotain pakollisia kuvioita, niin pakkohan se on klikkailla että edes vähnä voi hankintaansa tutustua, ennen ostopäätöstä.

Tuo ajatus kuullostaa aihan samalta kuin että palautettavan pakkauksen pitäisi olla uuttavastaava, jos laite paketoitu niin ettei paketti saa rikkomatta auki.

En pikaisesti tiedä tapausta jossa isojen kunnollisten toimijoiden osalta olisi ongelmia kokeilun jälkeen palauttamisessa, harvemmin noita kai palautetaan. Voi olla että riippuu kovasti kaupasta.
    Kannattaa tietenkin välttää kauppiaita jotka yrittävät kieltää asiallisen laitteeseen tutustumisen.

8. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    En ostanut tuotetta NetAnttilasta! Ilmoitan sen tässä, ettei tule virhetulkintoja, vaan Koneboxilta. Huomasin vaan netissä kun etsin minulle tarjottujen vaihtomallien tuotetietoja/ovh jne., että NetAnttila kauppaa juuri näitä minulle tarjottuja malleja. Ei Konebox. Siksi heitin tuon viimeisen lauseen, että NetAnttila varmaankin on tilannut maahantuojalta ison kasan koneita, mutta tuskin niitä kaikkia on jo vielä myyty. Olisi voitu Tepunalle yksi lähettää kun näin kauan oon jo konetta odottanut. :)

Koneboxin tilauslaatikossa on papru, jossa lukee semmoista, että tietokoneen voi palauttaa 14 päivän aikana, jos käyttöjärjestelmää ei ole asennettu. Käyttöjärjestelmähän alkaa asentua välittömästi kun pistät piuhat kiinni ja virtaa päälle. Tätä minun tilaamani koneen vikaa ei voinut nähdä päällepäin. Pakkaus oli ehjä, konetta ei mielestäni oltu aikaisemmin käynnistetty. En kokenut mitään tarvetta mennä etukäteen livenä kokeilemaan mihinkään liikkeeseen tätä tilaamaani kannettavaa, mikä olisi varmasti ollut käytännössä mahdollista. Paikkakunnaltani löytyy isoimmat kodinkonefirmat. Ei se silti olisi mitään vaikuttanut siihen, että sain romun...nettitilattuna ja kilpailukykyiseen hintaan. En tiedä mitä etua olisin siinä voittanut, että olisin viallisen tuotteen ensin laittanut Koneboxille. Sitten se olisi laittanut sen huoltoon. Konebox noudattaa kuitenkin HP:n ja maahantuojan ohjeita, että vialliset tuotteet heille huoltoon. Joka ilmeisesti ei toimi. Löysin netistä useita samanlaisia tapauksia kun itsellä.

Halusin kuitenkin tuoda esille, mitä tässä jutussa on tapahtunut, jos joku joutuu vastaavaan tilanteeseen, voi yrittää toimia paremmin!

9. dille Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Voikohan asiakas itse päättää mihin viralliseen takuuhuoltoon laitteensa vie? Fix-Forum Espoossa on korjasi exän HP:n viallisen emolevyn alta kahteen päivään.

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Myyjä saa valita korjaustavan, jos menee sen ohjeiden mukaan niin on paremmissa asemissa jos tulee kinaa hyvityksistä.

Yleistäen jos valmistajan takuuseen vetoaa niin ja joka tapauksessa omatoimisesti toimii niin ei näkisi estettä, jos ei myyjälle vaatimuksia esitä

Ei missään tapauksessa olekkaan tarkoitus että asiakas käy muissa liikkeissa laitteisiin tutustumassa, vaan ajatus on nimenomaan se että etä myyjä kuvailee tuotteen mahdollisimman hyvin, jotta asiakas tekee oikean valinnan, lisäksi kuluttajalla oikeus tutustua laitteeseen vähintään 14pv ennen ostopäätöstä. ilman että hänen tarvitsee perustella mitään, perumisen syy kannattaa silti kertoa jotta myyjä voi kehittää palveluaan.
    Kuullostaa selliselta toiminalta että jatkossa tuollaiset koneet kannattaa palauttaa joka tapauksessa pakettien aukaisujen jälkeen. Tuskin myyjä muutenkaan hommiansa hoitaa edes minimi tasolla

11. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Kannattaa pysytellä ylipäätään erossa noista hp:n pavilion malleista ja keskittyä niihin yritysmalleihin missä myös takuuseen on panostettu enemmän.
    Kotikäyttäjällä, kun ei yleensä niin kovaa kiirettä ole. Ja suosittelen koneen hankinnan yhteydessä ottamaan sen takuun laajennuksen. Maksaa joku satasen ja saa 3v takuun on-site huollolla eli tulevat kotiisi korjaamaan sen koneen.

12. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Yritysmallit ovat suunniteltu työhön, bisnekseen ! Ne eivät sovellut oikeastaan ollenkaan viihde- ja kotikäyttöön!! Yleensä liian pienet kiintolevyt, sopimattomia kaikella tavalla pelaamiseen, ei web-kameraa, eivät sisällä kuvankäsittelyyn tai videoeditointiin sopivia perusohjelmia jne. No, tietty ohjelmia saa kaupasta, vaan ne tietty aina maksaa erikseen!! Hinnatkin ovat yrityskäyttöön elikkä alkavat siitä kahdesta tonnista eteenpäin. Kyllä kotikäyttöönkin tarkoitetuhin koneisiin saa lisätakuuta, jos on valmis maksamaan siitä! Sitä alkuperäistä konetta ei olisi huollettu millään kotihuollolla!! Kun sitä ei saatu kuntoon edes 5:n vkon huollolla huoltoliikkeessä kuntoon. Tässä mun pavilionissa on ihan hyvät sisukset, ihan "bisnekseenkin" sopivat, jos sille päälle sattuisin! Paitsi tuskin nyt sentään!! Sitä vaan toivoisi, että asiakaspalvelua kehitettäisiin n. 90 % tuolla HP:llä!! Lähinnä reklamaatio-osastolla. Tukipalvelut muuten toimivat s-postilla rivakasti, vastaus tulee yleensä toimistoaikana yleensä 2-3 tunnin kuluessa. Sitten ehkä heitin kantsisi hankkia ne huoltopalvelut muualta kun InfoCarelta, se ei vaan toimi!!
    Uusi läppäri:
    NVIDIA GeForce GT 230M
    Muisti 1 024 Mt
    Valmistaja HP
    Muisti 6 Gt, DDR3, 8 Gt
    Suoritin
    Tyyppi Intel Core i7-720QM
    Nopeus 1,6 GHz
    Välimuistin määrä 6 144 kt
    Välimuistin tyyppi L2
    Näyttö
    Koko 17,3 tuumaa
    Resoluutio 1600 x 900
    Tyyppi LED
    Kiintolevy 500 Gt, SATA, 7 200 rpm
    Akku Li-Ion, 8 kennoa

No, hyviä uutisia! Eilen tuli postissa läppäri ja tällä juuri nyt skriivailen. Toivottavasti tämä ei oo maanantaiversio!! :)

13. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Roskaa nuo pavilionit siltikin on, mutta jokainen ostakoon sitä mitä mieli tekee. Rakennekkin semmoinen muovinen. Kerran, kun käytätkin jotain ei pavilionia niin ei mieli muuta teekkään.
    Laatuhan tunnetusti maksaa. Akunkestokin ihan olematon noissa pavilioneissa. Ja eihän tuo edes ole mikään kannettava. 17 tuumainen näyttö. Raahattava malli tuo on.
    Ja ei kyllä todellakaan mitään paria tonnia tarvitse sijoittaa saadakseen parempaa.

14. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    No, mun kannettavaa ei kanneta koskaan muualle kun soffalle (jossa nytkin oon ja samalla katselen telkkaria) tai keittiööön kun kokkailen ja tsiikailen ohjetta reseptikansiosta (joka siis läppärillä tai nettiohjetta). OK., mä tunnustan!! On tämä ollut jo kerran sängyssäkin....:) Kolmas läppäri menossa ja kyllä mun tarpeisiin ihan passeli vehje tämmönen. Kaksi vuotta vanhan dv6 6645-mallisen perivät lapset. Se on ihan kunnossa, mutta lasten käytössä ollut Fujitsu Siemensin (6-vuotias) sanoi tsip ja siirtyi läppärien taivaaseen!! En ole koskenut pöytäkoneeseen (paitsi töissä kun on pakko!) enää vuosiin, muutoin kun laittanut aina uuden virustorjuntakoodin kun erääntyy. Sille varalle, että jos joskus tarvisi kuljettaa jonnekkin, ostan semmosen sleeven.

