1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hermot palaa takuiden kanssa!

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jere95, 26/1/07.

  1. jere95

    Liittynyt:
    26/1/07
    Viestit:
    12
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N70 Elisa
    Nyt on niin, että kaupungissa jossa asun ei ole yhtään matkapuhelinten huoltoliikettä.

    Liikkeitä jotka myy matkapuhelimia löytyy Dna, Elisa Sonera ja pakolliset kodinkoneliikkeet (4kpl).

    Lähin Gigantti ja Markantalo palvelevat 70 kilsan päässä, joten puhelimia sieltäkin tulee.

    Nyt sitten asiaan, eli kaupungissamme kukaan muu meidän lisäksemme ei lähetä huoltoon puhelimia jotka on ostettu edellä mainituista Gigantista tai Markantalosta, miten on onko meillä velvollisuutta lähetellä huoltoon puhelimia, mitä ei ole ostettu meidän liikkeestä? Ja jos huolehdimme puhelimet huoltoon, voimmeko rokottaa asiakasta jollain esim. viiden euron käsittelymaksulla?
     
  2. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Ei ole mitään velvollisuuttä lähettää, ellette ole tehneet jonkin valmistajan kanssa jotain sopimusta, missä velvoitetaan asiaan.

    Muutoin voitte ottaa palvelusta maksun, jos luuri on jostain muusta liikkeestä ostettu.
     
  3. kieran Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    4/2/04
    Viestit:
    1401
    Tykkäykset:
    0
    No tottakai voi periä siitä maksun, en muutenkaan ymmärrä miksi kaikki matkapuhelimiin liittyvä pitäisi olla ilmaista kun kumminkin muista palveluista maksetaan mukisematta se hinta mitä pyydetään.
     
  4. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230



    Ihmiset olettaa, ilmainen puhelin, ilmaiset palvelut. Voitte kiittää tahoja jotka kytkykaupan on sallinut, et ole ensimmäinen kysyjä.

    Mä en käsitä miksei kukaan lue kunnolla mitä oikeuksia ihmisellä on takuuasioissa. Varsinkin yrittäjät ei tajua edes omia velvoitteitaan. Opetelkaa ne ensin ennenkuin perustatte niitä yrityksiänne. Jos puhelimeen tulee vika mikä on takuunalainen ja helposti hoidettavissa. Voihan sen mennä paikan päälle viemään, kyllä siitä kilometrit joutuu maksamaan normaali taksan mukaisesti. Jos lähetetään postilla ja kilometrejäkin postiin kertyy, maksetaan vaadittaessa kilometrit ja postimaksut mitkä on kuluttajalle aiheutunu. Kukaan ei vaan tajua asiaa. Voitte antaa tästälähin osoitteen asiakkaalle minne voi postittaa jos kysyvät, koska jos ette laitetta ole myyneet. Ei kannata asettautua välikäteen tuottamattomaan toimintaan.

    Sanokaa asiakkaille, etteivät voi mennä naapuriakaan vaatimaan ilmaiseksi toimittamaan autoja korjaamolle ja kantamaan muiden vastuuta jos ostavat auton autoliikkeestä. Ihan naurettavaa. No jos asiakas heittäytyy poikkiteloin, vaatikaa maksua. Silloin asiakkaan pitää tajuta, että yksittäiset liikkeet ei ole yhtä suurta perhettä kaikkien kanssa. Muutoin kohta liikkeeseesi alkaa mummotkin tuomaan vanhat maitonsa joita joku ruokakauppa on myynyt. Ja sitte sun pitäs asioida Valion kanssa.

    Tunnen paljon ihmisiä, jotka on niin uunoja etteivät uskalla puhelinta viedä takuuhuoltoon itse... Monet kerrat sitä parikymppiä pyytänyt hommasta, jonka hoidan kuntoon. Eikä kukaan edes mukise asiasta. Tuossa se huolto on 200m päässä mulla.

    Takuuehdot eivät saa huonontaa kuluttajan oikeuksia siitä, mitä laki takaa virhetilanteissa.

    Lain mukaan yrityksen on vastattava esimerkiksi kuljetus- tai matkakustannuksista, jos tuotteessa on lainmukainen virhe. Jos takuuehdoissa on esimerkiksi ehto kuljetuskustannusvastuusta kuluttajille, ne huonontavat kuluttajan lainmukaisia oikeuksia. (ks. KSL 5:20 §)
     
  5. samumanu Vieras

    Ite oon käsittänä asian niin et jos oot esim nokian valtuuttama virallinen puhelinmyyjä joudut lähettää puhelimet veloituksetta huoltoon. Muissa tapauksissa myyjähän saa tehä mitä tahtoo, vaikka lähetellä ja toivoa et saisi sitä kautta asiakkaita hyvän palvelun takia mut käykö näin onki eri asia..
     
