1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Halvin liittymä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Anonymous, 7/2/03.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
  2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Hyvää tuossa on että tulee mieleen muitakin liitymiä.
    Muussa suhteessa aika koominen, varsinkin se että se laskee vk,kk,vuosi kustannnukset, vieläpä 0,1e takkuudella.

3. Tuom4s

Tykkäykset:
    0
    Hö, mun pitäs vaihtaa saunalahteen!

4. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ei alkuunkaan huono liittymä. Tuo laskuri taas on huono. Mitään vastaavuutta todellisuuteen en saanut aikaan sillä.

5. Sami

Tykkäykset:
    1
    Tuossa pitäisi laskurin käyttäjän osata huomioida/ennakoida se, jos soittaa suuren osan puheluistaan yhteen tiettyyn numeroon, ja tämän numeronhaltijan samanaikainen liittymänvaihto. Tarkoitan siis tilanteita joissa vaikkapa perheenjäsenet soittelevat enimmäkseen toisilleen (ja vaihtavat liittymää yht´aikaa)

6. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Tuollaiset ovat hankalia

Siksipä:

7. Cookie

Tykkäykset:
    0
    kumma sinänsä että mulle tulee parhaaks liittymäks telia-liittymä.. vaikka ihan puolueettomasti vastasin.. mut kai toi kone tunnistaa et telia maksaa jo nyt mun puhelinlaskut.. :)

8. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Mäkin testasin vaihteeksi tuon ja telia liittymäähän se tyrkytti, RL Aina heti perässä. Käytännössä aina on halvempi kun perhellä on RL ja niihin soitellaan heimohinnoin.

On se vaan silti per***een hankala arvioida montako minutttia mihinkin suuntaan soittelee...

Edit: Kielenkäyttöä... /Jussi

9. krisu

Tykkäykset:
    0
    jotain teliaa se mulle ekana tyrkytti. heti perässä sonera privat duo joka mulla jo on. en aio vaihtaa. sonerassa kun on parempi kuuluvuus.

10. sotejeff

Tykkäykset:
    0
    operaattorien hinnat

Hesarin liittymälaskurilla ei ollut kyllä mitään kosketusta todellisuuteen koska olen itse tehnyt Exceliin laskukaavat jotka laskevat puheajan kustannukset eri operaattoreilla + alennukset + kkmaksut ja vaikka olen yrittänyt kuinka vaihdella erilailla tietoja (omasta käytöstä) niin Saunalahti tuli halvimmaksi ja varsinkin tuo uusi R liittymä. Kaikkein halvin olisi ollut kyllä telian (oliko Plus vai perus) mutta siinä on sen verran rajoituksia että puhehinnat ovat halpoja "lähialueelta" soitettaessa mutta kun joudut soittamaan muualta, kuten itse joudun niin hinta pompahtaa ruhtinaallisen korkealle.

11. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Re: operaattorien hinnat

Viittisitkö laittaa sen Excelin laskukaavan mulle sähköpostissa. Sähköpostini on tuossa allekirjoituksessa.

12. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: operaattorien hinnat

Voisitko laittaa tuon Excel-taulukon yleiseen jakeluun (esim. www-sivulle), niin muutkin pääsevät hyötymään siitä?

Kiitos!

13. PowerUser

Tykkäykset:
    0
    mitä väliä

qos eli palvelun laatu on erilainen kaikilla, laatu maksaa, jotkut taas tarjoavat killerihintoja, mihin liian suuret eivät pysty.

Toiset maksaa enemmän toiset vähemmän...
    Jos pääsee haluttuun lopputulokseen käyttämällä jotain palvelua, niin että se toimii, sillä ei ole väliä mitä se maksaa.

dna Gprs on ollut käytössä niin kauan, kuin se on ollut käytössä. Dataa on siirtynyt niin hirveät määrät, että ei olis kenelläkään varaa maksaa siirtomäärästä. Nopeus ei hirvitä, mutta ei hintakaan.

Odotan innolla 8-aikavälin päätelaitetta, mutta sitä saadaan odottaa, eikä mikään akku taida kestää sitä kulutusta. EDGE saattaa yllättää palvelun laadulla, mutta laadusta pitää maksaa. Ei liene yllätys. Tuotteiden ja tekniikoiden tulemin markkinoille on todella hidasta, vaikka mallit vaihtuvatkin huippunopeasti. Onhan se kiva olla keräämässä kermankuorintahintoja.

Mobiilidatan käyttö näyttää nyt lisääntyvän ihan kivasti ja ihmiset oppivat hiljalleen lähettämään kuvia puhelimesta toiseen. Loppukevään mms-viestit dnasta lähetettyina maksavat 8 snt eli vähemmän kuin tekstarit =). Ei kannata muuta lähettää...

Toivottavasti ollaan pian siinä tilanteessa, että mobiilidatan kysyntä on siinä vaiheessa, että puhe voidaan liittää ilmaiseksi liittymään, esim oman operaattorin sisällä.
    Omaa puhumistani se ei lisäisi lainkaan, koska puhun sen mitä tarvitsen, maksoi mitä maksoi.

Eli kysymyksen pitäisi kuulua, kuka tarjoaa sopivaa ja riittävää palvelua oikeaan hintaan.

PowerUser

14. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Toi laskuri ei taida ottaa mitenkään huomioon Telian käyttämää minimiveloitusta 8 tai 16 senttiä liittymästä riippuen. Tuolla on merkittävä vaikutus jos suuri osa puheluista on lyhyitä. Varsinkin 16 sentin minimiveloitus tekee Telia Liittymästä kalliimman kuin esim. Tandem Aina.

Onko muilla operaattoreilla vastaavanlasia minimiveloituksia?

15. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Sonera taitaa pitää "minimiveloitusta" n. 1 (6 penniä vanhaa rahaa) centti. Muilla ei kai ole.

Jaa tämä viestiketju