1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Hajosiko minun Siemens S45?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Sonic, 3/1/03.

1. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tervehdys

Aloitan pohjustuksella: Puhelimeni oli ollut lataamatta 4 päivää ja aika finaalissa, kuitenkin 1 palkki vielä jäljellä. Olin sitten ulkona toista kymmentä minuuttia ja ajattelin soittaa. No numerot veivattuani puhelin sammui. Ja kun yritän käynnistää, kaikki sujuu normaalisti tervehdykseen saakka -> puhelin sammuu. Laturissa on ollut nyt 10 tuntia ja tekee edelleen samaa. Mikäköhän meni vikaan?

2. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Lataatko useinkin 10 tuntia yhtäjaksoisesti? Ei tee hyvää, varsinkaan jos suositus on n. 2-3 t.
    Akkusi voi olla heikko , joten puhelin ei varmaankaan huijannut.

3. USIM

Tykkäykset:
    0
    Laturissapito ei haittaa. Puhelin lopettaa latauksen, kun akku on täynnä.

4. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    PÖH ja PÖH. Eipäs se lopeta. Se ei edes lopeta sähkönantamista vaikka ottaisit laturista puhelimen pois jos pistoke jää seinään.

5. JiiJii

Tykkäykset:
    1
    Kyllä se Siemens lopettaa ja ihan takuulla silloin kun sen ottaa laturista vai mitä ihemttä tarkoitat?

6. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuule kuule. Varmasti voi joku niin sanoa , mutta sähkölaitteesta tiedän sen verran että sähköä sinne varmasti menee. Tai ajatellaanpa toiselta kantilta. Miten puhelin on niin kuuma jos on 10 tuntia laturissa. Eihän se silloinkaan ole jos on 3 tuntia ja sen jälkeen 7 tuntia taskussa.. Vai mitä?
    Virtaa sen täytyy saada , sanoi joku mitä vaan..

7. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ja tarkoitim tuolla sitä että jos pistoke on seinässä virtaa kuluu silti. Vuoden aikana sähkölaskussasi on aika paljon maksettu nimenomaan näistä kuluista..

8. Charlie

Tykkäykset:
    0
    Meinaatko JPJ että laturi kuluttaa sen sähkön minkä puhelimen latauskin mikäli puhelin ei ole laturissa kiinni? Mitä järkeä siinä on?

9. USIM

Tykkäykset:
    0
    Se ei lopeta sähkönsyöttöä, mutta varsinainen lataus loppuu ja puhelin menee toiseen moodiin. Eli puhelinta voi hyvin pitää useamman tunnin laturissa - itse asiassa mulla roikkuu 9210 lähes aina piuhan päässä.

10. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    Kyllä se laturi jotain kuluttaa jos se on ilman puhelinta kiinni seinässä, mutta virran kulutus on varmasti paljo pienempi. Ja vaikka sähkönhinta kallistuu niin vaikka pidät puhelinta kokoajan latauksessa ei se juurikaan sähkölaskussasi näy.

11. Mr. Worm

Tykkäykset:
    0
    Niin.. ensinnäkin siemenssin puhelin.. viitaten muihin foorumin muihin keskusteluihin, todellakin lopettaa latauksen kun akku on täysi (piste).

Jos akku väittää ottavansa virtaa vastaan kymmenen tuntia putkeen, on se syytä kiikuttaa huoltoon, saat samalla softan päivitykset ..ehkä!
    Siemensin puhelimet on siinä suhteessa huonosti suunniteltu, että kun akku on täysi, niin lataus loppuu, jonka jälkeen akku kuluu normaalisti loppuun, eikä edes ilmoita kun se on loppumaisillaa, vaan sammuu tylysti.

Mutta toiseksi.... kummallista kansaa me suomalaiset, kun sitkeenä puhutaan pakkasella kuin pakkasella. En tiedä edes nokialaisten kestävän pakkasia, eikä Siemenssikään taida olla poikkeus?

