1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

HELP!

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja wellucas, 5/12/10.

1. wellucas

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys.

Perinteisesti näin ensimmäinen viesti tulee avun kinuamisena.

Eli vaimolle pitäisi ostaa ouusi puhelin joululahjaksi. Olen näitä nyt netistä tutkinut eri vaihtoehtoja muutaman päivän ja onneksi löysin Teidät. Olen enemmän kuin sekaisin kaiken maailman sovelluksen ja käyttöpohjien kanssa.

Historiani on puhelimien kanssa aika surkea. Aina ollut joku mikä pikkuveljeltä on jäänyt "yli" kunnes sijoitin reilu vuosi sitten Nokian 6303i puhelimeen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Aja minun tarpeeni aivan mukavasti.

Mutta sitten tuli tämä yllättävä tarve vaimolle saada puhelin jolla voisi yhdistää peruspuhumisen ( naisena puhuu siis aika kivasti kun pitää kuulumiset saada vaihdettua ), työasiat ( s- posti, kalenteri jne.) ja luultavasti se siellä facebookissakin haluaa käydä kun istuu ruuhkassa bussissa.

Radio ja musa on suht tärkeä lisäominaisuus...

Ymmärsinkö oikein että tuo qwerty- juttu olis aika hyvä olla olemassa jos kirjoittelee paljon mailia ja viestiä. Olenko oikeassa?

Olen jonkin verran tehnyt pohjatyötä ja tullut tulokseen et myyjät ei oo kiinnostuneita mitä sä haluat, jos et tiedä mitä käyttöjärjestelmä tarkoittaa. Lisäksi kaikki testit mitä olen löytänyt menevät aika kivasti ristiin.

"finaalissa" on tällä hetkellä seuraavat mallit:

HTC desire
    HTC Desire Z ( tökkii kun ei ole Nokia, kotimainen on kotimainen vaikka paskassa kieris )
    Nokia C6-00
    Nokia C6- 01
    Nokia C7- 00

N8 ei päässyt jatkoon kun ei ollut "nätti"...

Apuja otetaan vastaan erittäin suurella kiitollisuudella. Toki jos on jotain hienoja ideoita niin otetaan vastaan nekin.

Niin ja jos joku voisi jotenkin tiivistää vielä tuon eron ihan käytännön tasolla noille Symbian^3 ja Android pohjille. Tiedän toki et ovat eri valmistajien omia ja jne, mut miten vaikuttaa ne erot ihan tavalliseen käyttäjään...

Suuret kiitokset jo etukäteen.

- Peace and Love -

2. Purkki^

Tykkäykset:
    4
    Kyllä fyysinen qwerty ja virtuaalinen on ihan yhtä hyvä. Riippuu kumapaan on tottunut, virtuaalisessa toki mahdollisuus swypeen. Symbian ja Android on vain eri käyttöjärjestelmiä. Samoja asioita saa tehtyä mutta hiukan eri tavalla ja eri ohjelmilla. Androidin vahvuudeksi voi sanoa marketista löytyvät sovellukset. Symbian puolella on sitten esim. ilmainen navigointi for life.

C6 on hyvä puhelin ja siinä oleva fyysinen qwerty on helppo oppia. C6-01 ja C7 on molemmat ns. Symbian^3 puhelimia, eli niissä on kehittyneempi käyttöjärjestelmä. Kummassakaan ei ole fyysistä qwerty:ä mutta kyllä virtuaalistakin oppii käyttämään harjoittelemalla. Valitsisin C6-01:n tai jos 3.2" näyttö tuntuu liian pieneltä niin sitten C7.

3. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Kyllä se on niin, että oikeita näppäimiä ei millään virtuuali qwertyillä korvata.

4. Wanha

Wanha Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    329
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520 white
    Tietenkin olisi hyvä tietää minkä verran aiot luuriin sijoittaa. Monet naisetkin näkyy iPhonea käyttävän, ja onhan se sopivan simppeli ja tekee kaikki mitä kuvailit. Fyysistä qwerty-näppistä toki ei ole, mutta kehutaan parhaaksi virtuaalinäppikseksi mitä on. Toki tottumiskysymys. En nyt ainakaan lähtis tolle "kotimainen on kotimainen"- linjalle, kun kerran parempaakin on tarjolla. Kannattaa nyt sinne Samsungin ja HTC:n suuntaankin katsella ihan vakavissaan. Ainakin omat kokemukset plussan puolella kummankin merkin kohdalla. Toki kannattaa muistaa, että jos kunnon älypuhelimen meinaat ostaa, niin akkukestolla ei sitten juhlita jos vähänkin "rankemmin" käytetään. Toki nyt päivän pärjää helpohkosti, ellei mikään tehokäyttäjä ole. Vähällä käytöllä sitten useampiakin päiviä.

5. Wanha

Wanha Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    329
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520 white
    Täysin makuasia. Itse en näe fyysisellä näppiksellä mitään lisäarvoa. Melkeenpä kaikki tututkin sanoo, että eipä tuota näppistä tule avattua kun kerran näytöltä saa suoraan kirjoitettua.

6. wellucas

Tykkäykset:
    0
    Jeps. Kiitosta kaikille vastanneille. Itse asiassa kun tuossa viime yön tutkailin tätä foorumia niin löysin vastauksia kaikkeen mahdolliseen mikä vain arvellutti. Ainut mihin en saanut vastausta on tuo C7 luotettava käyttökokemus, uusi puhelinmalli kun on.

Joo, olisi taas pitänyt vaan tutkailla aivan rauhassa hyvää foorumia ennekuin kyselee tyhmiä, mutta laiska kun olen.

Eli C7 tuli pistettyä tilaukseen. Se on naisellisen nätti ja siitä löytyy kaikki mitä vaimo tarvitsee.

Pieni puhelinkuume nousi itsellenikin ekaa kertaa. Päätin että en osta vaan katson mitä kaikkea kivaa muuta tuosta mun omasta puhelimesta löytyy. Siis muutakin kuin puhelut, viestit, radio ja monopoly.

Nyt sitten tämä päivä mennyt kaiken maailman juttuihin tutustuen ja aika tyytyväinen olen vielä omaan luuriin. Pystyy lukemaan tarvittavat uutiset ja muut pienet asiat mihin sitä nettiä saatan tarvita. Naamakirja ei ole mun juttu, joten sen takia en tarvitse nettiä. S- postit hoidan töistä tai kotikoneelta. Hieman tuo C6 alkoi kiinnostaa... mitään en toki myönnä...

Kiitos vielä ja jatkan kyllä mieluusti amatöörinä kommentointia ja lukemista.

7. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Jjep... nesteessä oot. :)
    Tosta se mullakin alko (joku luuri alko kiinnostamaan, mutta mitään en myöntäny)... nykyään sormet syyhyää uusien luurien perään, eikä millään malttais olla tyytyväinen nykysen luurin kanssa, mikä täyttää (lähes) kaikki tarpeet. :D

Tervetuloa siis puhelimien maailmaan. ;)

Jaa tämä viestiketju