1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS Toimii yhtäkkiä P****sti (Lukekaa)

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Anonymous, 15/9/03.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mulla on Radiolinjan/Markantalon Gprs Primetime + Ericssonin R600 Gerpsipuhelimena. Hankkinut molemmat viime kuussa. Ericssonin ostin käytettynä. Vimme torstain 11.09 ja perjantain 12.09 välisenä aikana netti toimi vielä hyvin, mutta sitten seuraavana yönä kaikki oli päin persettä. Sivut latautu hitaasti, jotkut ei latautuneet ihan loppuun asti ja jotkut ei latautuneet ollenkaan. Tälläkin hetkellä kaikki sukaa.

Missä vika??????

Puhelimessa on ericssonin sivuilta saadut Radiolinjan gerpsi-asetukset, scriptitiedosto ja Tämän mallin omat Gerpsiasetukset, jotka on myös saatu sony-ericssonin sivuilta. Tietokoneeseen on tehty asetukset myös sen sivuston mukaan.

Tietokoneessa oon kokeillu käyttää 19200 bitin ja 36000 bitin modeemin asetuksia, mutta mikään ei auta. Hyvä kun pääsee tätä viestiä kirjottaa.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ja käyttis on muuten Xp.

Gprs:n scriptitedosto:

;dial-up strings for GPRS AT
    proc main

transmit "AT+CGDCONT=1,\"IPV4\",\"internet\",,0,0^M"
    waitfor "<cr><lf>OK<cr><lf>" until 3
    transmit "AT+CGQREQ=1,2,4,3,5,7^M"
    waitfor "<cr><lf>OK<cr><lf>" until 3
    transmit "ATDT*99*1,1#^M"

endproc

Numero johon soitan: *99*255,255# (Näin neuvottiin Ericssonin sivuilla)

Ei ole/en oo kokeillu: *99***1#

Ensisijainen Dns: 213. 161. 33. 200
    Toissijainen Dns: 212. 226. 226. 1

3. k7v

Tykkäykset:
    0
    Mulla toimi Saunalahti GPRS pelkästään sillä kun laitoin tuon *99***1#
    soittonumeroksi, joten sitäkin kannattaa kokeilla...

4. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Eipä Ericssonilla paljon tiedetä asetuksista, kun noin päin per....ä neuvotaan. Unohda koko Sony-Ericsson sivut.
    Mitään ei tarvitse sieltä latailla.
    Laita 33600 standardimodeemi käyttöön ja muita vihjeitä käy lukemassa vaikka täältä: http://kotisivu.mtv3.fi/PeeVee/gprs.htm
    Sieltä pääset nyt myös RL ja DNA:n asetussivulle.

Tosin xp en ole käyttänyt mutta eiköhän ne asetukset ole suunnilleen samat. PeeVee.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kiitti. Autto ainakin nopeuteen :)

Siltikään ei kaikki sivut lataudu loppuun asti/ollenkaan.

Onkohan vika Radiolinjan päässä???

6. huppu

Tykkäykset:
    0
    Minulla ainakin toiminut ihan hyvin koko kesän samoilla asetuksilla kuin aikaisemmin DNA.

7. Jorde

Tykkäykset:
    0
    Itsellänikin rällän primetime ja viimeviikostä lähtien on jotkut portit välillä olleet toimimatta (yleisimmin http) ja tänäänkin yhteys lagaa oikein olan takaa. Kuitenkin jotkut portit, mm. mitä Messenger käyttää on toiminut koko aika.

Kuuluvuus täällä on hyvä (tolppa about 100-200 metrin päässä ja näkyy täst ikkunastakin). Puhelimena T65.

8. dynamo

Tykkäykset:
    3
    Radiolinjan sivuilta näyttäisi löytyvän pakkausohjelmisto gerpsille.

"Radiolinjan pakkausohjelmisto on Radiolinjan asiakkaille tarkoitettu ohjelmisto, joka tehostaa huomattavasti datasiirtoa GSM- ja GPRS-verkoissa. Palvelun avulla voit nopeuttaa Internetin käyttöä 3 - 4 -kertaiseksi ja sähköpostin käyttöä jopa 10-kertaiseksi. Saavutettava nopeus riippuu siirrettävien sivujen tai sähköpostin sisällöstä.
    Palvelu sisältää PC:lle asennettavan ohjelmiston, joka hyödyntää selaimen välityspalvelimen ominaisuutta (proxy) ja muuttaa selaimen välityspalvelinasetuksia. Ohjelmisto on maksuton."

https://www.radiolinja.fi/go?sessio...alvelut&page=pakkausohjelmisto&lang=fi&side=1

"Palvelun avulla voit nopeuttaa Internetin käyttöä 3 - 4 -kertaiseksi ja sähköpostin käyttöä jopa 10-kertaiseksi. " Eli tässä pitäisi päästä ilmeisesti EDGE-nopeuksiin ilman lisämaksuja :)

9. DuskLord

Tykkäykset:
    0
    PeeVee, kiitos tuosta osoitteesta. Yhteyteni oli takkuillut tässä pari päivää, nyt toimii taas! :)

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ongelma jatkuu edelleen. En tiedä mikä vois olla vikana. Sillon ku mun netti toimi hyvin, niin mä muistan, että mä latasin sinä päivänä koneelle, jotain Microsoftin päivitukisä, käytin levyneheytysohjelmaa ja käytin Lavasoft Ad-Awarea (Jos joku tietää.) Seuraavan iltana mulla oli sitten tää ongelma.