Muista muuten mainita paukkupakkanen huollossa? :)

JPJ.... äh olkoon...

12. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Katselin tässä yks kaunis pakkaspäivä sähkökulutuksia laitteista , joita ei käytetä. On kuitenkin seinässä kiinni pistoke. Hirveä kulutus vuodessa. Pitää ajatella aina vuosikulutusta. Ei minuutti.

Se mitä ollaan puhuttu meneekö siemens johonkin toiseen moodiin. Sitä en tiedä. Nokialainen ainakin kuumuu eli tarkoittaa että virtaa otetaan vastaan? Eikö siemens kuumu?

13. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Lataustekniikan pitäisi siirtää puhelin varaavasta latauksesta (virtaa kerätään akkuun käytettäväksi) ylläpitolataukseen (virtaa kuluu vain puhelimen tarpeeseen, akkua ei enää tässä vaiheessa ladata).

14. Aero

Tykkäykset:
    0
    Ei kuumu, mutta olen kanssasi samaa mieltä että laturi syö sähköä vaikkakin siinä ei konetta ole.

15. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Varmasti näin! Mutta kuinkahan helposti rikkoutuva ominaisuus toi on? Veikkaisin että joten "murtuu" jos kokoajan on laturissa.

16. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eli, kun vien ensi viikolla kapulan huoltoon, kannattaako minun mainita, että tulipalopakkanen tod. näk. hajotti puhelimen. Korvaako takuu tämän? Ja puhelin ei ole enää seinässä laturissa. Ja ei ole laturikaan seinässä.

17. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos on takuuta niin sanot vaan että ei puhelin yksinkertaisesti toimi. Voi olla että softas on vaan jumissa. who knows..

Tuskin nyt sentään tulipalopakkaset puhelintas hajotti = ))

18. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mulla ainakin nokialaisissa on aina ollu huoma aina sillä tavalla kännykkä latauksessa että illalla noin klo 21 lataukseen ja aamulla kun sattuu heräämään niin pois..akut kestäneet todella hyvin

kyllä sinne menee virtaa ja se tavallaan "painaa" sitä sinne tiukempaan olen joskus koittanut eetä sillä tavalla ku´n puhelimeen tulee teksti että akku täynnä niin ei ole akku kestänyt niin kauaa...eli se lataa sit ätäyteempään mitä se antaa ymmärtää

sama juttu jos sinulla on pikalaturi ja vakio laturi
    pika: suuri virta joten akku täyttyyy nopeemmin mutta myös tyhjenee nopeammin kuntaas vakiossa on pienempi virta ja se kestää mennä kauemmin ja menee myös "tiuhempaan" akkuun joten se kestää pidempään...olen koittanut oikeen mielen kiinnosta näitä eikä ainuttakaan akkua mennyt p####ksi

minun suositus on se että pitää esim yön yli puhelinta latauksessa ja kestää pidempään...tuo aika ei tee mitään haittaa vielä akulle vaan sellainen vasta alkaa olemaan haittaa jos pidät useampia päiviä latauksessa ja useasti(on minulla ollut esim 6110:ssä yli viikon putkeen ja puhelin oli minulla 3vuotta eikä akussa ollut mitään vikaa)

19. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    [off topic]

Pakkasilla kännylle täytyy pukea villapaita päälle :D

[/off topic]

20. Mr. Worm

Tykkäykset:
    0
    :)))

Onkohan Siemenssille omansa villavartalo.

Muistetaanpa, että vaikka täällä hyvinvointivaltiiossa ollaankin niin alunperin oli puhe Siemenssistä.
    Tosin itselläni on m50, mutta eiköhän tuo latausominaisuus kuitenkin ole sama.

Niin ja huollossa kannattaa tietää vain vaivat ja oireet!

Ps. ei kännyä käsilaukkuun, vaan povariin...

Jaa tämä viestiketju