1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GSM-data vai GPRS??

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja *Aki*, 25/4/04.

1. *Aki*

Tykkäykset:
    0
    Kumpi on parempi vaihtoehto? GSM-DATA:sta maksetaan siitä ajasta mitä siellä on ja GPRS siitä Data-siirtomaksusta. Eikös näin ole?? Kumpaa te käytätte??? Ja kumpaa te suosittelette mulle??? Mä käytän tällä hetkellä GPRS, mutta se tuntuu myös aika kalliilta kun olen esim 5min GPRS:ssä niin maksua menee 1€ vaikka en lataa mitään. Mulla on DNA prepaid liittymä ja Nokia 5100. Mitä eroa wap 1.1 ja wap 1.2.1 ???

Sori mun virheeni tosta wapista ja GSM-datasta.

2. Black

Tykkäykset:
    0
    Opettele käsitteet ennen kun kysyt!

3. WS

WS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Wap vai GPRS??

WAP ja GPRS ei ole verrattavia kohteita. Tarkoitat varmaa GSM-dataa ja GPRS:ää. Jos paljon käytät niin kyllä tuo GPRS tulee halvemmaksi, kun tilaa oikean palvelun esim. Soneran Active Datan, johon sisältyy 20mt tiedosiirtoa ja maksaa 10e kuukaudessa. Tuota käytän itsekin. Kyllä ottaisin sinuna mielummin gprs:n, koska on nopeempi ja vain siitä syystä.

E: kato täältä käsitteet.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No kyllä olet jotain ladannut, ei GPRS liikennettä synny jollei mitään dataa siirellä. Eili ilmeisesti olet kuitenkin surffailut WAP sivuilla, jos otat kuvien lataamisen asetuksista pois niin kyllä eurolla aika paljon voi tekstiä latailla.
    En muista mitä DNA preåaid liittymässä GPRS liikenne maksaa, mutta jos oletetaan että 5e/MB, niin eurolla lataa reilusti yli sata 2kB wap sivua, johon mahtuu jo jonkin verran tekstiä per sivu.
    Eurolla lataat karkeesti 50 2kB wap sivua joissa kussakin lisäksi 4 puolen kilontavun kuvaa .

Jos liittymälläsi maksaa 10e/MB, niin määrät toki puolet.

Jaa tämä viestiketju