1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hintavertailu Gigantti vs. Puhelinkioski

Keskustelu osiossa 'Luurinetin palaute- ja uutisfoorumi', aloittaja Esa Isopahkala, 13/4/03.

1. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Tein 12.4.03 jaetun Gigantin mainoslehtisen perusteella hintavertailun Puhelinkioskin hintoihin (Puhelinkioskin allamainitut hinnat sisältävät postikulut ennakkomaksulla maksettaessa).

Koodi:
    			Gigantti 		Puhelinkioski
    c332			149			149
    c55			 179			176
    gd87			679			695
    me45			219			211
    t720i+kamera 399         346
    s55+kamera	477			376
    6610			424			306
    3650			459			436
    s100			575			446
    7250			566			522

2. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Miksi pyydät gd87:stä enemmän? :)

3. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Vaikka yksi puhelin on kalliimpi ja osa samanhintaisia ja osa tulee kalliimmaksi kun tilaa puhelinkioskista (postikulut) niin voin sanoa että puhelinkioski on erittäin halpa. Ostan mielummin puhelinkioskista ja maksan enemmän, periaatteen vuoksi en osta mitään koskaan enää gigantista, palvelu on aivan ala-arvoista. Hinnat ovat kyllä edullisia mut se ei riitä palvelun pitää olla kohdallaan. Puhelinkioskissa on palvelu tietääkseni erittäin hyvä ja hinnatkin erittäin hyvin kohdallaan. Eli pointsit puhelinkioskille, vaikka jotkut puhelimet on kalliimpia (tai tulee postien kanssa kalliimmaksi). Hyvästä palvelusta tänäpäivänä pitää maksaa.... ;)

4. Aero

Tykkäykset:
    0
    No palveluista voi ollaa montaa mieltä, itse en henkkoht pitänyt kioskin palvelusta ja tavasta puhutella asiakasta. Ihmettelen myös miten kauppias ei millään jaksa suomentaa tuoteselostuksia, osa palvelua ja "pisteitä" ropisee roimasti pois. Ennemmin jättää koko tuotetekstin pois kun vaan käyttää copy pastea valmistajan sivuilta. No tulipahan tämäkin sanottua, perustuu joulunaikaisiin kokemuksiin kun olin tilaavinani sieltä jotain mutta ostinkin ihan muuta :) Ei minulla mitään Puhelinkioskia vastaan missään nimessä ole, ehkä tapa on siellä päässä parantunut. Se on oikein hyvää että hinnat ovat kohdallaan ja valikoima hyvin laaja, se kompensoikin ehkä tuota "pistemenetystä" aikaisemmin mainitussani asiassa :)

5. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Hah.. "Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa" mainoslause kopsahtaa usein Gigantin omaan nilkkaan ja kipeästi. En kyllä koskaan tule näillä näkymin ostamaan yhteen puhelinta Gigantista, koska palvelu on ala arvoista ja hinnat monesti korkeita. Kaiken huipuksi softakaan ei välttämättä ole suomenkielinen. Todella ihanaa, eli pisteet täysin Puhelinkioskille 6-0. Halvemmat hinnat ja tuotteista kunnon kuvailu.

6. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Itse menin kesällä ostamaan gigantista oceanin yhdentoista ja maksoin liikaa. Stockalta ois saanut halvemmalla.. Yritin soitella gigantiin, mutta eihän ne pellet siellä vastaa..kerran kassaneiti tarttui puhelimeen, mutta pisti sitten jonoon..ja tuokaan ei ollut ilmaista ja sitten katkaisivat puhelun..Palvelua? no ei **tissä!
    Muutenkin ketkuilua. DVD:n hinta oli vielä 3?päivää aiemmin 18:90 mutta kun kävin ostamassa hinta pompsahti 23:90. Pari päivää myöhemmin tuli gigantin esite, ja hinta oli taasen 18:90..

Nyt meni vähän ohi, siis pitäiskö olla motorolan t720i ?

