1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPS ja 3G (Navionics merikartta)

Keskustelu osiossa 'Tabletit', aloittaja AGONYSPIRIT, 18/2/13.

1. AGONYSPIRIT

Tykkäykset:
    0
    En löytänyt tähän mistään muualta Googlettamalla vastausta.

Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta päätin hommata jonkun tabletin ihan sen takia koska löysin tämän Navionicsin merikarttasarjan jonka hinta on vain noin 20 euron luokkaa. Millekään tavalliselle käsi GPS:lle ei saa läheskään noin edullisesti.

Käyttäisin siis kys.om. tablettia vain merikarttana, en puhelimena tms.

Nyt kysyisin että jos tabletissa on sisäinen GPS niin voinko käyttää sitä navigointiin ilman että hommaan tablettia 3g ominaisuudella. Eli tavoite olisi ettei tarvitsisi mitään SIM korttia edes hommata kyseiseen laitteeseen.

Toimiiko homma siis pelkällä GPS:llä varustetulla tabletilla?

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

2. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Toimii ilman 3g:tä. Gps signaali löytyy vain hitaammin. Mutta jos nettiyhteys on saatavilla niin maa näkyy by google maps..

3. jviirret Vieras

Niin, tuossa merikarttaohjelmassa ei ole kartat sisään ladattuina vaan niiden lataamiseen tarvii nettiyhteyden. Ohjelmassa on toiminto jolla kartat voi esiladata, mutta en ole kokeillut sen toimintaa. 3g päällä ainakin toimii hyvin ja lataa karttaa tarpeen mukaan.

4. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Mulla latautuu koko kartta kerralla käynnistyessä, voihan sen ladata kotona wlanilla etukäteen...
    Mulla android ympäristö..note2, tab 7.7 ja sgs2..

5. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Siis ostetaan ja ladataan ohjelma marketista. Kun sovelluksen käynnistää ensimmäisen kerran niin kartasto ladataan silloin vasta.

6. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Nyt kun katsoo noita marketin hintoja niin tablettiin maksaa hd versio n.60€ ja kännykkään n.25€ euroopan kartat. Itse ostin joskus muinoin kympillä version joka toimii molemmissa..

7. Tune Vieras

8. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Niin joo sulla oli mielessä Apple tuotteet. Melkein kaikista antero tabeissa on kai gps riippumatta 3gstä, korjatkaa jos olen väärässä!

Jaa tämä viestiketju