1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hidas gprs.

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja juuze, 15/1/03.

1. juuze

Tykkäykset:
    0
    Silmiin ei osunut topikkia, jossa olisi käsitelty asiaa tältä kantilta. Puhelimena siis
    N6510 w/ dna Gprs. Muutaman kerran olen kokeillut tuota bandwidthplacen
    nopeustestiä ja joka kerta saanut nopeudeksi 5-7kbps. Tuntuu sairaan hitaalta.
    Puhelinhan on 3+1 aikavälin kampe, eli eikö tuolla pitäisi periaatteessa pystyä johonkin
    ~30kbps nopeuteen aika huoletta. Testin ajankohdalla ei ole ollut merkitystä, olen
    tehnyt sen n. 4 kertaa eri vuorokauden aikoina, jopa keskellä yötä, jolloin liikennettä
    on vähän. Puhelimen kentät ovat olleet aikalailla täydet. Olen myös kokeillut
    ip-pakettikokoja Maximum ja Medium ilman suurempia nopeuden muutoksia.
    Loppuu keinot kesken? Onko vika raudassa, vai pitäisikö ottaa yhteys aspaan?

2. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    Sitähän luokkaa se on joskus liikennenopeus puhelimella. Mulla oli ainaki tämmönen vika liikenteen kulkemisen kaa et ku ei olle palomuuria ja sit ku asensin tähän palomuurin nii oli 3 eri ip osotetta lokannu tähän koneeseen ja enkä mä tienny yhtään mitään sit ku potkasin ne pihalle nii toimii paremmin. saattaahan se sit puhelimesaki/asetuksisa olla vika, verkko kyl pitäis toimia ok. nopeus mitattuna bandwidth:lla n.klo 12.34, 12.3/kbs imutus nopeus n.2.00/kbs. win98 ja r600. samaa luokkaa se pitäis sielä kaupungisaki olla.....

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kyllä GPRSllä Download pitäisi olla yli 30kb/s ja tuolla kokoonpanolla saavutettavissa huomattavasti parempiakin.

4. (*.*)

Tykkäykset:
    0
    ei täälä pääse ainakaan tuon yli. kaikki on ok.....kai sit pitää ottaa yhteyttä tuonne dna:n verkkopuolen poikiin......

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Varsinkin kaksitaajuus alueella on puhelimen "asennolla" merkitystä, vaikka "tolpat" olisi täydet.

6. juuze

Tykkäykset:
    0
    No niin. Vikakin saatiin korjatuksi. Vian syy tosin jäi vielä epäselväksi, mutta so not, kunhan toimii.
    Korjaus toimenpide oli niinkin yksinkertainen, kun windowsin uudelleen asennus mukaanlukien
    softat ja driverit. Tämän jälkeen yhteysnopeus oli 8-9kbps. Ei riitä. Asensin SyGate-palomuurin
    ja kokeilin nopeustestiä uudestaan. 28kbps. Siis pelkän palomuurin asentamisella.
    Suosittelen kyllä kaikille tuota.

7. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tätä luokkaa mulla olleet nopeudet tuon testin mukaan aina:

Details

Your raw speed was 30921.38 bits per second which is the same as:

Communications

30.9 kilobits per second
    How communication devices are rated. Kilo means 1,000 and mega means 1,000,000. Examples include 56k modem and 10Mbit Ethernet

Storage

3.8 kilobytes per second
    The way data is measured on your hard drive and how file sharing and FTP programs measure transfer speeds. Kilo is 1,024 and mega is 1,048,576.

1MB file download

4.5 minutes
    The time it would take you to download a 1 megabyte file at this speed.

8. puhelin

Tykkäykset:
    0
    GPRS:n keskimääräinen donwload nopeus on N. 5 kt/s . Eikä mitään 30...

9. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Totta, mutta noin 30kb/s, biteistä puhuttaessa on ihan normaali nopeus. Tarkista pääte, onko kB vai kb. 5 kt = 5 kB = 5 kilobytes = 40 kb = 40 kilobits. Bitti ja tavu ovat siis eri asioita.

Jaa tämä viestiketju