Hauku/kehu operaattoria osa 2

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Esa Isopahkala, 30/6/13.

1. saku79

saku79

0   0   0

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Iphone 5 white
    DNA:lla on kyllä p*skin verkko mitä tulee kuuluvuuteen. Esim kauppakeskuksen parkkihalli DNA:lla puhelin ilmoittaa ei verkkoa kun taas Saunalahdella puhelimessa täydet tolpat. Samoin mökillä kun olen (Hirvensalmi) DNA verkossa yhteys tippuu 2g verkkoon samoin tolpat tippuu kehistä. Saunalahti toimii siellä moitteetta.

2. kimmo

kimmo Punainen matto, kiitos.

Palaute - 100%
    16   0   0

Tykkäykset:
    936
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Ja saunalahdella/elisalla on vieläkin surkeempi..kotonani pistää puhelun poikki melkein järjestään muutaman minuutin jälkeen, vastapuoli huhuilee "oletko siellä", "pätkii"..jne.
    Asiakaspalautteeseen vastataan "olet katvealueella", ihan kun en sitä itse tietäisi.

3. ceoran Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    OnePlus 5
    Onhan jokaisessa verkossa hyvät ja huonot alueensa. Olen kaikissa kolmessa verkossa käyttänyt ja Elisan verkossa paras kuuluvuus kotonani (yleensä 4/4 palkkia). Dna:n verkossa oli 2-3 ja Soneran 0-3.

4. temas

temas Foorumin rullaaja

Palaute - 100%
    3   0   0

Tykkäykset:
    1466
    Puhelinmalli:
    S7
    Haistatan v*ut kyllä dnalle ja dnan 3G DC verkolle, nyt nimittäin katkesi kamelin selkä. Koko kevään ajan tähän päivä'n saakka liikkuvan laajakaistan Upload -nopeus laski yhtäkkiä 0,05-0,20 Mbps tasolle (hyvällä tuurilla joskus yöllä 0,5 mbps), tällä hetkellä nopeus on DC-verkossa tämä:
    Muutaman vikailmoituksen tehneenä voin kertoa ettei asialle olla tehty yhtään mitään. Nyt lähetin vihoviimeisen sähköpostini heille, että nyt asiaa viemään eteenpäin tai määräaikainen sopimukseni mokkulaliittymästä puretaan, joko yhteisymmärryksessä tai kuluttaja-asiamehen kautta. Tuolla nopeudella pelkän muutaman megatavun kokoisen valokuvan lataaminen vie jo viisi minuuttia.

5. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Palaute - 100%
    196   0   0

Tykkäykset:
    2425
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Saako kysyä missä päin tamperetta? Koska itse asun tampereella ja lähes joka paikassa tulee down 17 ja up 3-4 Megulia. Nettinä on dna 21/1

6. Anarion

Anarion Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    112
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 8
    Itse liittymä ei alun perin ollut määräaikainen, oli vaan ale voimassa. Sitten hommasin Lumian TF:n kautta olemassaolevaan liittymään. Noh, aina voin vaihtaa paskinpaan liittymään sitten ja vaihtaa Saunalahdelle. Luurin maksoin könttänä, ei siitä mitään kuluja enää. Vuosi on vielä etuja voimassa (rajaton 21 Mbit netti kymppi kuussa).

DNA:n verkosta: täyttä paskaa kaikkialla missä liikun. Ei kuulu edes 2G mökillä kunnolla vaikka kartan mukaan pitäisi 3G olla. Hesassa kotona ei tarvitse mennä kuin alakertaan eikä luurilla soitella enää minnekkään.

7. Jezme Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    91
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Sait Lumian varmaan edullisemmin kuin kaupoista = otit sen varmaan määrissopimuksella? Vaikka pitäisihän tuosta lukea jossain, ja olla maininta sopimuksen teossakin. Saisihan noista ilman määräaikaakin luureja, joten siksi pitäisi mainita selvästi asiakkaam ja myyjän, kumpi halutaan/on kyseessä.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

0   0   0

Tykkäykset:
    363
    Siis kytkyn ? määräaikaisena ?
    Ei kai tuossa mitään ihmeelistä, olet saanut pitää vanhat alet siihen saakka kun ne voimassa.
    Yleensä kytkyn yhtydessä päivitetään/tarkistetaan liittymän hinnat. jos jostain itsepalvelusta sen ottanut, niin asiakkaan tehtäväksi menee tietenkin ne itse lukea ja valita.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

0   0   0

Tykkäykset:
    363
    Kokokeevän laski, vai yhtä-äkkiä laski? vai kokokevään-kesän ollut tuollainen ?

DC kanssa ongelmat ole tavattomia, muissakaan verkoissa. Kannattaa kokeilla ilman DCtä ja katsella on päätelaitteella osuutta, ja onko päätelaitteeseen päivityksiä.

Voi olla kovasti paikastakin kiinni?

Mistä päättelet että Tampereella, profiilissakin luki kainuu.

