1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Handsfree ammattiautoilijalle

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Avantasia, 28/10/14.

1. Avantasia

Avantasia Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    377
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Mitä suosittelisitte?

Aiemmin oli käytössä jabra wave jossa kyllä takuu toimi paremmin ku hyvin, 2 kertaa sanka poikki ja molemmilla kerroilla sai hakea uuden myyjäliikkeestä.

Oon nyt rajannu tämän neljään malliin Plantronics Voyager, Jabra Extreme 2, Jabra Supreme ja Jabra Motion

Nyt kysynkin että onko kellään kokemusta noista malleista? Tai jos tulee vielä joitain vastaavia malleja mieleen niin ilomielin kuulisin kokemuksia/suosituksia

2. Remetrius

Remetrius Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    378
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Mulla on tuo Jabra Supreme, ja on paras omistamistani vekottimista. Varsinkin jos valitsee sen mallin jossa on pään yli menevä sanka. Helppo ja miellyttävä laittaa päähän. Äänenpainetta riittää hyvin meluisampaankin tilaan. Ja plussaa on annettava vielä helposta virran päälle/pois kytkennästä.

Kyllä tuota pystyy suosittelemaan. Jabra Extreme2 oli ennen tuota ja sitä en suosittele kuin vihamiehille...

3. Avantasia

Avantasia Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    377
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Joo toi extreme oli tuossa listassa sen takia ku ajattelin että siinä on hyvä taustamelunvaimennus. Ajan palvelutaksia työkseni niin ei tarviisi jatkuvasti olla asiakkaalle selvittämäs langan toiseenpäähän että matkistajat siellä juttelee :D mikä tuossa extremessä oli huonoa?

4. Remetrius

Remetrius Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    378
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Tuotahan myyntiteksteissä kehutaan kovasti, että on hyvä ääni jne. mutta missään vaiheessa en ole siitä kikkareesta kuullut hyvin, eikä ilmeisesti kuullut myökään vastapuoli. Kevyt, pieni ja mukava vekotin muuten kyllä.

Avantasia tykkää tästä.
  5. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    Lainataampa tätä ketjua, vaikkei niin autoilijoita vielä ollakkaan :D

Ostin tuossa muutama kuukausi sitten Samsungin perus bt hf:n ja hinta-laatu suhteeltaan kyllä oiva peli, kun siitä maksoin vain ~6€. Ainut vaan, että sen kaiutin (ja mikki myös) on aika heikko, joten joskus autolla ajaessa saa huutaa että vastapuoli kuulee ja saa höröstellä korviaan, että kuulee vastapuoleen puheen.

Eli siis ääni/äänen voimakkuus ja sen laatu molempiin suuntiin täytyisi olla edes kohtuullisen hyvä.

Uutta handsfreetä on siis tullut kateltua ja oon miettinyt tuota Plantronics Voyager Legendi -handsfreetä. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta? Vaikuttaisi ainakin ihan ok peliltä tuohon ~100€ hintaan - vai onko tuossa jotakin muita parempia vaihtoehtoja? Myös edullisempia saa ehdottaa toki.

6. Avantasia

Avantasia Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    377
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    No joo tässä nyt tullu tänään luettua jos jonkinmoista revikkaa noista mainitsemistani vehkeistä. Yllätyksenä tuli että Jawbonelta sellanen malli ku Era näyttää pesevän nämä kaikki lähes jokaisessa arvostelussa

ERA by Jawbone | Bluetooth Headset | Comfortable Conversation

Onko kellään tuosta mitään kokemusta?

Viimeksi muokattu: 2/11/14
  7. jaripi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    210
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 & 1520
    Toi Plantronics Voyager Legend tai Voyager Edge ovat varmaan ihan huippukastia, jos puhutaan äänen laadusta ... jos oikein muistan, niin tossa on kuitenkin erillinen laturi, jonka mä nään miinuksena ... hyvissä Jabroissa tais olla sama juttu.

Jawbone Era saattaa olla myös 1 hyvä vaihtoehto, mutta siinä oli akun kesto heikohko ...
    Toi Jawbone Era taitaa olla paras audiokuunteluun ... mutta Plantronics Voyager Legend taas puheluihin (puhelujen laatu ja hyvä äänisuodatus) ...

Jawbone Era on pieni ja myös pienellä akun kestolla ... ja erillisellä omalla laturilla (molemmat em.)

Itse en ole käyttänyt kumpaakaan, vaan Plantronics:in M sarjaa (pieni koko, hyvä akun kesto, mikro USB lataus) ...

8. Avantasia

Avantasia Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    377
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    @jaripi Minkälainen tuo M sarja on ollut käytössä? Kuuleeko myös vastapuoli hyvin puheluissa?
    E: Ja mikä M sarjalainen sulla on käytössä?

9. jaripi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    210
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 & 1520
    Taitaa olla M20 - itse olen ollut tyytyväinen (ehkä hivenen hiljainen omassa kuulokkeessa, mutta toisaalta akku kestää paremmin) ... mun valintaperuste on kompromissi (eli kaikkea et saa, valitse mikä on tärkeää itselle).

Itse ostaisin Plantronics:in Voyager Legend tai Voyager Edge, jos vastapuolen kuuluvuus ratkaisee (sen mikrofoni on luultavasti paras) ...

Itse ostaisin Jawbone Era:n, jos pieni koko ja oman pään kuuluvuus ratkaisee ...

10. Boiga

Tykkäykset:
    4
    Myös hf aina välillä tapetilla, käytän itse noin 90% puhelimessa puhumisesta hf:llä puhumiseen :) eli todella kovalla käytöllä kun tunteja tulee kuukaudessa näköjään keskimäärin se 60-100h.

