1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPS sovellus java puhelimeen

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja mikko93, 11/7/07.

1. mikko93

Tykkäykset:
    0
    Moro!
    Nyt tarvitsisin pikaista apua. Siis...>
    Tietääkö kukaan java puhelimeen semmoista gps ohjelmaa johon voi ladata kartat valmiiksi tietokoneella eikä tarvitsisi niitä puhelimella latailla (nimitäin aika kalliiksi tulee pidemmän päälle). Noita tomtomeja ja semmosiahan on, mutta ne on vain sympiaaneille. :(

2. stickletti

Tykkäykset:
    0
    Jaa-a eipä tule mieleen, kaikki mitä mä olen käyttänyt on näitä mitkä hakee kartan palvelimelta, tosin eipä siitä konkurssia ole tullut, Sauniksella käyttö maksaa 0,29 vuorokausi joten ei tuo niin kalllista ole.
    Ohjelmia mitä oon käyttänyt on ilmaisia Amaze ja Nav4all noista Nav4all on mun mielestä parempi, maksullisista ohjelmista oon käyttänyt Wayfinderia ja Wisepilotia, joista Wisepilot miellyttää, siinä kun on valmiina ohjelmassa nopeusvalvontakamerat ja varoitus kamerasta toimii.
    Nav4allia olen käyttänyt eniten näistä ja sillä olen löytänyt perille.

3. ranson

Tykkäykset:
    0
    Mobile Google Maps on java sovellus, johon jollain tapaa saa ladattua muistikortille karttapaloja. Tämä Mobile Google Maps (mgmaps) ei ole Googlen tuottama ohjelma, vaan yksityisen tahon. Ohjelman löytää www.mgmaps.com.
    Se miten siihen saa ladattua karttoja, löytyy siihen erinäisiä ohjeita ulkomaisilta foorumeilta. Itse en ole jaksanut alkaa sitä kokeilemaan, kerran pikkasen lueskelin siitä, mutta ei ole tarvetta itsellä ollut siihen leikkimiseen alkaa, kun datayhteyttä käytän.
    Ohjelmassa on GPS tuki, niin ulkoiselle BT GPS palikalle, kuin myös sisäiselle GPS vastaanottimelle. Esim. Nokian E90 commarin sisäinen GPS vastaanotin toimii moitteetta tämän ohjelman kanssa.
    MGMaps ohjelmassa on myös WebTracking ominaisuus, jota pystyy käyttämään www.gmap-track.com sivuston kautta. Kun MGMaps ohjelmaan määrittää gmap-track tunnuksen tiedot, päivittyy oma lokaatiosi gmap-track sivulla näkymään karttaan. Gmap-track palveluun voi myös lisätä kavereita omalle listalleen, yms...
    Mutta mitä noihin karttojen lataamiseen kapulaan tulee, niin ei muuta kuin googlella etsimään tietoja kuinka mgmaps ohjelmaa varten voi ladata karttoja, ja saada ne toimimaan kapulassa.

Selkeyden vuoksi vielä, niin Google Maps for Mobile (www.google.com/gmm) on täysin eri ohjelma. Siinä ei ole GPS tukea kuin vasta yhdessä versiossa tällä hetkellä, ja se versio on Blackberrylle tehty.

4. mikko93

Tykkäykset:
    0
    KIITOS PALJON!
    Vielä jos jollain on neuvoa tuohon karttojen lataamiseen? Yritän itsekkin etsiä siihen neuvoa.

5. reppana

Tykkäykset:
    0
    Eikö maksa enempää kuin 0,29??? Koko vuorokausi!!!? Se taitaa toimia SE K800issä. Meinasin jo hankkia jonkun käytetyn nokialaisen mutta en taidakkaan.
    Toimiikos gps esim. nokian 6680 ilman sim korttia? Mulla olis tomtomin ohjelma muistikortilla ja gps vastaanotin.

6. stickletti

Tykkäykset:
    0
    Toimii K800i:ssä, eikä maksa Saunalahdella tuon enempää.

7. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Toimiiko navigointi todella Saunalahden wapin yli? Kiinteä hinnoitteluhan ei koske internet-APN:ää.

8. reppana

Tykkäykset:
    0
    Eiliset Nav4all kokeilut maksoi vain 0,29€. Katsoin puheluerittelystä. Eli halpaahan se on.

9. joel

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC Desire Saunalahti
    eiköhän se maksa senverran mitä sitä dataa liikkuu, ainakin googlemaps satelliittitilassa lataa äkkiä useita megoja. Itse käytän kodin wlan yhteydellä koska ei ole mitään datapakettia, mutta pitää tutkia miten noihin saisi tuotua kartat valmiiksi. Sisäinen gps toimii ainakin kivasti.

10. stickletti

Tykkäykset:
    0
    Ei, Saunalahdella käyttö tosiaankin maksaa 0,290 vuorokausi viime perjantai tuli navigoitua klo 13:30 - 20:00 sinä aikana puhelin otti yhteyttä monesti serveriin eikä hintaa tullut päivälle kuin tuon verran.

Jaa tämä viestiketju