1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

gprs + reset => taas toimii

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja tuomo, 19/1/03.

1. tuomo

Tykkäykset:
    0
    Mulla on Motorolan Timeport 260 kiinni linux purkissa. Ajatus on että yhteys olisi kokoajan auki.

Melkein hyvä, mutta 5-7 kertaa viikossa yhteys lopettaa yhteistyön. Vaikka ruudussa lukee GPRS oikeassa alareunassa, sekä GPRS DATA ISTUNTO ei dataa kulje. Ei vaikka sulkisi PCn päässä gprs istunnon ja avaisi sen uudestaan. Muutoin puhelin toimii normaalisti (SMS toimii, voi soittaa / vastaanottaa puheluita).

Että saisi taas datayhteyden toimimaan joutuu sammuttamaan puhelimen. Eli käsittääkseni resetoimaan gprs softan puhelimessa.

Sukulaisellani on samanlaisia kokemuksia Nokian puhelimella ja työtoverillani vastaavasti Ericsson'in kännyllä. Ei nyt justiinsa ole käsillä täsmällisiä tyyppejä noille puhelimille, mutta ne kyllä löytyy jos on tarvetta.

Onko kellä kokemuksia tällaisesta ?

2. Jarza

Tykkäykset:
    3
    Toi taitaa olla ihan normaalia aika monella merkillä ja mallilla, kunhan saan ME45 pelaamaan 24h vuorokaudessa niin sitten selviää miten hyvin siemens pelaa pidempi aikaisessa netti käytössä. Siemens ei ainakaan mene ihan jumiin täysin vaan päivitys napilla saa taas tiedon kulkemaan. Varsinkin XP:ssä tuntuu pelaavan aika hyvin.

3. tuomo

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän tuo ole selkeä bugi. Kukaan ei hyväksyisi jos koko puhelin menisi jumiin kerran vuorokaudessa.... gprs käyttäjiä on vain niin vähän ettei valmistajien ole pakko myöntää tätä bugiksi. Sehän voisi vaikka tulla kalliiksi...

Arvaankohan pahasti pieleen että (ainakin) Nokia, Motorola ja Ericsson käyttävät sama gprs asic'ia ?

Olen utelias kuulemaan miten Siemens toimii. Yksi työkavereista käyttää just ME45'sta eikä ole humannut ollenkaan tuollaista jumittumisongelmaa.

4. JiiJii

Tykkäykset:
    1
    Millä ihmeen päivitysnapilla?

5. am_tiainen

Tykkäykset:
    0
    Höpöhöpö

Itse käytän Siemens M50 kännykkää ja siinä ainakin menee netti usean kertaa päivässä jumiin netti. En oikein hoksannut mitä tarkoitit että Motorolalla on sama ascii kuin Siemens'llä. Kyllä ainakin niissä on omat GPRS piirit. Nokiasta en tiedä. Olen myös nyt viikon ajan käyttänyt kaverin todella hienoa lelua, nokia 7650. Omani (Siemens M50) kännyn akku meni hajalle ja samalla siihen laitetaan uusimmat päivitykset huollossa. Voin sanoa että kyllä tämä nokiakin yhteys menee jumiin myös useamman kerran päivässä ja joskus jopa useamman kerran 30 minuutissa. Tässä nokiassa on kuitekin se parempi juttu että puhelinta tarvitsee harvemmin resesoida kunnolla kuin Siemens M50 joka täytyi aina sammuttaa joka kerta ennen kuin rupeaa yhdistelemään. Toisaalta tämä on hitaampi ja menee ihan jumiin jos puhelimeen soitetaan.

Luulen että vika on yhteydessä koska muilla liittymillä ei kuulemma ole samaa vikaa kuin DNA'lla. Mutta niinkuin useimmilla niin itselläni niin DNA on ainoa vaihtoehto jos mietin GPRS liittymiä.

6. tuomo

Tykkäykset:
    0
    No että kaikki varmasti ymmärtävät mitä tarkoitin asic'lla:

asic = application specific integrated circuit
    (eli voitanee kääntää vapaasti 'gprs piiri' tässä yhteydessä)

Mistä niin päättelet että näissä puhelimissa on omat gprs piirit ?

Kokeilenpas mitä dna & puhelimen maahantuoja sanoo asiasta ja palaan asiaan...

7. Jarza

Tykkäykset:
    3
    Päivitysnappi=Refresh(löytynee joka selaimesta) ,sitä kun muutaman kerran painaa niin taas tieto kulkee...

8. ese

Tykkäykset:
    1
    Jumiutuminen

Puhelin SIEMENS M50, jumiutuu lähes joka päivä.
    ->yhteys on päällä tieto ei kulje, puhelinta sammuttamalla saattaa ruveta pelaamaan.
    DNA-gprs ollut noin 2,5kk, tää saattaisi olla hyväkin ratkaisu nettisurffailuun jos vain toimisi

9. witchmaster

Tykkäykset:
    0
    Minulla on kanss tuo sama pätkiminen. Yritin laittaa tuo hardware flow control päälle mutta se ei auttanut paljon, ehkä vähän. Sitten näin että "use error control" oli pois päältä. Kannattaa laittaa sen päälle (ja compress data). Eilen olin imuroimassa viis ja puoli tuntia ennen kuin tuli ongelma, muuten pätkiminen on tapahtunut puolen tunnin välissä. Katso kuva (Win98). Samat asetukset löytyy myös Win2k:sta ja XP:stä.

Jaa tämä viestiketju