Omia kokemuksia tähän mennessä:
    -Plantronics Voyager HD, hyvä mutta ensimmäinen minkä ostin oli kuuluvuus mulle päin huono ja ääni jotenkin liian vaimea sekä synkkä (ei s sihahtanut eikä saanut kunnolla selvää joidenkin puheesta), tämä meni takuuseen ja seuraava oli muuten ok mutta edelleen tuo äänen tummuus häiritsi ja muistaakseni tähän tuli jotain särinää kaiuttimeen jonka takia meni taas takuuseen.
    +hyvä korvaan
    +hyvä ääni vastapuolelle
    +ohjelmisto sekä ääniominaisuudet
    -särinä sekä mun korvaan ei niin laadukas ääni

-Jabra wave, hyvä perus hf mutta taustamelun vaimennus ei tunnu toimivan odotetusti, sama huomattu kaveripiirissä muutamilla muilla joilla samanlainen (taas yksi ainakin toimii ok).
    +hyvä korvaan
    +ääni omaan päähän hyvä
    -vasta puolelle melun vaimennus sekä äänenlaatu

-Jabra Motion, paras HF tähän mennessä mutta jo kaksi mennyt takuuseen kun kumi lähtee irtoamaan muovista keskeltä hf:ää. Ääni on omaan ja kaverin korvaan hyvä sekä selkeä, vaimennukset toimii sekä ominaisuudet mielestäni todella hyvät hf:ksi
    +hyvä korvaan
    +ääni omaan päähän sekä toisen päähän hyvä sekä selkeä ja kirkas
    +ohjelmisto, akun varauksen näyttäminen puhelimella (itsellä android)
    +hyvin toimivat äänikomennot
    -huono suunnittelu rakenteessa, katso kuva (en tiedä onko muilla ollut samaa, mulla kahdessa, kaverilla yhdessä ja verkkokauppa.com esittelymallissa oli myös)

Nyt tällä hetkellä käytössä Sennheiser VMX200-II ja yllätyin kuinka hyvin tuo istuu korvaan sekä äänenlaatu ja akun kesto! Akun kesto 10h luvattu ja koko on aivan järkyttävän pieni. Mutta sen huomasin että ohjelmiston android puutteen sekä heikon soittoääni kuulutuksen takia täytyy vielä miettiä mitä tuon kanssa jatkossa tekee. puheääni itselle ja vastapuolelle todella hyvä sekä kohtuu hyvin pysyy korvassa kun tekee ja touhuaa (ei kuitenkaan yhtä hyvin kuin tuo motion). Yhtä pitkään ei tätä sennheiseriä pysty pitämään korvassa mitä esim noita muita mutta saa nähdä kuinka korva tottuu.

että sellaisia ajatuksia, sennheiseristä en osaa sanoa sen enempää vielä kun oli päässä vasta 5h ja omistusta ollut yhden päivän.

tonttu and Avantasia like this.
  11. Avantasia

Avantasia Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    377
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Hain torstaina jabran supremen :)

Oon sitä nyt siis 2 päivää käyttänyt. Onhan tuo aika julmetun kokonen korvassa ulkonäöllisesti mutta yllättävän kevyeltä se siellä tuntuu.

Äänenlaatu on erittäin hyvä puheluissa molempiin suuntiin. Mediossa esim. Whatsapp ääniviesteissä ihan turha kapistus, todella vaimeasti kuuluu samoin youtube videot. Akku kestää ainakin tuon 2 päivää omassa käytössä täydellä latauksella.

Hieman tuossa tuo koko häiritsee varsinkin nyt talventullen kun aina on päässä jonkinlainen pipo.

Mä oon aika tarkka vehkeistäni tai itseasiassa tosi tarkka ;) niin vaikka tuo on puheluissa varmasti huippuluokkaa niin rakenteessa on kyllä moitittavaa. Äänensäätönapeista miinus on vinossa ja hieman enemmän koholla kuin plusnappi. Ei tuo nyy varmasti ketään käytössä haittaa mutta pistipä vaan silmään.

Mutta ensifiiliksit ihan ok.

Plussat:
    Äänenlaatu puheluissa ( ja tämä ratkaisee itsellä eniten)
    Taustameluvaimennus huippuluokkaa( vaimokin kysyi että missä oon ku on noin hiljaista vaikka auto oli täynnä porukkaa)

Miinukset:
    Iso koko
    Puhelinta käytettäessä pieni suhina koko ajan korvassa
    Laadussa hieman moitteita.

12. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Pitkällisen harkinnan jälkeen ostin eilen Jawbone Eran (2014). Oli virhe. Vastapuoli valitti oman äänen kaikumisesta, sekä taustametelistä. Jawbonen foorumia selattuani vika taitaa koskettaa koko mallisarjaa. Meni palautukseen. Tänään hain sitten tuon Jabra Extreme 2:n ja siihenkään ole tyytyväinen, voimakkuus on hiljainen ja taustametelikin kuuluu kuulemma vastapuolelle. Molemmat laitteet päivitinkin. Joutuu varmaan elämään asian kanssa.
    Hukattuani edellisen jabran, jossa oli vain ohjelmallinen taustamelun suodatus, harmittaa laittaa rahaa näin paljon huonompiin vehkeisiin. Olisi pitänyt ostaa se Plantronics Voyager Edge.

13. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    254
    Bosen nappi on pieni ja toimii todella hyvin. Hyvä häiriönpoistokin.

14. Avantasia

Avantasia Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    377
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Mikäs malli?

15. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    254
    Ei niitä ole kuin yksi malli, oikeaan tai vasempaan korvaan.

Jaa tämä viestiketju