1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Gprs-tiedonsiirtomäärät

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja PPP, 4/9/04.

1. PPP

Tykkäykset:
    0
    Olen mietiskellyt, että kuinka paljon dataa liikkuu jos päivittäin käy puhelimella netissä, niin, että on kuvat ja kaikki muut tilpehöörit päällä, juttelee ircissä ja messengerissä..Lähin mietityttää, että pitäisikö ottaa joku tuollainen grps-palvelu, mihin sisältyy 100 megaa kuukaudessa tiedonsiirtoa..Jotenkin vain tuo 100 megaa tuntuu hirvittävän paljolta ja maksaakin aika paljon.

2. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Katso paljon dataa nyt liikkuu niin siitä näet.
    Minä en ainakaan pärjäisi 100 megalla jos gprs olisi ainoa yhteys nettiin.
    1 giga/kk vois juuri ja juuri riittää.

3. -harri-

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Lg G4
    Ei kovin helpolla saa gigaa menemään jos ei kokoajan oo kokoajan lataamassa jotain GPRS vauhdeilla.

4. Mitro

Mitro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Ei tuo 100 Mt riitä oikein mihinkään. Kesän jouduin olemaan taas GPRS -yhteyden varassa, jona aikana itselläni, sekä avovaimolla, kertyi kuukausittain 500-700 megaa tiedonsiirtoa.

5. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Vajaa giga tulee helposti perussurffauksessa täyteen, vaikka primetime aukeaa vasta 1800. 100/30=n. 30 megaa, mikä ei riitä surffailluun mitenkään... jos siis surffaamalla surffaa.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jaa puhelimella vai?
    Kyllä moni pärjää päivittäisessä käytössä puhelimella erittäin hyvin sadalla megalla, monille riittää 30 megaakin.

7. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Nyt kun on vakiintunut tuo GPRS-nettikäyttö luurilla, on datasiirtomäärät pysyneet ActiveDatan määrittelemissä rajoissa, eli alle 20megaa/kk (~10e). Tuohon sisältyy sähköpostit. Silloin alkuinnostuksen aikaan saattoi siirtomäärät olla jopa kolminkertaiset nykyiseen verrattuna.

8. huppu

Tykkäykset:
    0
    Parhaimmillaan 20Megaa tulee yhdessä tunnissa !

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Edit:

10. vtormane

Tykkäykset:
    0
    No ainakin minä saan vaikka en lataa muita tiedostoja kuin päivityksiä(virus, windows,ym). Mulla on nyt primetime ja vaikka pääsen nettiin vasta klo. 18 jälkeen nin helposti päivässä tulee ainakin 20-30 megaa surffailtua. Yksi sivu voi jo olla 500 kb kokoinen. Ehkä keskimäärin olen netissä 3h päivässä.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ilmeisesti puhut PCllä käytöstä etkä puhelinkäytöstä.

12. vtormane

Tykkäykset:
    0
    Minä käsitin että alkuperäinen kysyjä tarkoitti puhelin-tietokone-yhdistelmää kun puhui messengeristä + muista viihdehommista.

edit. ehkä ymmärsin väärin, eikä olisi 1. kerta :)

edit2. minä en irkkaile enkä käytä muita viihdepalveluja kännykällä mutta kun olen tuolla pelkällä kakella surffaillut kokeeksi niin voisin kuvitella pärjääväni 100 megalla kuukaudessa. Ei sitä kuitenkaan jaksa hirveästi surffailla, on se kuitenkin aika kammottavaa puuhaa loppujen lopuksi tuommoisella pienellä näytöllä tihrustaa.

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ymmärsin että puhelimella, koska kysyi
    IRC ja IM käyttö (pyörii taustalla) on joillekkin ihan päivittäistä luurilla, samoin pieni surffailu. eikä kuussa kovin paljoa dataa välttämättä liiku

Tosin mistä minä tiedän mitä kysejä loppujen lopuksi tarkoitti, mutta kun piti sataa megatavua suurena, niin kallistun tuohon luuriin.

14. vtormane

Tykkäykset:
    0
    Olen kuullut monen sanovan että olimpa kännykällä netissä, niin tarkoittivat nimenomaan kännykkä-tietokone surffausta.
    No, oli miten oli...

15. PPP

Tykkäykset:
    0
    Siis selvennykseksi vielä, että tarkoitin ainoastaan puhelimella tapahtuvaa surffailua, messengerin käyttöä sekä irkkailua..Eli paljonkohan siinä sitä dataa liikkuu..

16. Mitro

Mitro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Ähh, käsitin just väärin. Eli kyse tosiaan olikin vain pelkästä kännykkäkäytöstä. Täytyy sitten yhtyä soveliaan mielipiteeseen 100 Mt:n riittävyydestä.

Tulipahan tässä sitten "haukuttua" soneran ja dna:n tiedonsiirtorajoituksetkin samalla.

17. PPP

Tykkäykset:
    0
    Jepjep. Itselläni on saunalahden liittymä ja siellä mega maksaa 1,5 euroa. 100 megan paketti on 18...Eli tuolla 18 eurolla sais siis 12 megaa..

18. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jups, aika kova jätkä saa olla, jos meinaa gigan siirtää pelkällä luurilla kuukaudessa. :D

19. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ei tähän oikein mitään tarkkaa lukemaa voi antaa, kun käyttö on kuitenkin kaikilla hieman erilaista ja ennenkaikkea ajallisesti erilaista, mutta itse itseäni toistaen...
    Ja jos alkaa vaikuttamaan, että datamäärä nousee jatkuvasti reilusti tuon yli, voi sen nostaa puhelinsoitolla 100megaan (ProData).

20. consult

Tykkäykset:
    0
    Kyllä se 3G verkossa mobiilillakin onnistuu aika helposti, vaikka viikossa. Samalla voi vielä puhua, kun käyttää dataa niin ei mene "tehokasta peliaikaa" hukkaan :)

Jaa tämä viestiketju