Mä soitin myös RL:n tekniseen tukeen ja ne sano, että tällästä ongelmmaa ei pitäis olla (Viime vikko). RL:n GPRS:n nopeudessa on ollu kyllä vähän hitautta sen jälkeen kun Markantalo alko myymään sitä, mutta mä luulen, että tää mun ongelma ei johdu siitä.

Data ei vaan jostain syystä kule kunnolla. Sivujen latautuminen pysähtyy kun data lopettaa kulkemisen. Mä huomasin myös, että käyttäessäni sähköpostia Outlookilla, niin mä en voi lähettää viestejä. Viestien vastaanottaminen kyllä onnistuu.

En tiiä mikä vois olla vikana. Kovalevyn alustamista ja Windowsin uudelleenasentamista ei ainakaan jaksa tehdä.

Pitä vielä kokeilla tuota Radiolinjan pakkausohjelmaa.

11. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Sun pitää vaihtaa lähettäväksi postipalvelimeksi esim. smtp.mobiili.net.

12. koutsa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note valkoinen
    suosittelivat radiolinjalla mielummin käyttämään smtp.radiolinja.net, kun tuo smtp.mobiili.net poistuu kuulemma tässä jossain vaiheessa käytöstä.

13. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Saas nähdä milloin Rl tekee Dna:t eli muuttaa Gprs hintoja (Choice hinnoittelua muutetaan). Kun paljon käyttäjiä, niin sitten on hyvä aika muuttaa toimitusehtoja.

14. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Tai vaikkapa sen aliasta.

15. DuskLord

Tykkäykset:
    0
    Hmm. Tämän ongelmat korjaantui näköjään vaan eilisillaksi. Tänään taas kaikki madellut ja mIRC katkeillut jatkuvasti. *grr*

16. juippi*

Tykkäykset:
    0
    Ainakin ton päätelaitenopeuden voit laittaa maksimiin 19kb/s sijasta eli oliko se nyt 115kb/s tällä ei ole motään tekemistä modeemin tai puhelimen nopuden kanssa.

17. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Sain kaiken toimimaan taas hyvin :)
    Ja netti toimii nyt paljon nopeammin kuin 2 viikkoa sitten.

Mä olin unohtanu laittaa sen scriptiteidoston asetuksiin.

Nyt on PeeVee asetukset + scriptitiedosto + 115.2 kbps.

Lataamassa nyt sitä Radiolinjan pakkausohjelmaa.

Paistaa se aurinko joskus risukasaankin.

18. Hannu2

Tykkäykset:
    0
    Minä en kyllä suuren suurta eroa huomannut tuolla pakkausohjelmistolla ja palomuurin kanssa ei oikein toiminut yhteen...

Tämä siis vähän OT... =)

19. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Nopeudesta ja ym.

Sen pakkausohjelmiston käyttöön minä en usko. Jos maksiminopeus on 5.7kt ilman sitä, ei se nopeus siitä nouse, vai nouseeko? Sen täytyy jättää jotain sivuilta pois, tai pakata sivut jotta latautuisivat nopeammin. Ja jos jotain Zip-tiedostoa lataa, ei kai sitä enää voi pakata lisää sillä ohjelmalla.

Toinen juttu, ei minusta scriptitiedostoa tarvita ainakaan 98, 98SE tai WinME, kaikki nämä ovat olleet minulla ja nyt WinME ja kaikissa DNA ja nyt RL-Coice on toiminut hyvin.

Nopeuteen ei tietääkseni ole vaikutusta onko portin nopeus 57600 tai 115200, R600 toimi minulla ehkä parhaiten 57600 asetuksella, kannattaa kokeilla millä toimii parhaiten, kunhan joka paikkaan laitetaan sama nopeus. Tämmöisiä kokemuksia. PV.

20. Hannu2

Tykkäykset:
    0
    Samaa mieltä noista script -jutuista... 2000:n käytössä ja ei tarvii mitään tollasia.

Samoiten kun Dna:sta vaihdoin RL:aan niin ei tarvinnut GPRS-asetuksille tehdä mitään. IP:tkin ovat samat ja soittosarjan numero.

Voihan tietysti olla, että eri puhelimet tarvii eri asetukset... Nokiassa ei ainakaan tarvinnut tehdä mitään.

Toi pakkausohjelma on ihan fiksu ajatus ja joillakin sivuilla pientä nopeutumista oli havaittavissa, ainakin jos oli paljon kuvia sivuilla. Tuohan huononsi kuvien laatua, jolloin niiden latautuminen oli vähemmän työlästä selaimelle. Ero ei kuitenkaan suuren suuri ollut...

Jaa tämä viestiketju