1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPS käyttö/Maksut/kysymyksiä

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja hardpappa, 17/4/08.

1. hardpappa

Tykkäykset:
    0
    Moi!

Onko ton gps:n käyttö maksullista jos on niin miten saan käytettyä ilmaiseksi. Onko ton puhelimen ominaisuuksissa sellainen toiminto joka kertoo minulle koska käännytään ja minne niin ettei tarvitse koko ajan olla naamataulu kiinni siinä ruudussa. tarvitseeko siihen hommata mitään erillistä mötikkää että se toimii. onko siinä sellainen toiminto että se piirtää reitin kartalle jota sitten seurailen vai onko se vaan aivan pelkistetty sellaiseksi että on vain piste missä olen ja minne menen.
    voiko tohon ladata jostain ilmaisen kartta softan jossa olisi sellainen reitin piirto ja mahdollisesti ja tämä olisi todella iso plussa ja suuri tarve että se puhuisi minulle. Lyhyesti tänne loppuun haluan siis että softa piirtää minulle reitin mitä seuraan, on suht tarkka, kertoo mistä käännytään, ja on ilmainen käyttää vaikkakin käyn töissä niin en halua mitään lisä ylläri laskuja muiden lisäksi.

Niin joo onko tämä edes mahdollista, on meinaan tulossa ihan viikon sisällä todella huutavan suuri tarve tälle gps:n käytölle. olisi kiva saada toimimaan kunnolla ettei sitten tarvitse liikenteessä sähläillä normaalia enempää

2. R-Pelle

Tykkäykset:
    0
    GPS on siis se tekniikka, joka selvittää sijaintisi. Sen käyttö on ilmaista, mutta tarvitset siihen puhelimen jossa on sisäänrakennettu GPS-vastaanotin tai erillisen GPS-vastaanottimen.

Se, että puhelin kertoo sinulle mihin suuntaan pitää kääntyä, on navigointia ja se yleensä maksaa.
    Esimerkiksi Nokian karttasovellukseen sen voi tilata erikseen. Ilman sitä näet kyllä sijaintisi kartalla, mutta laite ei ohjaa sinua liikenteessä.

3. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    niin sulla on ilmeisesti N95? (tuolta toisesta avaamastasi ketjusta muistelin..;)

No esiasennetusta Nokia Mapsista ilmaiseksi voi käyttää vain esim karttojen tarkastelua jne. Navigointi paikasta a paikkaan b maksaa. Kuten myöskin oman sijaintisi seuranta (tästä on paljon keskustelua muissa ketjuissa). Jos navigointia haluat käyttään niin sun pitää ostaa käyttöoikeus. hinnat selviää esim nokian sivuilta

muistaakseni kolme päivää voit käyttää aluksi maksutta tuota navigointia... uutena asiakkaana :)
    navigointi on juuri tuota. se kertoo näytöllä nuolilla ohjeet ja näyttää sijantisi, kuten myös ohjeistaa äänellä ("sadan metrin jälkeen, käänny vasemmalle" jne)
    ei tarvi, N95 on sisäinen GPS mötikkä :)
    no kyllä se todella selkeästi näyttää missä menet, kuten myös reitin jota kuljet ja mihin pitäisi mennä

Mapsista on tällä hetkellä myös 2.0beta, kehitysasteella siis vielä, se eroaa käyttöliittymältään hieman tuosta ykkösversiosta
    tuossa yllä jo johonkin tuli vastattuakin..

A (assisted)-GPS käyttää kyllä verkkoa paikantaakseen sinut tarkemmin.. mutta sen saa asetuksista pois päältä, jolloin datayhteydestäkään ei pitäisi lisälaskua tulla

muita kartta/navigointi softia ovat esim TomTom ja Navicore.. ominaisuudet Nokia Mapsiin verrattuna ovat kutakuinkin samat kaikissa. eroja tietenkin löytyy.. toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta
    (tuotteiden sivuilla kannattaa tutustua)

ite olen mapsia käyttänyt eniten sen takia kun mulle se on ilmainen :) Navicorea tuli käytettyä pari vuotta sitten viimeksi

4. hardpappa

Tykkäykset:
    0
    ymmärtänyt oikein?

