1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS PC-pelikäyttöön?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja muumuu, 18/2/03.

1. muumuu

Tykkäykset:
    0
    Täällä on paljon kirjoitettu, että GPRS toimii suunnilleen yhtä hyvin kuin 56k modeemi. Pystyykö sellaisella yhteydellä surffailun ja sähköpostin lukemisen ohella pelaamaan jotain PC pelejä netissä? Jostain nimittäin luin, että GPRS-yhteyden viiveen takia se ei sovellu ollenkaan pelikäyttöön. Onko asia todellakin näin? 56k modeemillahan voi periaatteessa pelata monia graafisia multiplayer tai massiivisia on-line pelejä (ei ehkä hienompia, jotka vaatii ADSLn), mutta ei siis GPRS:llä?

2. Zopelius

Tykkäykset:
    0
    Ei kai sille pitäisi mitään rajoitusta olla ettei pysty pelaamaan.
    Tosin rajusti vaihteleva siirtonopeus voi aiheuttaa harmaita hiuksia.

3. Iced

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy mini
    gprs:llä olen pelannut nfs2000 ja bridge commanderia ja kummatkin toimii ok.....nyt pelaan vähän nopeammalla yhteydellä vdsl 100mb...ja kyllä pelit toimii :)

4. Sami

Tykkäykset:
    1
    Kuulemani mukaan kaikki nettipelit, missä vasteajalla on merkitystä, ovat lähes pelikelvottomia GPRS-yhteydellä. Eli kaikki nettiräiskinnät voi unohtaa. Vaikka yhteysnopeus olisikin samaa luokkaa 56k-modeemin kanssa, pingit vaihtelevat tolkuttomasti. Eikä tuolla 56k-modeemillakaan menestyksekkäästi mitään nettipelejä nykyään pelailla, käytännössä minimi on monen pelin kohdalla ADSL. Varsinkin jos itse aikoo hostata.

5. Fubar

Tykkäykset:
    0
    Pelaaminen GPRS:llä

Itse en tiedä miten pelit sillä toimii mutta kaveri kertoi pelanneensa Starcraftii sillä tosin "pientä" lagia oli kai...

6. Zopelius

Tykkäykset:
    0
    No varmasti on "pientä" lagia ollut.

Jossakin hitaanpitempoisissa strategia peleissä voi gprs vielä menettä mut esim counteria sillä ei kannata alkaa pelaileen.
    Lagiminen on niin kovaa ja ping niin kova ettei edes kunnon servuille pääse pelaamaan ja jos sattuu pääsemään niin sieltä tulee kickia jos ping hyppii liian isoksi, kun se haittaa muidenkin pelaamista.

7. Ezgou

Tykkäykset:
    0
    Eipä kannata kokeilla edes Fps-pelejä. Kokeileppas huvikseen komentoriviin (MS-Dos Kehote) seuraavaa:

C:\>ping www.puhelinkioski.com

Tuo komento siis pingaa puhelinkioskin serveriä. Vasteajat on yleensä vähintään yli 700ms.

8. Sami

Tykkäykset:
    1
    Niinpä, sujuva pelaaminen merkitsee niin eri asiaa eri ihmisille. Nyt kun olen esim. Counter-Strikessa ja muissa fps-peleissä tottunut 15-25ms pingeihin, olisi täysin mahdotonta kuvitella pelaavansa jollain 700ms vasteajalla. Modeemilla olen joskus kokeillut, pingi tällöin luokkaa ~200ms, sekin on jo minulle yhtä kuin pelikelvoton.

Edit: Niin, nyt siis käytössä ADSL

9. muumuu

Tykkäykset:
    0
    Miten hyvin GPRS:llä voi sitten pelata massiivisia on-line pelejä? Onko kukaan testannut esimerkiksi Ultima On-Linea tai Dransikia? Niissähän ei viiveajalla ole niin suurta merkitystä.

Jaa tämä viestiketju