1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

hds-3 (hands free) ja 3.5mm plugi omia kuulokkeit varten.

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja kavaman, 1/4/05.

1. kavaman

Tykkäykset:
    0
    Ajattelin postata tän kun aiheesta on ollut aikasemminkin puhetta. Netistä etin vähän ja löysin yhen kaverin joka muuntaa noita nokian mukana tulevia hds-3 laitteita niin, että saa omat 3.5mm nappikuulokkeet tai mitkä vaan kuulokkeet liitettyä nokia puhelimeensa.

Jos ei itse jaksa tehdä muutosta niin http://koti.mbnet.fi/pezkaz/ sivuilla oleva kaveri tekee muutoksen. Mun mielestä hinta on kohtuullinen ja kaveri tekee siistiä jälkeä. Suosittelen lämpimästi. Itse sain just muutetun hds-3:sen ja kyl on mp3 kuuntelussa äänenlaadussa eroo verrattuna omiin ja noksun mukana tuleviin...

Nokialtahan on tulossa markkinoille sellanen laite / tullut misson normaali 3.5mm plugi et saa kuulokkeet kiinni, mutta siinä ei ole tota hds-3 vastausnamiskaa, eli mun mielestä näin paljo parempi muutetulla..

-Petteri

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: hds-3 (hands free) ja 3.5mm plugi omia kuulokkeit varten

Vastaamisnappula ei ole se oleellinen asia, vaan mikin puuttuminen. Mutta toki olen samaa mieltä että vähän puutteellinen toteutus tuo Nokian versio puhelinkäyttöön joka tapauksessa.

Mutta noista adaptereista löytyy muutama ketju, niin rakentelusta ja valmiiden saatavuudesta.

3. kavaman

Tykkäykset:
    0
    rakentelu

Jep rakentelusta tuntu löytyvän ketju joo, mutta en huomannut että ketjussa olisi valmiiden saatavuudesta. Siksi postasin tän. Uskon et hirveen monella ei oo halua itse tehdä. Ja siistiä jälkeä oli.

-petteri

4. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No on tuo kyllä melko kallis. 20 euroa. Plugi maksaa alta 5e. Jos vähänkin kolvi pysyy kädessä niin luulisi onnistuvan...

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Plugi ei tosiaan paljoa maksa jos niitä vähän enemmän ostaa, tuo 20e on kai lähinnä vaivan palkkaa ja siinä mielessä kohtuullinen jollei tuo kaveri niitä nyt ihan kymmenien erissä rakentele.

6. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Keneltä mahtaa idea olla kopioitu?, itsellä ollut ko. blugi viimiset 2v. taidan olla ensimmäinen Suomalainen kuka tollasen väsäs. Mut sais jannu vähän alentaa hintaansa, blugi maksaa 1e, jollei sitä mene ostamaan mustastapörssistä tai citymarketista. Ei nyt millään pahalla.

7. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Onko muuten ihan laillista modata Nokian tuotteita maksusta?

8. dieselmies

Tykkäykset:
    0
    Re: hds-3 (hands free) ja 3.5mm plugi omia kuulokkeit varten

"Jos ei itse jaksa tehdä muutosta niin http://koti.mbnet.fi/pezkaz/ sivuilla oleva kaveri tekee muutoksen. Mun mielestä hinta on kohtuullinen ja kaveri tekee siistiä jälkeä. Suosittelen lämpimästi. Itse sain just muutetun hds-3:sen ja kyl on mp3 kuuntelussa äänenlaadussa eroo verrattuna omiin ja noksun mukana tuleviin..."

Ettei vaan kaveri ole kavaman itse vai kukahan Petteri sivuja on viimeksi muokannut?

9. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Jaa jaa, kaveri mainostelee 'omia' tuotteitaan...

10. kavaman

Tykkäykset:
    0
    juuei

En se ole minä sattuu kaverilla vaan olevan sama etunimi ku mulla. Minkäs teet pieni on maailma.

Päätin vaa mainostaa kaveria kun musta teki hyvää työtä. Mä en todellakaa oo niin rahan puutteessa et 20€ rupeisin tollasia itse väsäämään. Päättelee kukakin itse mitä haluaa.

Kiitos ja näkemiin.

11. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
    Et muuten ole ensimmäinen.
    Tein noita parikin heti kun 6610 ilmastyi markkinoille.
    Toinen oli tuollainen vastaava, ja toinen oli RCA malli joka on vieläkin käytössä 6230:n kanssa. Tuota käytän toisinaan radion ja mp3:sten kuuntelemiseen pelkän vahvistimen kautta...

Ei nyt millään pahalla mutta tiedän ainakin 4 muuta jotka tekivät samanlaisia jo enemmän kuin 2v sitten.

Sitten tuo kaveri mainostaa tuolla että:
    "Huom! Edellytyksenä on HDS-3, josta löytyy takaa ruuvit. On olemassa myös malleja, joissa ruuveja ei ole. Tällöin voin yrittää tehdä muutoksen ja se todennäköisesti onnistuu rikkomatta mitään, mutta toistaiseksi en voi taata muoviosan säilymistä 100% ehjänä"

Minä nappasin johdot poikki avaamatta tuota.
    Lyhyesti kun ottaa niin voi palauttaa entiselleen jos on tarve, avaa sitten vasta tuon mikki mötikän.

Ja minä en kehtaa tuollaisia edes parilla kympillä väsätä.
    Pitäähän sitä tuntemattomia tumpeloita velottaa ja kunnolla.
    Tosin tein itsekkin tutuille muutaman ilmaiseksi.

12. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    En kai ole sit ensimmäinen näköjään. Eikä toi kai kielletty ole, itte tein ihmisille ohjeet tuon tekemiseen. Mut on se kumma kun tollasia periaatteessa pieni summa, mutta periaatteessa tollasesta 10min työstä ja euron osasta järjettömän suuri.

Joo itse kans en edes avannu tuota, vaan laitoin suojan läpi johdot ja juotin kii, ei se niin tarkkaa ole jos siinä 1cm johtoa enemmän on.

13. koodi

Tykkäykset:
    0
    Suunnittelin tuossa itelleni tuon härpäkän, lopputuloksena plugi limattu kaiverrettun muoviosan kylkeen kiinni ja kemiallista metallia tilkkeeks. Vaikka musta maali päälle sitten. Pitää askarrella tällä viikolla. Ja toi osa maksoi tosiaan sen 50 senttiä.

Jaa tämä viestiketju