1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hinnasto vs. asiakaspalvelun ilmoittama hinta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Olli, 6/10/15.

  1. Olli

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    108
    Tykkäykset:
    3
    Olisiko kenelläkään kokemusta/tietoa tällaisesta tilanteesta että asiakaspalvelu lupaa jonkin hinnan ja sitten laskulla lukee ihan muuta? Kyse on siitä että erään yrityksen kaksi puhelinliitymää sekä laajakaistaliittymä siirretään vaimoni toiminimen nimiin. Operaattorin asiakaspalvelusta etukäteen tiedusteltiin (kirjallisesti) että minkälainen kustannus näiden liitymien omistajan siirrosta syntyy. Asiakaspalvelusta vastattiin että 9,68€. Nyt kuitenkin kun siirto on tehty niin sieltä tuli automaattinen viesti että siirrosta veloitetaan 9,68€ per puhelinliittymä sekä 31€ laajakaistasta. Tästä kun reklamoitiin, niin asiaa vain pahoiteltiin ja vedottiin voimassa olevaan hinnastoon jossa lukee nämä laskutetut hinnat.

    Onko mahdollisuuksia saada asiansa läpi jos maksu riitautetaan koska asiakaspalvelu on ilmoittanut yritykselle huomattavasti pienemmät kustannukset vaikkakin nettisivuilta löytyvästä hinnastosta löytyy nämä korkeammat hinnat?
     
  2. zSx Rauhaton jäsen

    Liittynyt:
    29/7/03
    Viestit:
    2120
    Tykkäykset:
    838
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Ei ole kokemusta riitelystä, mutta koska nuo hinnat on ainakin oman kokemukseni mukaan todella selkeästi ilmoitettu ja eritelty joka operaattorilla niin yritys- kuin kuluttajapuolella, aika hiljaista taitaa olla läpimeno. Nettisivuilta löytyy, ellei linkkiviidakon takaa niin ainakin Google kertoo helpolla.
     
  3. axxu

    Liittynyt:
    26/5/15
    Viestit:
    27
    Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Itse ainakin vääntäisin asiasta enemmän jos löytyy kerran mustaa valkoisella. Kyllähän asiakaspalvelun vastauksiin pitäisi voida luottaa. Tietenkin ensin koittavat vain vedota hinnastoon jotta helpoimmat luovuttajat jättäisivät asian siihen.
     
  4. Olli

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    108
    Tykkäykset:
    3
    Jep, samaa mieltä että kyllä asiakaspalvelun ilmoittamiin hintoihin pitäisi voida luottaa. Kun vaan keksisi jonkin pykälän mihin vedota. Muutenhan aspassa voisivat luvata vaikka ilmaiseksi kaikki palvelumaksut uuden sopimuksen toivossa ja sitten jälkeenpäin vedota hinnastoon että kyllä sun nyt pitääkin maksaa näistä.
     
  5. zige Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    11/8/08
    Viestit:
    6696
    Tykkäykset:
    1458
    Puhelinmalli:
    Jaa'a
    Just kuukaus sit väänsin asiasta Soneran kanssa kun asiakaspalvelu lupasi ettei taannoinen numeronvaihto vaadi sim-kortin vaihtoa et numeron vaihduttua vaan buuttaus ja toimii.. Kuitenkin jouduin vaihtaa sim-kortin ja lupasivat liikkeessä ilmaiseksi ja siitäkin sain kirjallisen dokkarin et vaihtavat ilmaiseksi. Laskulla sitten oli kuitenkin veloitus, jonka tosin mitätöivät kun pari viestiä laittoi ja sen "mustaa-valkosella" asian. En sitten tiedä kuinka pahasti yrityspuolella eroaa asiat..
     
  6. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25678
    Tykkäykset:
    4713
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Olisiko laittaa sitä mustaa valkoisella tähän viestiketjuun niin olisi helpompi ottaa kantaa kun tietäisi sitten mitä on sanottu ja miten?
     
  7. Olli

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    108
    Tykkäykset:
    3
    Tottahan toki. Alla on keskustelun kulku. Tervehdykset ja allekirjoitukset poistettu.

    Ensiksi soitto aspaan jossa neuvottiin lähettämään ote kauppakirjasta sähköpostitse Elisalle.
     
  8. M K

    M K

    Liittynyt:
    8/1/06
    Viestit:
    569
    Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Moto G Plus
    Itselläni myös ollut eroavaisuuksia suullisesti luvattuun ja laskulla olevaan hintaan. Kun sitten kysyin sitä puhelusta otettua tallennetta minulle tarkistettavaksi, hinnaksi tuli sitten se suullisesti sovittu. En tosin koskaan sitä tallennetta saanut.
     
  9. apek

    apek VIP

    Liittynyt:
    21/8/10
    Viestit:
    3226
    Tykkäykset:
    1058
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Itse tälläisessä tilanteessa riitauttaisin sopimuksen ja vaatisin hinnan tarkastamista uudestaan. Tai sitten vain vaihtaisin operaattoria.
     
  10. zSx Rauhaton jäsen

    Liittynyt:
    29/7/03
    Viestit:
    2120
    Tykkäykset:
    838
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Kyllähän tuossa keskustelussa sen verran tarkasti sanotaan että palvelumaksu on koko roskasta 9,68€+alv. Riitauta tuo asia, kyllä ne periksi antaa kun on mustaa valkoisella. Operaattorin vaihto ei vaikuta asiaan paskan vertaa.
     
  11. Olli

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    108
    Tykkäykset:
    3
    Kiitoksia vastauksista. Kyllä tuo nyt riitautetaan, mutta yksi kysymys piti vielä laittaa ennen sitä:
     
  12. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25678
    Tykkäykset:
    4713
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kerro sitten miten asia sovitaan.

    Taidetaan tosin operaattorin suunnalta vedota huomattavaan virheeseen, mutta laitte infoa miten asia etenee.
     
  13. Makkeri

    Liittynyt:
    29/2/08
    Viestit:
    247
    Tykkäykset:
    24

    No eipä ollut foorumilaisten mielestä 80€ hinta puhelimessa huomattava virhe joten ei kyllä tämäkään mene sen piikkiin :)
     
  14. Olli

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    108
    Tykkäykset:
    3
    Tulivat järkiinsä ja lupasivat hyvittää maksun ainakin laajakaistan osalta. Katsotaan nyt vielä mitä laskussa lukee.
     

Jaa tämä viestiketju