Siis olenko ymmärtänyt oikein asian

jos hommaan esim navicoren (jonka kanssa olen leikkinyt kaverin puhelimella) ja lataan kartat puhelimen muistikortille
    niin muita maksuja ei tule siis datasiirron puolesta.
    sen verran mitä kaverin puhelin oli lainassa niin olin todella tyytyväinen navicoren helppouteen ja käyttikseen. mitähän ton navicoren hinnaksi tulee jos ottaisin lisenssin pariksi kuukaudeksi aina kerrallaan koska omasta pomosta ei tiedä millaista työtä on tarjolla(minulla on 4 työkuvaa työpaikan puolesta jonka välillä pompin ja raivostun).
    olen pahoillani jos kysymykseni ei tule kunnolla esille en ole meinaan mitenkään verbaalinen ihminen ja täysin tietämätön näissä asioissa.
    ja minulla siis on nokian n95 puhelin sain meinaan kaverin liikkeestä roiman alennuksen ja se oli ihan pakko käyttää hyväksi.
    ja onko jotain täysin ilmaista ja hyvää navigointi ohjelmaa tarjolla missään?
    puheella ohjaus ei ole niin tärkeää loppujen lopuksi kuhan vain löydän perille nopeasti, koska kun ajan autoa työkseni niin on vähän pakko pitää sellaista minuutti aikataulua yllä ettei tarvitse kuunnella kettuilua ja jäädä työpäivän jälkeen hommiin. voisiko joku laittaa mulle ihan askel askeleelta ohjeet ton navigoinnin säädön ja mitä mitä muuta sen mukana tuleekin. kiitän suuresti teitä!

5. anttitk

Tykkäykset:
    0
    Jos tosissaan ajaa paljon, niin kyllä mä näkisin, että kannattaa hommata navigaattori erikseen. Ellet sitten jostain syystä nimenomaan halua sitä puhelimeen. Vähän reilulla satasella saa hyvän navigaattorin. Puhelinnavigointi on toisinaan aika epäkäytännöllistä: Se syö akkua paljon, eli tarvii olla johdon päässä. Eli tarvii asetella siten, että pienen näytön näkee katselematta lattiaan (aika unsafe..). Kun puhelinta käyttää muuten (puhelu, viesti tms) tarvii johto nypätä irti, avata teline jossa puhelin on kiinni, ottaa puhelin, hoitaa asiansa, laittaa puhelin takas telineeseen (yhellä kädellä...) ja sörkätä laturin piuha sinne. Iltapäiväruuhkissa homman ollessa muutenkin aika hektistä, niin tuo tapahtumasarja antaa täydet edellytykset pellin ryttäämiselle ja henkilövahingoille..
    Ja kyllä se Navicorekin maksaa.

Jos nyt juuri haluat sen puhelimeen, niin hommaa sitten vaikka se navicore2007, jos kerta on tuttu. Kartat muistikortille, ja AGPS pois päältä, ja ohjelman valikosta verkon käyttö pois (jos sielä sellasta on), niin dataa ei liiku ollenkaan, eli tiedonsiirtokuluja ei tule. AGPS nopeuttaa signaalin löytymistä, mutta ei siis ole lainkaan edellytys paikannukselle. Sen liikuttama datamäärä on melko pieni. Kun verkon käytön estää, saattaa se myös karsia ohjelman hakutietoja. (navicorea en ole käyttänyt, joten varma sen toiminnasta en ole..)

6. hardpappa

Tykkäykset:
    0
    mor

joo ei mua haittaa ollenkaan olla letkun päässä kiinni mulla on ihan erikseen työpuhelin jota käytän niin ei haittaa ollenkaan ja en pahemmin puhu omia puheluita työajalla ja jos puhunkin niin menkööt mun puolesta työpaikan piikkiin
    kaupungin hommissa kun ollaan niin kyllä valtio maksaa

Jaa tämä viestiketju