1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS-yhteys, mitä tarvitsen, ia miten?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Madfexx, 11/4/03.

1. Madfexx

Madfexx

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    G4, Note Edge, OP2, L1020, Jolla
    Elikkä tarkoituksena olisi hommata nettikäyttöön tuollanen DNA:n liittymä (se n.20e kuussa). Yhteys olisi äitini käytössä. Olen lueskellut täällä kohtalaisen paljon tähän asiaan liittyviä postauksia, mutta toivoisin varmuudeksi vielä aivan minulle räätälöityjä vastauksia:)Elikkä:

1.)Mikä puhelin olisi paras? Pitäisi tukea tuota 4+1 juttua, ja pystyä lataamaan samalla kun käyttää, eikä mielellään yli 350e. Mielellään puhelin kytkettäisiin koneeseen sarjakaapelilla. Kiinnostusta olisi mm. Motorola T720:sta, Ericsson T68:a ja Siemensin puhelimia kohtaan.
    2.)Tuossa R600:ssa on ollut täällä juttujen mukaan vähän liikaa pätkimisongelmia, vaikka halpa onkin, joten onko tuo yleinen tuon mallin vika? (Eli suurimmassa osassa ko luureissa on pätkimisongelmia?)
    3.)Kumpi on parempi koneen ja puhelimen väliin, sarjakaapeli, vaiko USB? Onko nopeuseroja, tuota sarjaa on ainakin kehuttu paremmaksi(?).
    4.)Mitä ohjelmia/ajureita koneeseen/puhelimeen tarvitaan tuota yhteyttä varten? Onko kaikki tarvittava puhelimen/datakaapelin mukana?
    5.)Olen erityisen kiinnostunut tuosta Motorola T720:sta. Miten tuolla puhelimella on GPRS-yhteys toiminut?
    6.)Varaako USB:iin liitettävä datakaapeli paljon prossutehoa kuten jossain threadissa täällä puhuttiin?

Kiitoksia lämpimästi kaikille vastaaville. Nämä tiedot tulevat tarpeeseen. Olisi mukava jos vastauksen eteen voisitte laittaa kysymyksen numeron...

-Madfexx-

2. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Hei!
    1) Itselläni on Siemens C55, on 4+1, USB-kaapelilla, hinta näyttää olevan
    169 e + USB-kaapeli 37e.
    2) Kokemusta on R600:sta joka todella pysähteli ja vaati käynnistuksiä.
    3) Ei mitään eroa, kummallakin yhtä nopea/hidas. Vastaa suunnilleen lankamodeemin nopeutta. Lataa USB-kaapelilla, joten eipä juuri tarvitse omaa laturia
    4) Siemens datakaapelin mukana tulee pikku CD josta asennetaan USB-ajuri joka valitaan standardimodeemin ja yhteyden käyttöön. Muut asetukset löytyy DNA sivuilta tai vaikka minun sivulta, jossa myös nopeuskuvia. Suht helppo asentaa.
    5) Ei kokemusta.
    6) Ei varaa ainakaan minulla, kuin ajaisi autoa tyhjäkäynnillä. Prossutehon mittausvirheitä on ollut minullakin, mutta luotettavasti mitattuna vie mitättömän vähän tehoa.

Olen ollut tyytyväinen tähän yhdistelmään ja dna-yhteyteen.
    Varmasti muitakin mielipiteitä on, mutta tässä aluksi. PV.

3. Madfexx

Madfexx

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    G4, Note Edge, OP2, L1020, Jolla
    Kiitoksia PeeVee:lle... Tuo C55 voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Vielä lisää täydentäviä neuvoja.

Jaa tämä viestiketju