Hetulla tarkistus.

Tila
Ei auki vastauksille.

J.J-75

Bannattu
Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.6.2002
Viestit
22476
Reaktiopisteet
230
Kaikki operaattorit aika leväperäsesti jakaa ihmisistä tietoa. Vieläkin. Yks päivä otin selvää Radiolinjalta vaikka liittymä on salainen ja muuten tiedän tyypin, mutten osoitetta. Osoitetta kysyessä (halus tarkistaa, liittymä tiedoissa luki ilm. kysyttävä tarkemmin) et mikä on laskutus osoite, se ehkä pitäisi muuttaa. No akka kerto osotteen ja se siitä. Sanoin et asia kunnossa. Ihmisestä saa henkilöturvatunnuksella kaikki tiedot operaattoreilta. Jos älyää olla sanavalmis ja kokeillu aikaisemmin. Sonerallahan on "turvasana" mahdollisuus mutta Radiolinjalla ei. Liittymän puhelinnumerotkin operaattorit jakaa auliisti kun kysyy, salaisetkin. Paras oli kun sain 2 naisen tiedot kun ääntä muutin. Liittymien sulkeminen toisen nimissä on yksinkertaista myös. Eikö tietosuojavaltuutetut tai jotkut ylemmät tahot voi puuttua tämmöseen? On täysin järjen vastaista että tämmönen tietoturva aukko löytyy. Esim. pankkiin soitettaessa ei mikään riitä tarkistamaan (Nordea 0800123123) onko kyseinen henkilö se mitä väittää, tai siis pankki ei voi puhelimessa varmistua henkilöllisyydestä. Miksi operaattorit voi? Voisiko pankkeja syyttää jos ne antaisivat tietoja? Entä operaattorit?
Mistä voisi varmistua ettei ole kysytty ja annettu tietoja?
 

Ammattilainen

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
20.6.2002
Viestit
4941
Reaktiopisteet
34
Itsekin ihmettelen sitä, että operaattorit haluavat asiakkaan hoitavan irtisanomisen itse puhelimitse asiakaspalveluun. Jos tämä hoidettaisiin myymälässä, myyjä voi katsoa henkkarit ja varmistua, että ei olla sulkemassa vihamiehen liittymää. Sillä puhelimessahan ei voi koskaan olla varma, että toinen on se, keneksi esittäytyy..
 

veppis

Supermoderaattori
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
9824
Reaktiopisteet
610
Ammattilainen sanoi:
Itsekin ihmettelen sitä, että operaattorit haluavat asiakkaan hoitavan irtisanomisen itse puhelimitse asiakaspalveluun. Jos tämä hoidettaisiin myymälässä, myyjä voi katsoa henkkarit ja varmistua, että ei olla sulkemassa vihamiehen liittymää. Sillä puhelimessahan ei voi koskaan olla varma, että toinen on se, keneksi esittäytyy..
Hyvin koulutettu asiakaspalvelija pystyy useimmiten vielä "käännyttämään" vähänkin epäröivän asiakkaan, eli saa hänet pitämään liittymän.

Liikkeen myyjää taas, joka on saanut asiakkaalta yksiselitteisen käskyn sulkea liittymä, ei niin vaan saadakaan muuttamaan mieltään.
 

Ammattilainen

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
20.6.2002
Viestit
4941
Reaktiopisteet
34
veppis sanoi:
Ammattilainen sanoi:
Itsekin ihmettelen sitä, että operaattorit haluavat asiakkaan hoitavan irtisanomisen itse puhelimitse asiakaspalveluun. Jos tämä hoidettaisiin myymälässä, myyjä voi katsoa henkkarit ja varmistua, että ei olla sulkemassa vihamiehen liittymää. Sillä puhelimessahan ei voi koskaan olla varma, että toinen on se, keneksi esittäytyy..
Hyvin koulutettu asiakaspalvelija pystyy useimmiten vielä "käännyttämään" vähänkin epäröivän asiakkaan, eli saa hänet pitämään liittymän.

