1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobiili.fi Haikailevatko kuluttajat takaisin vanhoja hyviä aikoja? Applen myynneissä merkkittävä muutos

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 22/1/16.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    [​IMG]

    Viime vuosien trendi älypuhelin- ja tablettimarkkinoilla on ollut selvä; näyttöjen koot eri älylaitteissa ovat kasvaneet vuosi toisensa jälkeen. Parhaimmillaan älypuhelinten näytöt ovat lähennelleet kuutta tuumaa ja tablettirintamalla luku voidaan kertoa kahdella. Nyt trendissä on kuitenkin nähtävillä merkittävä muutos ja paluu pienempien näyttöjen pariin on vähitellen alkanut.

    Älypuhelinten kohdalla kysyntä pienemmistä näytöistä on näkynyt muun muassa huhuina neljän tuuman iPhonesta tai Googlen Nexus-puhelinten vähitellen kutistuneina näyttöinä. Kun vuonna 2013 Motorola esitteli kuuden tuuman Nexus-puhelimen, oli Huawei pienentänyt näytön kokoa viime vuonna 5,7 tuumaan ja tänä vuonna HTC:n odotetaan julkaisevan 5,5 tuuman puhelin. Myöskin Applen leirissä 4,7 tuuman iPhone 6s on myynyt selvästi 5,5 tuuman iPhone 6s Plussaa paremmin.

    Viimeisimmät uutiset tablettirintamalta kertovat myös iPad-myyntien kääntyneen selvästi pienempien mallien suuntaan, sillä tuoreimmat tilastot osoittavat, että lähes puolet Applen Yhdysvaltojen tablettimyynneistä koostuvat iPad mini –malleista. Applen sisäisessä kilpailussa erityisesti tavalliset iPad- ja iPad Air –mallit ovat menettäneet asemiaan, sillä vuoden sisällä laitteiden markkinaosuudet ovat laskeneet vajaasta 70 prosentista reiluun 40 prosenttiin. Myös iPad Pron menestys on ollut jokseenkin varovaista ja Applen tablettimyynneistä vain 12 prosenttia koostui iPad Pro –malleista.

    [​IMG]
    Kuvassa iPad Air 2 ja iPad mini 3. Vaikka iPad Air 2 on yhä Applen myydyin yksittäinen tabletti, ovat iPad minit kokonaisuudessaan suosituin mallisto.

    [​IMG]
    Suurikokoinen iPad Pro ei ainakaan toistaiseksi ole kaapannut isoa osaa Applen tablettimyynneistä. Tällä hetkellä tabletin markkinaosuus liikkuu noin 12 prosentissa.

    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju