1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS:Siemens M50 + Grateq-datakaapeli (sarja) + Radiolinja

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Iso D, 7/7/03.

1. Iso D

Tykkäykset:
    0
    Mikähän mahtaa olla vikana kun tietokone ei tunnista puhelinta. olen kokeillut Siemensin yhteysohjelmaa, s45:n ajureita, sekä 33600 standardimodeemin asetuksia, mutta millään noista ei kännykkä löydy. Asetukset olen tehnyt Radiolinjan ohjeiden mukaisesti. Sarjaportinkin pitäisi toimia, sillä hiiri toimii normaalisti kyseisessä portissa. Missä vika? voisiko kaapeli olla sökönä? Pitääkö puhelimessa muuttaa joitain asetuksia, jos käyttää datakaapelia.

2. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    M50

Ei tarvitse mitään Siemensin ohjelmia tai ajureita, standardimodeemi riittää. Veikkaisin rikkinäistä Grareqin kaapelia.

Radiolinja ei tunnu olevan niin tärkeä noista asetuksista.
    Olisiko tästä mitä apua:
    http://kotisivu.mtv3.fi/PeeVee/gprs.htm

Senverran noista ohjeista, kun laittaa DNS-osoitteet automaattiseksi niin RL toimii noilla ohjeilla.
    Jopa Nokia toimi Radiolinjalla DNA:n DNS-numeroillakin! PV.

3. Flex

Tykkäykset:
    0
    Vika voi olla myös windowsin porttiasetuksissa. Olen törmännyt pariin tapaukseen jossa com portin asetus oli windowsissa oletuksena niin alhainen, että siemensin puhelimen kanssa kommunikointi ei onnistunutkaan kunnolla. Koitappa nostaa asetuksista portin nopeutta ylös. PeeVeen ohjeista taisi löytyä hyvät nopeudet porteille. Toivottavasti tämä auttaa.

Jaa tämä viestiketju