Kyllä henk.koht taitaisin ennemmin Kioskista puhelimen ostaa kuin Gigantista..Sen verran epämääräistä tavaraa G:ssä kuuluu olevan..

7. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oulun Gigantissa ei ole ollut ongelmia. Jos ostaa esim. kodinelektroniikkaa niin se on varsin hyvä paikka. Varmasti saa halvemmalla kuin "kodinkoneliikkeistä". Puhelimet ovat sitten asia erikseen.

8. Aero

Tykkäykset:
    0
    Ei varmasti saa halvemmalla. Gigantilla on niin paljon näitä **skatuotteita, joita myyvät pilkkahintaan. Tämä aiheuttaa harhakuvan että ko. lafkasta ostaminen on kaikkein edullisinta. En väitä, että jotkut tuotteet ovat edullisempia kun kilpailijoilla, mutta hinnoista voi aina keskustella. Ja edelleenkin se palvelu... onkohan gigantilla mitään kotiinkuljetusta (edes, saatikka asiakaspalvelua). Vertailun vuoksi, minä myyn Siemens TF300-pesukonetta hintaan 549, gigantissa listahinta 499, itse pystyn myymään ko. koneen asiakkaalle kotiinkuljetuksineen ja asennuksineen hintaan 525. Näissä normaaleissa kodinkoneliikkeissä suuri osa tuotteita, laadukkaita tuotteita, tarjotaan täydellä viiden vuoden takuulla. Ja todella pieni osa asiakkaista lähtee juoksemaan kehän toiselle puolelle parin kympin takia.

Niin, ja tietääkseni Gigantilla ja OnOff:lla on tiukat rajoitukset tuotteiden suhteen. Vain ne tuotteet, jotka ovat tuoteluettelossa voi myydä. OnOffista ei esimerkiksi saa lainkaan Philipsin televisioita, vaikka haluaisikin.

9. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Stana.. Mä en enää osta kyllä Gigantista mitään dvd-leffoja Salaisuus Pinnan Alla leffan jälkeen. Siltä ei edes löytynyt suomenkieltä. Onneks sain kuitenkin hiukan myöhemmin saman leffan ilman lisäkuluja suomenkielellä varustettuna. Ostin kerran 20 kpl cdr levyjä ja niistä 15 oli p*skana joten sellaista sitten. Onneks sain rahat takaisin niistä levyistäkin. En kyllä ole suunnitellut astuvan ko.lafkan liikkeisiin enää vähään aikaan. Hyvästä palvelusta kannattaa myös maksaa.

10. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Haukutaan sitten kunnolla tota Giganttia!Kävimme kaverin kanssa kummatkin ostamassa GTA-Vice cityn pelin.Otimme samasta hyllystä ja itsellä ei moitittavaa, mutta kaverin pelissä ei toiminut äänet ja opasvihkosessa ei Suomen kielestä ollut tietoakaan.Gigantti kuuluu itsellä sarjaan paskat liikkeet, joissa en enää käy!
    Itse kysymykseen vastaan, että Puhelinkioskissa on luurit suht halpoja, mutta ei ole vielä Loheneten voittanutta.

11. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    no kyllä toi voi käydä missä vaan liikkeessä että siellä ei oo suomenkielisiä manuskoita tai peli on viallinen...ei gigantti sinne sisään katso ja testaa niitä...itselle käynyt monesti peliliikkeissäkin noin vaikka ne tuovat takavarastosta sen pelin sinne koteloon

puhelin kioski on ainakin luotettava paiokka mukava myyjä ja suht halpa...itse maksan kyllä hiukan enemmän esalle kuin vähemmän lohenetteen

12. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Tarkistin nyt tuolloin kirjoittamani sähköpostiviestit. Kaikki vastaukseni olivat asiallisia, myöskään vastaamiseen ei kulunut aikaa kohtuuttomasti.

Englanninkielisiä tekstejä Sony Ericssonin kohdalla pidän parempana kuin ei mitään. Päivitän suomeksi kun Sony Ericsson päivittää Suomen sivujaan tältä osin.

13. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinkioskista (Esalta) saamani vastaukset ovat juuri sellaisia kuin niiden pitäisikin olla. Olen lähettänyt kysymyksiä ja hintatiedusteluja Esalle arviolta 20kpl, ja vastaus on aina riippuunut miten itse olen kirjoittanut.
    Jos olen tylysti vain kysynyt: "7250 hinta?", niin olen saanut vastaukseksi xxx euroa+pk.
    Jos olen kysynyt kaikkea puhelimesta ummet ja lammet, ja vieläpä asiallisen pitkästi, niin olen saanut samanlaisen vastauksen takaisin.

14. Aero

Tykkäykset:
    0
    Jos asiakas kysyy 7250 hinta?, kauppiaan osalta vastaus ei saa missään nimessä olla xxx euroa. Tai ainakaan minä en kyseiseltä kauppiaalta ostaisi yhtään mitään (nyt puhutaan nettikaupoista, IRL-tilanteessa asia on hieman eri). Kohteliaisuus ja asiakasystävällisyys lisää tyytyväisten asiakkaiden kontakteja kauppiasta kohtaan. Näin ihan vain vinkkinä. Osa asiakkaista ei palaa enää sellaisen kauppiaan luo, mistä he eivät pidä tai keneltä eivät ole saaneet hyviä ja kunnioittavia vastauksia. Tällaista opetetaan eri koulutuksissa :) Täytyy muistaa että negatiivinen palaute on kauppiaalle aina hyväksi ja sillä saadaan kehitettyä palveluja entistä paremmiksi :) eikä minulla edelleenkään Puhelinkioskia vastaan ole mitään.

15. mobiilisti Vieras

Mitähän sä nyt höpötät?? Jos kysyn hintaa eikä mulle sitä sanota, niin a) myyjä on kuuro b) myyjä on tyhmä c) hinta on niin kova ettei sitä kehtaa sanoa ääneen.

16. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    *Nauraa*

Onkohan Aero soittanut oikeeseen putiikkiin vai onko alkomaholilla ollut osuutta ymmärryksen perille menoon?

17. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Eiköhän tuo hinta xxx euroa+pk tarkoita sitä, että Mantere on saanut hinnan Esalta, muttei halua sitä meille kertoa...

18. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Kyllähän näin voi käydä, mutta otettiin levyt hyllystä yhtäaikaa ja tietääkseni Gigantti tuo tuotteensa Tanskasta(?).Myös se on tullut tutuksi, että ne myy vanhoja malleja!!!

Miksi?Kyllä itse ainakin otan mieluummin halvemman vaihtoehdon, jossa myös asiakaspalvelu on loistoluokkaa!(kioskin asiakaspalvelusta ei tietoa, kun en ole tilannut sieltä)

19. ddt

Tykkäykset:
    0
    Eikös Gigantilla ole vielä voimassa hintatakuu, vaikka sitä ei saakaan mainostaa? Eli Esan hinnasto kourassa vaatimaan hintaeroa takaisin...

20. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    siis ei gigantti voi tietää niiden pelien kuntoa otitte te ne eri tai samaan aikaan jos yksi peli on viallinen niin se on vaan valmistus virhe yhdessä tuotteessa mutta jos olisin esim vaikka 30% peleistä viallisia niin silloinkaan se ei ois gigantin vika vaan valmistajan joten turhaan syytät giganttia tuosta.
    jamitäs se vaikuttaa mistä gigantti ne tilaa...valmistaja on kuitenkin esim pelillä sama joten yhtä suuri todennäköisyys että se kyseinen viallinen peli saattaa tulla myös esim prismasta tai anttilasta tai muualta

esa on asiallinen kauppak umpaani, luotettava sekä nopea...esim lohenetestä olen saanut odottaa vastausta kysymykseen useita päiviä ja aina ei edes ole tullut vastausta kun taas esalta on tullut samana päivänä...ja jollei vastausta saa suht nopeasti niin en luota siihen että tilaamani tavarakaan tulee nopeasti perille

Jaa tämä viestiketju