1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Halvimmat puhelut ja tekstiviestit: Kolumbus nyt halvin

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja -jimi-, 17/11/04.

1. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Oheisissa kuvissa on visualisoitu sitä, mikä liittymä on halvin kullekin puhe- ja tekstiviestimäärälle. Mukaan on huomioitu tasahintaiset liittymät, joissa ei ole aloitusmaksua ja veloitusjakso on yksi sekunti. Hintatiedot perustuvat segetechin 15.11. hintatietoihin. Lisäyksenä on Kolumbuksen P2-liittymä.

Alle 100 min puhetta ja 100 kpl tekstiviestejä:

100-500 min puhetta ja 100-500 kpl tekstiviestejä:

500-1500 min puhetta ja 500-1500 kpl tekstiviestejä:

Kuvat on tehty pääosin ohjelmallisesti. Ohjelmassa saattaa olla bugeja, enkä vastaa siten tiedon oikeellisuudesta.

EDIT 18.11. klo 11.47: Hintatiedoissa olleet virheet korjattu päivittämällä hintatiedot 18.11. Segetechiltä.

2. Hintabongaaja

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K600i + Saunalahti Ykkönen
    Hienot käppyrät olet väsännyt! Niiden avulla on hyvä vertailla tasahintaisia liittymiä. (Itse olen tyytynyt vain taulukoihin.)

Yksi juttu: Eikö Kolumbus P1:n tilalla (siis ilman sms-pakettia) tulisi olla Saunalahti Paketti Plus, koska se on muuten identtinen, paitsi että siinä on halvemmat tekstiviestit? 0sms/kk -linjallahan ne on tietysti saman hintaisia, kuten myös Tele Puhepaketti.

3. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Täytyypä katsoa missä vika. Kuten sanoin, tuo kuvio on softan generoima ja softassa saattaa olla jotain bugeja.

EDIT: Hinnat ovat 15.11. segetechiltä ja niissä Saunalahdella näytti olevan paketissa vain 300 min puheaikaa. Saunalahden Paketti Plus näkyykin tuolla kuvassa 300 min asti DNA Onnin ja Kolumbus P1:n välissä, mutta sen jälkeen tilan valtaa Kolumbus, jolle Segetechin hinnastoon oli kirjattu 450 min. Eli markkinat muuttuvat niin nopeasti, ettei tälläiset kuviot ole ihan ajantasaisia vaikka ne on tehty vain kaksi päivää vanhoista tiedoista...

4. Pappa-Smurffi

Tykkäykset:
    0
    Hmm... Olen hämmästynyt siitä, kuinka vähän Saunalahti hallitsee noita kuvioita! Joko softassasi on bugeja, tai sitten Saunalahden markkinointi halvimpana vaihtoehtona on aika harhaanjohtavaa.

5. lasselusse

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    android cell
    yx bugihan siinä tais olla liittyen saunalahti pakettiin mutta pääasiallisesti johtuu siitä että saunalahti ei tarjoa paketissa tekstaripaketteja niin kuin muut.

6. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Nyt on sekin "bugi" korjattu kun päivitin hintatiedot segetechiltä. Tosin segetechiltä näytti tällä kertaa puuttuvan NetFonetin etumaksun hinnat, mutta en jaksanut säätää käsin.

7. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Totta. Saunalahti ei enää ole halvin kovinkaan monelle. Tein nämä kuvat oikeastaan siksi, että kyllästyin siihen että jengi kiistelee siitä mikä operaattori on halvin ja onko pakettiliittymät kusetusta. Halvimman voi nytten helposti katsoa tosta kartasta. Mun mielipide on että pakettiliittymät ei ole kusetusta, mutta eivät ne toki sovi vähän puhuvillekaan.

8. deri

Tykkäykset:
    0
    Saisko tuon ohjelman jostain? Ja saisko siihen sellaisen ominaisuuden, että saa vapaasti syöttää sinne operaattorien liittymiä ja hintoja ja ne tallentus jonnekkin tietokantaan? Ja ohjelma aina hakis ne sieltä ja niitä tietoja vois helposti päivittää?

9. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Laita palautetta Segetechille.
    Olen itse ilmoitellut uusia liittymätyyppejä ja hintoja sinne ja sivut ovat päivittyneet nopeasti sen jälkeen.

10. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Heh :) Ei saa ohjelmaa eikä ominaisuutta :) Kyllä se on ihan purukumi, joka pyörii vain mun läppärillä.

11. deri

Tykkäykset:
    0
    No annappas ip-osoittees, niin katsotaan asiaa uudestaan. ;)

12. Pappa-Smurffi

Tykkäykset:
    0
    Heh, kaveri osaa hakkeroida, mutta ei käyttää Exceliä! ;o)

13. deri

Tykkäykset:
    0
    Ei oo ekseliä.

14. Pappa-Smurffi

Tykkäykset:
    0
    Sama se, mikä se on, jos et osaa taulukkolaskentaa itse käyttää...

15. deri

Tykkäykset:
    0
    Eiku pointti oli nyt se, että ei oo ekseliä, eikä se osaanko, vai enkö osaa.

Osaan käyttää, mutta nopeampaahan se olisi tuollaisella ohjelmalla syöttää tietoja ja piirtää vielä valmiit kuviotkin.

16. -jimi-

Tykkäykset:
    0

Testasin vielä kuinka vanhoillisten brandien puheaika-alennukset vaikuttavat. Elisa näytti olevan tällä hetkellä ainoa jolla oli puheaika-alennus (5,-/kk) joten se sai kunnian toimia koekaniinina. Hiukan yllättäen Elisan Tandem Aina Pluskin mahtui kartalle vaikka täytyy myöntää että aika ohut siivu lohkesi.

17. sipuli

Tykkäykset:
    5
    Jaksaisitko vielä koittaa Tandem Aina Plussaa 10e/kk -puheajalla, jollainen ainakin itsellä on vielä olemassa?

18. -jimi-

Tykkäykset:
    0

Ole hyvä Sipuli. Tandem Aina Plus 10,-/kk puheaikaa on tuo oranssi alue ala-vasemmalla. Ei tässä auta kuin todeta että vähän puhuvalle oli vuosi sitten tarjolla parempi liittymä kuin nyt on markkinoilla tarjolla.

p.s. ei lisää yksityispalveluita (paitsi avokätisestä maksusta :)

19. Hintabongaaja

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K600i + Saunalahti Ykkönen
    Kun nyt otit tuossa huomioon puheaikaetuja, niin olisi kiva vielä nähdä mukana Tele2 Mobile tuplasaldo-tarjouksella, eli hinnat käytännössä 0e/kk, 0,06e/min ja 0,05e/sms. (tarjous on muistaakseni voimassa marraskuun loppuun, eli etukäteen maksettu saldo tulee kaksinkertaisena käyttöön).

20. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Kuten jo sanoin, ei enää yksityispalveluita :) Ehkä jaksan joskus väsätä tästä nettipalvelun, niin pääset itse kokeilemaan...

Jaa tämä viestiketju