  6. Kalle2005

    Kalle2005

    Liittynyt:
    13/7/05
    Viestit:
    119
    Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Samsung Androidit pääasiassa
    Nokian takuuehdot (rajoitettu valmistajan takuu):
    http://www.nokia.fi/asiakastuki/huolto/rajoitettu_valmistajan_takuu.html

    Luulisin, että Nokialle voi myös lähettää luurin tarvittaessa postitse "vastaanottajan piikkiin" - mutta eri asia on uskaltaako sitä tehdä jos kyseessä on kuitenkin useamman sadan euron arvoinen kapistus.... ? ... kirjattuna kirjeenä yms... ehkä ?!?

    Epäselvissä tapauksissa kannattanee ottaa yhteyttä Nokialle suoraan !
    http://www.nokia.fi/asiakastuki/yhteystiedot/

    Jos kyseessä on kytkyluuri niin ei muuta kuin viestiä kyseisen lafkan aspaan !!!
     
  7. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    ja millä tavalla he asiassa auttavat?
     
  8. Harald Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    4/8/03
    Viestit:
    1319
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Heh :) Eikös sieltä aina selviä kaikki? ;)
     
  9. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    joo, lähettävät asiakkaalle rahtipussin jossa asiakas voi lähettää puhelimen maksutta huoltoon. ja toki samassa lähetyksessä asiakkaalle tulee lainapuhelin huollon ajaksi
     
  10. jere95

    Liittynyt:
    26/1/07
    Viestit:
    12
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N70 Elisa
    Toivottavasti olet väärässä, sillä eilisen ja tämän päivän aikana on tullut rahastettu puolenkymmentä asiakasta ;).
     
  11. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    ;)) kohta joku yli-innokas haastaa sua käräjille ja joudut poistamaan liikkeestä väen vängällä.
     
  12. Jupex Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/9/02
    Viestit:
    2910
    Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Eipä ole velvollisuutta noita lähetellä kai mutta hyvään asiakaspalveluun kyl kuuluu auttaa. Jos ei muuten niin kertoa minne sen kapulan voi lähettää. Se kai ei maksa mitään.
     
  13. jere95

    Liittynyt:
    26/1/07
    Viestit:
    12
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N70 Elisa
    Hyvä asiakaspalvelu on tullut liikkeellemme kalliiksi. Olemme lähettäneet kautta aikojen "ihan vaan hyvän asiakaspalvelun takia" puhelimia veloituksetta huoltoon olipa myyjäliike mikä hyvänsä. Kun lähetämme puhelimia huoltoon 10-15 kpl/pvä ja niistä 3-4kpl on jonkun muun myymiä, voi laskea kuinka paljon maksan palkkaa työntekijöilleni, että hyvä asiakaspavelu toteutuu.

    Kaikki puhelimia myyvät tällä palstalla tietää. Powermillin huollon. Huollon joka laskuttaa (minimissään 37€) jos puhelimessa on muu, kuin takuun piiriin kuuluva vika. Olemme saaneet maksaa muutaman asiakkaan puhelimesta minimiveloituksen kun asiakkaan puheimessa on ollut kosteusvaurio. Kun huolto ilmoittaa asiakkaalle, että tästä tulee laskua ja asiakas ei nouda puhelinta myymälästämme. Huolto kyllä laskuttaa meitä.

    Joten ole hyvä vaan ja tarjoa ilmaiseksi hyvää asiakaspalvelua, me emme sitä enää tee.
     
  14. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15122
    Tykkäykset:
    3452
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Ketkä "Te"?
     
  15. Esa Sakkinen

    Esa Sakkinen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    870
    Tykkäykset:
    0
    Nokian valtuutetut huollot ovat ainakin velvoitettuja palvelemaan Nokian takuuhuoltoasioissa - useinhan nämä huollot sijaitsevat virallisten jälleenmyyjäliikkeiden yhteydessä...
     
  16. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25630
    Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    No shit?
    Nokia on myös karsinut aika rankalla kädellä noita valtuuttettuja huoltojaan. Jokaisen valtuutetun myyjän alta ei tosiaankaan löydy enää huoltopistettä vaan puhelimet toimitetaan toiseen huoltoon.

    Puhelin kauppiaana sinun pitäisi tietää.
     
  17. ilmojk

    Liittynyt:
    2/10/03
    Viestit:
    73
    Tykkäykset:
    0
    Meillä erikseen mainostetaan että "voit tuoda muualta ostetun puhelimen meille huoltoon". Se lisää mukavasti asiakasvirtaa ja siinä on se hyöty että silloin saa aika hyvin muuta kauppaa, eli rahaa kassaan. Ja jos jotain (esim kastunutta) puhelinta ei ole noudettu lähetämme laskun asiakkaalle ja kaikki tähän mennessä ovat maksaneet/noutaneet tavaransa.
     
  18. dami

    Liittynyt:
    30/9/06
    Viestit:
    105
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    8800 & dna
    eipä noita "huoltoja" oo kun 3.. sitten on ne pienemmät lafkat jotka päivittävät ja saattavat tehdä jotain mekaniikka korjauksia.
     

Jaa tämä viestiketju