Liikkeen myyjää taas, joka on saanut asiakkaalta yksiselitteisen käskyn sulkea liittymä, ei niin vaan saadakaan muuttamaan mieltään.
Tiedän kyllä syyn, miksi operaattori haluaa asiakkaan soittavan asiakaspalveluun, mutta ihmettelen sitä siksi, että siinä on aina tämä väärinkäytöksen mahdollisuus olemassa.
 

veppis

Supermoderaattori
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
9824
Reaktiopisteet
610
Ilmeisesti riskit on laskettu pienemmiksi kuin saatava hyöty. Ei kai siinä sen kummempaa liene. Lisäksi hetu taitaa olla ainoa edes jotenkin luotettava tapa tunnistaa vastaaja puhelimessa.
 

puh

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
11   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
3744
Reaktiopisteet
66
Puhelinmalli
Nokia 7+
Homma menisi liian vaikeaksi jos tarkistukset tehtäisiin varmoiksi, sujuva palvelu on kuitenkin hyvin tärkeää. Lisäksi vahingot ovat yleensä helposti korjattavissa.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
10.7.2002
Viestit
523
Reaktiopisteet
0
puh sanoi:
Homma menisi liian vaikeaksi jos tarkistukset tehtäisiin varmoiksi, sujuva palvelu on kuitenkin hyvin tärkeää. Lisäksi vahingot ovat yleensä helposti korjattavissa.
Mielestäni irtisanomis tapauksissa olisi hyvä lähettää aspaan soiton jälkeen lappunen kotiin johon asiakas laittaisi allekirjoituksen. Ennen tätä operaattori laittaisi liittymän väliaikaisesti kiinni ---> saisi suht helposti auki jos irtisanominen on ollut vain sairasta pilaa...

Tarpeeksi hankalasti selitetty?? =)
 

J.J-75

Bannattu
Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.6.2002
Viestit
22476
Reaktiopisteet
230
veppis sanoi:
Ilmeisesti riskit on laskettu pienemmiksi kuin saatava hyöty. Ei kai siinä sen kummempaa liene. Lisäksi hetu taitaa olla ainoa edes jotenkin luotettava tapa tunnistaa vastaaja puhelimessa.
Entä pankit... nehän sais sapiskaa heti. Siitähän nousisi iso juttu.
 

J.J-75

Bannattu
Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.6.2002
Viestit
22476
Reaktiopisteet
230
puh sanoi:
Homma menisi liian vaikeaksi jos tarkistukset tehtäisiin varmoiksi, sujuva palvelu on kuitenkin hyvin tärkeää. Lisäksi vahingot ovat yleensä helposti korjattavissa.
Niimpä... ite otin sen selville kun jätkä oli velkaa... en usko että muuttaminen niin helppoa on kelleen, siis asunnosta toiseen. heh. periaatteessa jos operaatttorin vetäis tiukoille, kun olisi esim. väestörekisterissä 2v. kielto päällä ns. suojelu. ettei osoitetietoja voisi luovuttaa ja/tai muutenkin kielto päällä niin vois maksattaa muuttokulut.
Pitäsköhän härnätä Radiolinjaa taas vaihteeks? Pistäs valituksen menemään tuostakin... :))
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
22.6.2002
Viestit
35
Reaktiopisteet
0
Hey!

Liittymän avaaminen ainakin Soneralla, Radiolinjalla, ja DNA:lla (taisi olla myös Telia) onnistuu webissä operaattorin liittymäkaupassa tms.

Ja tunnustus verkkopankkitunnuksilla. Miksi sulkemisessa ei ole tuota mahdollisuutta käytetty ? Vai eikö kenelläkään ole oikeasti edes mielessä käynyt.

Liittymiä avataan kyllä vain kun liittymän avaajasta voidaan olla aivan varma (henkkarit liikkeessä) tai verkkopankkitunnukset. Niinno, jos joku muu liittymän avaisi kun sanoo olevansa, sehän menisi operaattorin tappioksi ylimääräinen työ ja puhelut.

Mutta käytännönpila kaverin liittymän lopettaminen. Jos kerran sotun tietää niin kai se on se joka sanoo olevansa eli lopetetaan liittymä. Jeh.
Aivan loistava systeemi

Pari liittymää olen elämäni aikana sulkenut ja tosiaan riittää tietää sotun loppuosa. Toisaalta - sanonko mistä?
 

