1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS-yhteys Irdalla?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja MotoZ, 5/2/03.

1. MotoZ

Tykkäykset:
    0
    Onko ketään kokeillut Dna GPRS-yhteyttä Irdan kautta? Onko takkuisaa? Vai onnistuuko yleensäkään? Mulla Siemens S45 + Dna GPRS.

2. SPy

Tykkäykset:
    0
    Täh?! Mä oon käyttänyt normaalisti gprs-yhteyttä kännykän kautta! Ja toisaalta se on ihan yks ja sama minkä palveluntarjoajan GPRS yhteyttä käytetään...

Tarkoitit varmaan onko ketään käyttänyt S45 tietokoneen IrDA porttiin liitettynä.
    Joo tai en tiedä mutta tätä kirjoittaessani oikealla puolella on Siemenssin ME45 jossa sisällä Dnasim. Puhelin kommunikoi ihan mukavasti infrapunan kanssa, no problem, ja data liikkuu ihan jouhevasti ( Microsctin päivityksiä lataillessa ) .

Poista se Siemenssi järjestelmästäsi ja käynnistä luuristasi IrDA. Käynnistä koneesi uudelleen ja voilá, nyt puhelimesi toimii IR-portin kautta. Kopioi vaikka se vanha GRPS yhteys sieltä puhelin-/ verkkoyhteyksistä ja muuta se kopio käyttämään tätä uutta Siemenssin "motukaa". Olettaen tietenkin että käytät Windows2000. Näin se mulla ainakin toimi. Tosin jouduin lisäämään / tarkastamaan Dna-GPRS asetukset tuosta uudesta yhteydestä.
    No joka tapauksesa toimii se irdalla että kaapelilla.

3. MotoZ

Tykkäykset:
    0
    Sain tuossa toimimaan tuon GPRS-yhteyden Irdan kautta mut toi nopeus oli hieman alakanttiin verrattuna kaapelin kautta otettuun yhteyteen. Bandwidth place antoi Irdan kautta vaan n. "25 kilobits per second" kun taas kaapelilla tuo oli "37.7 kilobits per second". On se vaan hitaampi tuo Irda kuten pelkäsinkin.

Mites teillä muilla? Voiko olla kiinni jostakin esim. Irdan ajureista?

4. rainman

Tykkäykset:
    0
    Olisikohan sulla irda-portin maksimisiirtonopeus säädetty liian alas?
    Toisaalta, nopeustestit antavat erilaisia mittaustuloksia monista yksityiskohdista riippuen (verkon ruuhkaisuus jne.).
    Itse käytin sekä kaapelilla että irdalla ME45:ttä nopeusasetuksella 115200 ja tosiasiallinen nopeus oli molemmilla noin 40 kilobits per sec.

5. SPy

Tykkäykset:
    0
    Kyllä tuo nopeus on, kuten rainman totesi, riippuvainen aivan muista tekijöistä kuin infrapuna-portti.

Itselläni on tällä hetkellä IrDA käytössä ja bandwidth placen testi antoi tulokseksi n 22000 bittiä sekunnissa. Samoihin se menee kaapelinkin kautta!

Käykäähän kurkkaamassa nopeus kyselyä-> http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=4281&highlight=

Huiput mulla taitaa olla tuolla 70000 bittiä sekunnissa ;)
    Väliilä se vaan on hidasta kun tuolla puhelinlinkissä ei ole tilaa tarpeeksi käyttäjälle. grps kumminki vie sieltä enemmän tilaa kuin normaali puhelu.
    On jopa käynyt niin että kun minä lataan tiedostoja gprs:llä niin kaveri ei ole päässyt soittamaan puheluita dna:lla ;-D

Jaa tämä viestiketju