1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Handsfree-pakkoon varautuminen

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Esa Isopahkala, 4/10/02.

?

Miten aiot varautua (tai olet varautunut) tulevaan handsfree-pakkoon autossa.

1. En käytä puhelinta ajaessa

99,8%
  2. Minulla on jo Bluetooth-korvanappi

0 ääntä
    0,0%
  3. Minulla on jo Bluetooth-autosarja

0 ääntä
    0,0%
  4. Minulla on jo täysi autosarja

0 ääntä
    0,0%
  5. Minulla on jo pika-asennettava autosarja

0 ääntä
    0,0%
  6. Hankin täyden autosarjan

0 ääntä
    0,0%
  7. Hankin Bluetooth-korvanapin

0 ääntä
    0,0%
  8. Hankin Bluetooth-autosarjan

0 ääntä
    0,0%
  9. Hankin korvanappi-HF:n

0 ääntä
    0,0%
  10. Hankin pika-asennettavan handsfree-sarjan

0 ääntä
    0,0%
  11. Minulla on jo korvanappi-HF

0 ääntä
    0,0%
  12. Käytän puhelinta autossa ilman HF:ä

0 ääntä
    0,0%
  13. Käytän kaiutinpuhelintoimintoa

0,2%
  1. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Handsfree-pakko tulee voimaan v. 2003 alussa.

2. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minulla on jo huono tarvike korvanappi-HF, rätisee ja paukkuu ihan kunnolla, pitäisi ehkä hankkia Eeeriksson originaali korvanappi-HF!

3. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Sääli ettei voinut äänestää useampaa kohtaa kun minulla on täysi autosarja (9210i), Bluetooth-korvanappi (6310i) ja originaali korvanappi-HF (3510)... Varautunut kuitenkin olen (jo vuonna 1994)... ;)

4. Jeppie

Tykkäykset:
    0
    Just kaverin kanssa naureskeltiin noista korvanapeista kun näkee tuolla liikenteessä niitä ja jotku pitää toisella kädellä nappia korvalla tai pitää mikkiä silleen suun edessä. =) Sitte kun se nappi roikkuu jossain vaihdetangon ympärillä tjsp.. Ei se nappikaan poista kaikkia vaaratilanteita.

Itse en käytä HF:ää, eikä kiinteää sarjaa kehtais vaihella vähän väliä.. Käärin myös sätkäni ajaessa (ei liity asiaan mitenkään, kai) Olenko siis vaarallinen liikenteessä?

5. Esa Sakkinen

Esa Sakkinen

Tykkäykset:
    0
    Vaihtoehdoista puuttuu "Minulla on puhelimessani kaiutinpuhelintoiminto, jota käytän ajaessani".

6. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    78
    Puhelinmalli:
    640DS
    Mulla oli aluksi käytössä muistaakseni Insmatin korvanappi-HF Siemensille, jossa oli kierteinen johto. Se tuntui tosi lyhyeltä, kun kierteet vetivät sen suoraksi telineestä ratin sivua korvaan saakka. Kaiken lisäksi tuo otti häiriötä puhelimen purskeista. Vaihdoin sen pian alkuperäistarvikkeeseen, jossa on suora johto.. Tuntuu heti pidemmältä, eikä särise.

En muuten usko oman ME45:en kaiutinpuhelutoiminnon pelittävän autokäytössä- edes siedettävästi..

7. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Erilaisia nappikuulokkeita on ollut matkan varrella käytössä ja pakko myöntää, että ajossa on parhaaksi osoittautuneet sellaiset luurit jotka on puheohjauksella vastattavissa. Itse nappikuulokkeissa on parhaita tietysti nämä alkuperäiset, lukuunottamatta monessa tapauksessa niiden hintaa..

Nappikuulokkeessa aion pysytellä myös tuon uuden lakipykälän tullessa, tai sitten voi olla myös joskus puhumattakin. Vaikka vieroitusoireita joskus voi esiintyäkin moisesta, mutta olen oppinut nykyisin laittamaan jopa kännykän kiinni. =)

8. referee

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6, z1compact
    Vuodesta -96 olen käyttäny Hf-korvanappia ja käytän edelleenkin. Käytän autossa, pyöräillessä, merellä veneillessä aivan ehdoton; ei muuten kuulis puhelinta lainkaan. Alkuperäiset olen todennut toimiviksi, tarvikehf:iin olen pettynyt.

9. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Hieman otsikon vierestä mutta onko muissa kuin Ericsson R250 PRO puhelimessa kaiutinpuhelintoimintoa?

10. pake

Tykkäykset:
    0
    Kommareissa.

11. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Panasoniceista ainakin GD92:ssa, uusissa Nokioissa (7210 ja 6610) taitaa myös olla.

12. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    7650:ssakin on, mutta ei siita autossa kylla mitaan kuule ellei nyt paikallaan satu ole moottori sammutettuna.

Korvanappi on mielestani periaatteessa ihan ok. Niiden laadussa tosin olisi viela hyvin paljon tekemista.

13. pake

Tykkäykset:
    0
    Ai 7650a tietenkin unohtui. Toiminto on ainakin 7650ssa aika syvältä...

14. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Eiköhän ole melkein kaikissa Pansun 2-taajuus luureissa sillä ensimmäsessä sellaisessa (GD70) jopa löytyy tuo kaiutin-HF.
    Mitä kysymykseen tulee, T68i:hin löytyy jopa kaksi piuha-HF:ä .. MP3-soittimen mukana oleva ja DjEsko tarjouksesta eurolla hommattu tarvike. Ensimmäinen vain pätkii joskus hiukan(ei pysy kiinni luurissa) ja jälkimmäinen on tarvike laatua.
    Hankinnassa ehkä tulevaisuudessa BT HF tuohon.

15. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Koko laki on täysin turha sillä mielestäni huomion liikenteestä vie juuri se puhuminen ei yhdellä kädellä ajaminen.Samallahan pitäisi tulla tätä ajatellessa esimerkiksi poppivehkeisiin kaukosäädin pakko,kaukosäätimellä toimiva hansikaslokero,kaukosäätimellä toimiva tupakka,kaukosäätimellä toimivat penkit.Yms.....Eli itse en kyllä ymmärrä mihin tämä perustuu,jos joku voisi hieman valaista asiassa!? Joutuuhan puhelimen kumminkin ottamaan esiin jos haluaa soittaa.Tosin jos ei käytä äänitunnistusta.

Itse äänestin että en tule käyttämään HF ajaessa.

16. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Siinä se pointti kai onkin, että käsi on koko sen puhelun ajan korvalla, kun taas esim grammaria säädettäessä se ei varmaan koko kuuntelun aikaa ole siinä volumella...

Ja etenkin siinä vaiheessa tuo HF tulee hemmetin käytännölliseksi jos puhuu hiukan pidemmänkin puhelun, ihan omakohtaisesti koettu. Tietysti jos soittaa n 10sek puhelun tyyliin "mä lähden nyt tulemaan sinne päin", niin sellaiseen en aio minäkään erikseen ryhtyä HF:tä kytkemään. Mutta puhu ruuhka-aikaan keskustaliikenteessä vartti tai 20min, niin kyllä sen eron huomaa..

17. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En ole taysin samaa mielta. Varmaankaan HF pakko ei poista kaikkia tahan liittyvia ongelmia, mutta mielestani vahentaa niita. Kylla usein nakee surkuhupaisia yrityksia kun yritetaan yhtaaikaa vaihtaa vaihdetta, ohjata autoa ja pitaa puhelinta posken ja olkapaanvalissa.

18. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ihan hyvin itse olen ainakin tähän saakka pärjännyt,ei ole puhuminen ja ajaminen tuottanut vaikeksia.Tosin kuten nhk_ sanoi ehkäpä ruuhka aikana tilanne on täysin eri.Jotenkin vaan laki laittaa ajatusta vastaan.

19. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Varmaan sellai kevyt autosarja mulle, koska auto ja puhelin saattaa vaihtua millon sattuu.

20. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Korvanappi-hf on hommattuna Siemensille.

Jaa tämä viestiketju