Ville_A

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
1672
Reaktiopisteet
0
arihyv sanoi:
Ja tunnustus verkkopankkitunnuksilla. Miksi sulkemisessa ei ole tuota mahdollisuutta käytetty ? Vai eikö kenelläkään ole oikeasti edes mielessä käynyt.
Se olisi liian helppoa ;-)
 

J.J-75

Bannattu
Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.6.2002
Viestit
22476
Reaktiopisteet
230
MasaT sanoi:
Mistäs sinä ne naisten hetut sait?
Toisen käskin kattoa lompakosta raflasta, ku muija meni tanssimaan ja laukku jäi kaverille. Toisen näin jääkaapin ovessa olevasta Kelan lapusta... aikaa sitte jo. Kummallista on ennemmin se, että ihmiset ei tajua kuinka varomattomia ja tyhmiä ovatkaan.
Miksi muuten kysyit?
 

Flyer

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
24.6.2002
Viestit
1179
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
N97
J.J-75 sanoi:
Mistä voisi varmistua ettei ole kysytty ja annettu tietoja?
HÄH mitä kettua! itse urkit toisten tietoja ja sitten itse haluat varmistua ettei sun tietoja ole kyselty. On pikkasen kaksinaismoralistista tommonen toiminta :(
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
2.7.2002
Viestit
80
Reaktiopisteet
0
JIPPIIn asiakaspalvelussa irtisanomiseen riitti pelkkä puhelinnumero. kysymykseen "olikos muuta" olisi voinut sangen luontevasti jatkaa "joo, voisin pari muutakin kavereiden liittymää irtisanoa tässä samalla" ;)
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
22.4.2003
Viestit
9
Reaktiopisteet
0
Jos esiintyy toisena henkilönä ja urkkii tietoja, niin rikokseen syyllistyy... Kannattaa ottaa huomioon, ennenkuin kokeilee! =)
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
22.4.2003
Viestit
29
Reaktiopisteet
0
Clobetel

Ja paras on kun tilaa Clobetelin (tai Cubio, en ole 100 % varma kumpi) liittymän: missään vaiheessa ei tarvitse allekirjoittaa mitään tai varmistaa hetua ja käyttövalmis kortti napsahtaa tilattuun postiluukkuun!
 

Hiisty

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.9.2002
Viestit
1495
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Nokia 9500 Saunalahti
J.J-75 sanoi:
MasaT sanoi:
Mistäs sinä ne naisten hetut sait?
Toisen käskin kattoa lompakosta raflasta, ku muija meni tanssimaan ja laukku jäi kaverille. Toisen näin jääkaapin ovessa olevasta Kelan lapusta... aikaa sitte jo. Kummallista on ennemmin se, että ihmiset ei tajua kuinka varomattomia ja tyhmiä ovatkaan.
Miksi muuten kysyit?
joo ihmiset on ihan outoja, pitävät nyt lompakossaan ajokorttia tms josta näkee hetun. Tai sitten että pitävät omassa jääkaapissaan henkilökohtaisia lappuja.

Ihmiset ovat todella varomattomia jos päästävät tuollaisen tyypin kuin sinä kotiinsa tai jättävät käsilaukkunsa kaverillesi.

Jos sul kerran oli jo sen vosun käsilaukku lähellä ni miks et vaan pölliny sitä? Ja miks sä sen osoteen halusit?
 

bull

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.6.2002
Viestit
3136
Reaktiopisteet
0
Eikös yks hyvä systeemi olisi se että kun halutaan sulkea liittymä puhelimen välityksellä niin pitäisi soittaa ko. liittymästä kuin halutaan sulkea? Silloin aspa näkis et on oikea liittymä ja se suljettais n. tunnin päästä soitosta...

Toinen vaihtoehto et numerosta lähetettäis vahvistus-koodi suljettavaan liittymään, sit vaan sen kertomalla liittymä suljettais.
 
Tila
Ei auki vastauksille.
Top Bottom