1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS vaihtoehtona?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Anonymous, 8/8/03.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Millaisia kokemuksia teillä on Radiolinjan GPRS:stä, siitä GPRS Primetimesta? Onko Dna vielä ruuhkainen?

Olis nimittäin sellainen tilanne (ei itselläni kylläkään, mulla on itsellä SDSL, vaan tutuille) että pitäisi keksiä jokin vaihtoehto lankamodeemille ja ajattelin mahdollisesti ehdottaa GPRS:ää, sellaista järjestelmää että kännyyn kahden tai kolmen simmin takakansi, Dna GPRS päiväkäyttöön kun vähemmän päivisin käyttöä ja Radiolinja iltakäyttöön kun saapi vapaasti surffailla ilman megarajoituksia. Tulisihan tuo kaksikko halvemmaksi kuin lankamodeemin kalliit kk-maksut. Mutta miten sen tekniikan kanssa, onko noissa ruuhkaa ja/tai tökkimisiä kummassakaan nykyisin? Dnan tilanteen luulisin jo helpottaneen kun osa vaihtoi muille ja pahimmat warettajat saatiin pois verkkoa tukkimasta. Ei kai nuo warettajat ole kuitenkaan Radiolinjalle siirtyneet?

2. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No voin senverran sanoa että kun käytin dna:ta (noin vuoden ajan), niin oli jatkuvia yhteysongelmia(puhelimet sammu, yhteys jumiutui,data ei siirtynyt, yms...). Kuitenkin pystyi käyttämään suht normaalisti.

Nyt olen käyttänyt RL Primetimea kuukauden päivät ja on kyllä pelannut hienosti. Ei minkäänlaisia ongelmia. Ainoa ongelma vaan on tuo aika 18-06, mielelläänhän sitä surffaisi päivälläkin :)

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mutta sulla ei oo siis kaiketi tietoo mikä on nykytilanne Dnassa, siis että onko vielä ruuhkaa? Vois äkkiseltään kuvitella että jos pahimmat ruuhkan aiheuttajat on siirtyneet pois warettamasta niin olis jotenkin jo helpompi surffata Dnallakin.

4. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No ei ehkä liity aiheeseen mutta kaverit ovat entisiä kavereita jos GPRS:ää suosittelet. On se sen verran terva värkki. Lankamotu on nopeampi ihan väkisin.

5. spritex

Tykkäykset:
    0
    Eipä se GPRS kai kovin paljon hitaampi kuitenkaan ole?

Ja tosiaan se 10e/kk tulee varmasti paljon halvemmaksi kuin minuuttitaksan kanssa.

Itse otin tuon Primetimen, koska mulla on duunissa nopee netti mutta haluan kuitenkin himaankin ja mahdollisimman halvalla (ja sattu oleen GPRS-puhelin). Eikä oo lankapuhelinta.

6. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Nono, kyllä tällä menee siinä kuin lankamodeemillakin, jopa paremmin useimmiten. Kokemusta on nyt puolentoista vuoden ajalta, enkä näe mitään syytä vaihtaa GPRS:ää mihinkään.
    Jos kalkkaania on riittävästi, niin adsl sitten, mutta hintaerolla päivittää silti reilusti puhelimensa kerta vuoteen.
    Jos kaverit noi helposti ovat entisiä, niin menkööt mitä lie (kuten ystävän laulussa sanotaan;)

7. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eipä mitään muuta, mutta useimmilla modeemilla surffailu tulee niin pirun kalliiksi. Aikoinaan mulla tuli noin 1000 mk / kk ja mielummin maksaisin 10 euroa Radiolinjalle GPRS-yhteydestä kuin tuon 1000 mk modeemista.

Ja joka paikkaan edelleenkään ei saa ADSL-yheyttä, vaikka kuinka sitä rahaa olisikin taskussa.

8. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Just niin, täyttä asiaa. Itse vaihdoin GPRS:än juuri samasta syystä. Lankamodeemin kustannukset ylittivät kipurajan. Alkuunhan se oli hyvinkin edullista.

9. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    GPRS

En sanoisi lankamodeemia nopeammaksi vuosien käytön jälkeen.
    DNA-GPRS:sästä vajaan vuoden kokemuksella en moittisi sitä, koska minulla pelasi aivan hyvin.
    RL Choice toimii myös hyvin kunhan saisivat alussa laskutuksen toimimaan oikein. Siitä asiaa tässä:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=16286

Tietysti jos on täppiä ottaa ADSL ja saa, niin onhan se aivan omaa luokkaa.

10. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Re: GPRS

Omat kokemukseni ovat täysin päinvastaisia. Modeemi-> GPRS oli huono veto.

11. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Re: GPRS

Miukkikselle täydet pojot:)
    On ollut selviä paikkakuntakohtaisia eroja. Täällä gprs on toiminut ja siihen ollaan tyytyväisiä.
    Mielestäni mahdollinen nopeusero ei kuitenkaan anna maksetuille euroille vastinetta. Suoralla vedolla nopeusero pitäisi olla x10.

12. pjapalli

Tykkäykset:
    0
    Dna toimi ihan hyvin, mutta vaihdoin sen Primetimeen, kun tuli satasen rajoitus. No, Primetime toimii vieläkin paremmin; itse asiassa isdn sai lähteä gprs:n tieltä, kun nopeuserokin käytännössä on melko pieni, enkä harrasta mahdotonta tiedostojen imuttamista. Toivottavasti jatkossakin homma toimii yhtä hyvin. Tai sitten jos saisi vaikka sen adsl:n tänne, joskus, ehkä.

Jaa tämä viestiketju