1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Halvin luuri GPRS modeemi käyttöön

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Jeff, 27/9/04.

1. Jeff

Tykkäykset:
    0
    Pitäis saada ihan perusluuri, joka toimisi hyvin läppärin GPRS modeemina myös. Mikäs tähän tarkoitukseen olisi paras hinta/laatusuhteeltaan. Mahdollisimman halpa tietysti. Itsellä on ollut mielessä Siemensin M55.

2. remedy

remedy Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    S55 (gprs-luokka 10) jos läppärissäsi on bluetooth. Huuto.netistä alkaen 50 euroa käytettynä.

3. Jeff

Tykkäykset:
    0
    Ei ole BTtä, mutta USB palikallahan se järjestyy toki... Btw, mitä tarkoittaa tuo GPRS luokka 10? Mikä tuossa M55ssa sitten on? Mitä käytännön merkitystä sillä on? S55 on yksi hyvä vaihtoehto.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    GPRS FAQAntaa viitteti teoreettisista max nopeuksista.
    ELi luokka 10 alas/ylös aikajaksojen määrä
    4+1
    3+2
    Tai vähemmän
    Eli tuolla käytännössä nopeimmat GPRS luurit tukevat tuota, toinen varsin yleinen on luokka 8, jossa
    4+1
    Eli max lähetys on puolet Luokan 10 laitteesta
    Vanhemmissa Nokialaisissa on yleinen luokka 6 Eli
    3+1
    2+2
    Jossa max lahetys on sama kuin luokassa kymmenen ja tuplat verrattuna luokkaan kahdeksen, kumpaakin max vastaanotto häviää kolmanneksen.
    Yhdelä aikajaksolla vauhtia täällä käytössä olevilla koodauksilla 13.4 kbps.

Puheessa tarvitaan vain yhtäaikajaksoa suuntaansa, joten GPRS syö ilma kaistaa reippaasti, josta syystä aina ei ole tarjolla kaikkea mitä päätelaite pystyy hyödyntään, myös heikosta singnaalin laadusta johtuen vauhti per aikajakso voi hiippua.

Kyseinne laite on suht hyvässä maineessa data koneena ja sitä saa käytettynä jos löytyy kohtuu hintaan. Eli Luokan 10 laitteita ei ole käytettyina kohtuu hintaan pahemmin liikkeellä. ja rahalla ei pelkkää GPRS:ää ajatellen parempaan pääse.

Jos vauhtia haluaa lisää täytyy katseet kääntää EDGE tai kohtapuoleen tarjolla oleviin UMTS palveluihin, tämä tietenkin edellyttää että asuu/käyttää mobiilitadaa sellaisella alueella missä mainituija tekniikoita tuetaan tai aletaan tukemaan lähiaikoina.

5. markkuk

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    -
    Mulla on ollu käytössä tuo S55, ja hyvinhän se toimii... Itse olen käyttänyt sitä bluetoothin kautta, mutta voisin melkein suositella sitä lataavan usb datakaapelin hankintaa. puhelin joutuu olemaan kumminkin koko ajan latauksessa, ja se bluetooth ei (ainakaan minulla) toimi aina kunnolla. esimerkiksi samassa paikassa ollessaan puhelimeen ei saa yhteyttä, vaikka edellispäivänä saikin... lisäksi bluetooth yhteyden muodostaminen ei aina onnistu, mutta uudelleen yrittämällä se onnistuu. aikaisemmilla ajureilla bluetooth ei ymmärtänyt sitä, jos verkossa oli ruuhkaa, ja yhteys ei muodostunutkaan. veti koneen jumiin, ja ei muuta kuin uudelleenstarttia...

itse puhelinta kumminkin suosittelen varauksetta.

6. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    osta multa simens m50 + itse tehty lataava-com-datakaapeli. Saat 40€:lla. Toimii ku junan vessa, nii ja gprs luokka8. Puhelin tosi hyvä kuntoinen, ollu vissii 90% ajasta modeemina. Itselläni oli käytössä viikon verran ja nyt ollut modeemina vuoden, aikaisemmasta en tiedä.

7. Jeff

Tykkäykset:
    0
    En mä taida tuota ostaa. Kun se ajaa samalla puhelimen virkaa niin tuo on hieman liian vanha ja toisekseen toi datakaapeli ei käy jos se on sarjaportti liitännällä. Läppärissä kun ei ole sarjaporttia.

Jaa tämä viestiketju