1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hinnanalennuksia Puhelinkioskissa

Keskustelu osiossa 'Luurinetin palaute- ja uutisfoorumi', aloittaja Esa Isopahkala, 4/3/09.

1. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Muutin tänään Nokian, Samsungin ja Sony Ericssonin puhelimien hinnoittelunperiaatteet. Olen pitkän aikaa hinnoittellut puhelimet jokseenkin itsenäisesti tiettyjen katevaatimusten perusteella, mutta nyt valitsin halvimman kilpailevan nettikaupan ja kopioin hinnat suoraan sieltä. Hinnat siis laskivat useimpien puhelimen kohdalla.

2. 81. Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Mitähän nettikauppaa käytit hintavertailussasi?
    Nokian kohdalla silmäilin puhelinten hintoja, niin oli kyllä valovuoden päässä niistä hinnoista, joilla kuluttajilla on mahdollisuus saada puhelin itselleen. Karrikoitu esimerkki Nokia 7070 lähtee lähes puolet halvemmalla 38eur Dna-kaupasta.Nokia 6300 129eur elisashopitista ja moni muu, kun jaksaa vertailla hintoja. Omasta mielestä ihanan kallista vielä:)

3. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Siltikin hinnat ovat kuluttajaystävällisiä ja kilpailukykyisiä.

4. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    IDEsania - eikös se yleensä ole hintavertailupalveluiden kärjessä?

Uskoisin, että jos vertailu tehtäisiin valikoimatasolla eikä yksittäisen tuotteen kohdalla, hinnat olisivat halpoja.

5. 81. Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Itse kun olen omasta mielestäni viimeiset kymmenen vuotta ollut kohtalaisen hyvä kalastamaan halvimpia hintoja, niin ei Idesan ole mahtunut listalleni koskaan. Mutta en tinkaa, en vänkää, toivottavasti uudet tuulet tuovat massia kassaan.

6. 81. Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Mä melkein arvasin, että sä jos kuka takerrut johonkin elisashopitin hintoihin pelkästään. Jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminen tajuaa hakea jokaiselle mallille halvimman hinnan, oli se nettikauppa, tai kivijalkaliike. Ainakin itse löydän lähes jokaiselle kioskin luurille paikan, mistä saa halvemmalla. Itse en vaan innostunut tuosta uudistuksesta ja kokenut, että nyt lippu salkoon, kioski on lyönyt kaikki hinnoillansa.Mutta se kai tässä onkin niin hienoa, että jokainen ostaa mistä lystää. Oli hinta mikä tahansa.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ihan suoraan sanoen kaikki ei noin jaksa tehdä, tiedä sitten onko heidän järkensä normaalin nähden paljonkin pielessä ja minne suuntaan. Mutta en kuitenkaan tajonnut että pointtisi oli se että tuotteista löytyy jostain halvemi (yleensä aina joku saa jostain halvemmalla), luulin aidosti että vähän yleisemmällä tasollo kommentoit. esim tarkoittaen nettikaupoista dnakauppaa ja elisa shopitti edullisempana (yleistäen)

En usko että kukaan normaali järkinen kuvitteli kiskaa jokaikisen mallin kohdalta markkinoiden halvimmaksi.

On se toki hienoa, ja se on varmaan nähty että halvinta ei aina kannata suosia, eikä aina kannatta kalleintakan suosia.

8. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Nyt en ihan täysin ymmärrä että miksi ei voi suosia halvinta, kun kyse on puhelimista? Koska eikös siinä halvimmassa ja kalleimmassa ole samat kilkkeet mukana, jos paketti on sinetissään?
    Vai tarkoititko ihan yleisellä tasolla?

Itse ainakin etsin etsimällä sen halvimman mahdollisen vaihtoehdon, oikeastaan kaikessa elektroniikassa mitä hankin, tulee ne sitten omaan käyttöön, työpaikalleni tai vaikka isovanhemmilleni.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tarkoitan yleisellä tasolla ja matkapuhelimien osalta.
    Katukaupassa hintaa ei todellakkaan kannata pitää ainoana valintatekijänä.

Nettikaupassa hinnanmerkitys on suurempi, mutta kyllä montamuuta tekijää pitää mennä kohdilleen ennenkuin hintavirtailu alkaa.

Jos palvelu toimii, eli toimitusaika on se mitä luvataan, hinta on se mitä luvataan, reklamaatio käsittely toimii, kaupankäynti joustavaa, maksutavat oikeat, ostaminen on helppoa, jos joki menee pieleen niin siitä infotaan nopeasti (*, niin on siinä sellaisia tekijöitä jotka ajavat tiettyyn rajaan asti hinnan ohi. Myyjän ja asiakkaan välille syntyä luottamus, nykyään toki harvinaisempaa.

(* näistä ei tietenkään tiedä ilman kokemuksta, ja joka kerta muutaman euron takia ei ehkä kannatta asiaa lähteä kokeileen.

10. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Näyttää täällä Suomessa olevan ihan yleisesti Ruotsin ja Keski-Euroopan puhelinpakettejakin myynnissä ja siten ei samoja paketteja. Eri ohjeet mukana ja Nokialla on esim. tapana, että tietyllä markkina-alueella tulee 2 GB muistikortti mukana kun toisella markkina-alueella 512 MB.

11. Kikkopaeae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Itse kanssa monta kertaa katselen tietysti halvinta hintaa, mutta olen myös tehnyt huonojakin kauppoja kun on ostanut halvimmasta paikkaa.

Mielestäni juuri pitäisi katsoa kokonaisuutta. Miten palvelu pelaa, toimitusajat, takuukäsittely jne.

Sovelias taisikin kirjoittaa jo hiukan samaa mutta...

12. 81. Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Tuli Tietokone lehti luukusta ja sivulla 16 oli mielenkiintoinen artikkeli, että Suomi vajosi nettikaupan takapajulaksi. Eli kuluttajat ovat valmiita ostamaan verkosta, mutta ovat jääneet kauas vuosituhannen alun visioista. Eli onko analyysin perusteella suunta se, että ei nettikauppa käy??

Jaa tämä viestiketju