10. projector

Palaute - 100%
    196   0   0

Tykkäykset:
    2425
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Speedtestin serverinä oli tampere. Voi toki olla et päättelyni meni metsään :)

11. Anarion

Anarion Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    112
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 8
    Silloin oli tosin samat hommelit voimassa, netti kybä kuussa. Taisi myös jossain lukea, että hinnat pysyy samana laitesopimuksen ajan. En tiiä sitten. Itse liittymään en tuolloin tehnyt mitään muutosta. Kytky siis kyseessä. Voisi katsoa tf sivuilta itse asiassa tarkemmin, kai passun muistan...

1 henkilö tykkää tästä
  12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

0   0   0

Tykkäykset:
    363
    Ok.

Serverin voi valita tai valitaan itse, Tampere usein tukkoinen joten sopii hyvin jos haluaa hitaita lukuja esittää.

Linkin kuvassa arvio etäisyyden muutama satakilometriä tampereelle, ko systeemi tarkemman paikkatiedon puutteessa arvio IPn mukaan, joka mobiilissa ei paikkakuntakohtaisia.

13. projector

Palaute - 100%
    196   0   0

Tykkäykset:
    2425
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Tämä selvä. Itsellä aina testatessa serverinä tampere ja kellon ajasta riippumatta saan sillä hyviä nopeuksia.

14. Enhancer Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    530
  15. temas

temas Foorumin rullaaja

Palaute - 100%
    3   0   0

Tykkäykset:
    1466
    Puhelinmalli:
    S7
    Asun Kajaanissa, speedtest suosittelee mulle servereitä vähä mite sattuu, mutta upload on huono servusta riippumatta.

Taisi olla helmi-maaliskuu kun laskun noteerasin. Isän kanssa puhuin skypessä ja sanoi että ääneni pätkii pahasti. Sitä saakka koko kevään ja kesän nopeus on suurimman osan ajasta pysynyt visusti puolen megan alapuolella. Ei oo paljo voinut käyttää enää koko ohjelmaa, saatika ladata tiedostoja pilveen.

Päätelaitteessa en vian usko olevan. Mittaan puhelimella SGS III HSPA+ :lla samoja lukemia. Liikkuva laajakaista L.

Mulla on ollut toi sierran mötikkä ja liikkuva laajakaista XL vähän reilun vuoden nyt. Ja mokkula on ollu tossa samassa paikassa kokoajan. Jos mennään ajassa taaksepäin viime vuoteen, nopeudet oli silloin 8-26 / 1-4 megaa.

Alueelle on varmasti tullut paljon käyttäjiä mm. älypuhelimien lisääntymisen myötä, mutta se on operaattorin velvollisuus parantaa verkkoa sitä mukaa kun kapasiteetti ei riitä.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

0   0   0

Tykkäykset:
    363
    Tuossa ei taida olal DC tukea, eli DC:n piikkiin ei menisi.

Sierralla kai useampikia, jos kyse siitä LTE Wifi mokkulasta ja DC ongelmista, niin kannattaa vilasta laitetta käsittelevä ketju.

Ei tavatonta että vauhdit heittelee, tai jopa selkeästi laskee aikaa myöten.

Tyypillisesti operaattorit lupaa niin vähän ettei tuollainen kynnys ylity että olisi pakko lisätä.

Mutta jos lähtevät on joitain satoja kilobittejä (384 tai alle) käytöstä ja ajasta riippumatta, niin tuo mileen että HSUPA tuki puuttuu käyttöpaikalta, tai sitten päätelaitteesta.

Nykyään se toki liki järjestäin on, toinen tietenkin se että alueella käyttölisääntynyt, syys voi olla myös uusi tukiasema.

Jos olet eri paikoissa kokeillut ja aina sama ongelma, niin se tuo mieleen päätelaite tai asetus ongelma, tai liittymässä itsessään bitti poikittain. Kyllä DNA SIMeillä tänä päivänäkin nopeita paluuvauhteja monessa paikkaa saa.

17. temas

temas Foorumin rullaaja

Palaute - 100%
    3   0   0

Tykkäykset:
    1466
    Puhelinmalli:
    S7
  18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

0   0   0

Tykkäykset:
    363
    Eli liittymä toimisi, jos nuo mittaukset kuvaa myös käytäntöä.

Mutta onko tuo paluukanava tukossa ympäri kainuuta, vai testailetko vain yhdessä kohtaa.

Muistelen että aijemminkin joku valitti hitaasta paluukanavasta, eli et ehkä yksin, mutta pari ongelmallista ei vielä tee siitä laajaa poikkeavaa ongelmaa. Kannattaa etsiä postauksia, jos vaikka samalla suunnalla.

19. temas

temas Foorumin rullaaja

Palaute - 100%
    3   0   0

Tykkäykset:
    1466
    Puhelinmalli:
    S7
    Jeps. Äitimuorin mokkulaakin kävin testaamassa ja oli aikalailla samat sävelet, myös hänen lumialla mitattuna. Asuu tosin tässä samalla seudulla. Pitääpä käydä mittailemassa myös muualla.. Nettihän muuten toimii ihan hyvin, mutta vituttaa kun ei voi edes valokuvia upata pilveen kunnolla.

20. Enhancer Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    530
    Miksi tuota pitää jahkata tuon enempää? Sopimukset poikki ja toiselta operaattorilta toimivat vehkeet?

3 henkilöä tykkää tästä.

Jaa tämä viestiketju