Mies on tehnyt muuten tosi näppärän alustan tälle koneelle. Lapsen entisen sängynpohjan vanerista uusiokäytettiin mulle tietsikka-alusta. Kulmat pyöristetty ja hiottu tosi tasaiseksi!! Pysyy kiltisti sylissä, sivussa on tilaa hiirelle. Ulkonäköseikoista ei voi kiistella, kukin tykkää oman makunsa mukaan! Minusta tämä täysin musta kiiltävä pinta on tosi tyylikäs ja näppäimetkin ovat kun pianon koskettimet, hyvä tuntuma...kirjoitusnopeus on hyvä!! Kyllähän tästä saa pölyjä pyyhdellä ja sormenjälkiä tulee, mutta mä oon jo tottunut siihen tuon ex-läppärin kanssa, että pyyhkäsen mikroliinalla silloin tällöin. Minusta on jotenkin sillai lapsellista sanoa, että jos laitteessa lulee pavilion, niin se on sitte roskaa tai paskaa!! Jos huonommat tai samat speksit sisältävä laite on EliteBook se onkin sitten HYVÄ!! Siis kuoret ratkaisee. Ei mun kummatkaan HP:t naksu tai natise mistään kohtaa. Toisaalta jos mä laittaisin tonnin lisää johonkin yritysmalliin, saisi siinä jotain ekstraa ollakkin! Sitten akunkesto. Jos sua kiinnostaa säätäjä86, mä voin huomenna testailla, miten kauan toi 8 kennonen Li-Ion akku kestää peruskäytössä (nettailu ja Simsin pelailu). Se on kyllä tunnustettava, että en oo mikään erityisasiantuntija näissä tietsikkajutuissa, mutta oon mä nyt käsittänyt, ettei tuo ihan surkea akku oo! Ei nyt mikään powerversio, mutta hyvä!! Mä pidän aika paljon laitetta virtajohdossa kun mä en toisaan kuljettele näitä koneita juuri minnekkään! Onkos muuten M-Kar jotain sukua sulle? :)

15. Nicce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Sehän tekee hyvää akulle, ei tarvi vähän päästä testailla ollenkaan akun kestoa. IMO 17" on liian iso kannettavaksi, 13,3" on just sopivan kokoinen jos paljon mukanaan sitä pitää.

16. kaupamees

Tykkäykset:
    0
    Eipä ole ainakaan täällä ollut mitään haittaa vaikka läppärit roikkuu narussa kiinni. HP ollut jo 4vuotta narussa kiinni ja akunkesto on vieläkin hyvä FS ollut narussa vajaa 2 vuotta eikä mitään ongelmia akunkestossa. Ja akut on testattu ilman virtajohtoa.

17. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Kyllähän noissa manuaaleissa varoitellaan, ettei saisi pitää virtajohdossa alvariinsa. Kokemuksesta oon kyllä havainnut, että sillä ei oo käytännössä ollut sitten merkitystä puoleen tai toiseen. Kyllä mä välillä annan akun tyhjetä totaalisesti. Sitten taas lataukseen!! Elikkä oon samaa mieltä kaupameesin kanssa! Ennen mulla läppäri hajoaa kun akku hyytyy! Ainakin kävi noin tuon Fujitsun kanssa. Siinä on ihan alkuperäinen akku. Mä en kyllä ikinä jaksaisi tihrustaa mitään 13" näyttöä!! Mä tykkään, että noi 15" ovat parhaimpia! Nyt vaan teki mieli testata tämä 17" versiokin. Se on vähän kun noissa telkkareissa.Mä muutama vuosi sitten suutuin kun äijä toi tuon 32" telkkarin!! Minusta sitä piti siis tsiikata katsetta kokoajan siirtäen reunasta reunaan...vaan nyt se on ihan ok. ! Nyt voisin jo ottaa vaikka vähän isomman.

Jaa tämä viestiketju