1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS pätkimisen kokemusta

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja witchmaster, 23/1/03.

1. witchmaster

Tykkäykset:
    0
    Ajattelin luoda uusi aihe mihin voitte kirjoita pätkämisen kokemuksesta. Jos teillä on ratkaisuja ongelmiin niin ole hyvä ja laittakaa nuo tänne, koska luulen että aika monta on ongelmia GPRS-yhteyden kanssa.

Mä voisin sanoa että olen yrittänyt laittaa seuraavat asetukset päälle mutta ei ole paljon auttanut: "hardware flow control", "error control" ja "modem compression". Joille nämä asetukset ovat auttaneet, mutta löytyykö muita ratkaisuja? Kiitos!

Kaytän C55 + Grateq USB + dna

2. mjkall

Tykkäykset:
    13
    GPRS pätkimiset

Kyllä tuttua on. Olen jo 11/2 v ollut GPRS-liittymän käyttäjä ja olen hiljalleen oppinut tiettyjä asioita. Ainakin Soneralla esiintyy käyttökatkoksia tiettyinä vuorokauden aikoina ja tietyissä kaupunginosissa. Ongelma on siis pitkälti ruuhkasta kiinni. Erityisesti tietyt yleisötapahtumat tukkivat jopa GSM:n, mutta GPRS menee tietenkin heti linkkuun, koska on kakkosprioriteettinä. Joskus hyödyttää linkkiytyä uudelleen linkkitorniin, lähes poikkeuksetta yhteys on nopeampi ainakin jonkinaikaa. Eräissä kännykkä (tai kämmykkä=kämmenmikro)-malleissa voi olla mahdollista säätää yhteys yhteydelliseksi=hidas tai yhteydettömäksi=nopeampi, mutta viime mainittu kyllä tuupertuu nopeammin ruuhkatilanteissa. Sitten on vielä eroa, käyttääkö web- vai wap-puolella. Tähän vaikuttaa käytetty selain, jopa missä asennossa kännykkä on. Ainakin sisäisellä antennilla varustetut kannattaa pitää pystyssä tai tarvittaessa teipata ikkunan lähelle. Asetuksissa saattaa vielä olla pieniä viilauskonsteja, voi koettaa mm laittaa kuvalatauksen pois, jos on vain sähköpostin tarkastuksesta kyse. Muuten kämmykän eli kämmenmikron selain pienentää tuntuvasti liikkuvan datan määrää (ehkä 5:s osaan), joten esimerkiksi sähköpostin tarkastaminen muuttuu 5 kertaa nopeammaksi ja maksaa viidesosan, jos sattuu olemaan muu kuin DNA operaattorina. Kaikkiaan uskoisin ongelman johtuvan siitä, ettei operaattoreilla ole nyt varaa päivittää GPRS-koneistojaan nykyajan vaatimille tasoille! Verkkokauppa on hyydyksissä, kuten uutisissa kerrottu.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: GPRS pätkimiset

Ruuhkassa totta, luurin asento/paikka voi vaikuttaa paljon toimivuuteen varsinkin kakstaajuus alueilla, vaikka "tolpa" olisikin täydet.
    Ja eri puhelinmalli+verkko yhdistelmät toimivat erillaillailla ruuhkassa kuin "yöllä"

4. osmo

Tykkäykset:
    0
    Itsekin olen kokeillut erilaisia asetuksia R600:lle, mutta ei niistä ole mitään huomattavaa apua ollut. Tuota puhelimen asentoa en ole kokeillut muuttaa. Kannattako sitä luuria siirrellä jos se näyttää täyttä kenttää kaikissa asennoissaan? Ihan viime päivinä on iltaisin yhteys pysynyt pystyssä vain noin 15 minuttia. Ennen pysyi sentään vähintään tunnin. Yöllä toimii edelleen hyvin, ja nyt iltapäivällä.

5. Apple/PDs

Tykkäykset:
    0
    Omalta kohdalta voisi sanoa että joka päivä on erilainen GPRS surffatessa; välillä yhteys pysyy pystyssä useita tuntia kerralla, välillä vain muutamia kymmeniä minuutteja.. Välillä saa taas ottaa lähemmäs parikymmentä kertaa yhteyttä ennenkuin yhteys suostuu syntymään.. Asetuksia on kokeiltu ties minkälaisia mutta ne eivät ole pahemmin auttaneet suuntaan taikka toiseen.. Samat ilmiöt toistuu aamulla/päivällä/illalla/yöllä..

Siemens C55+Grateq USB-DNA GPRS

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Monessa luurissa näytetään täyttä kenttää vaikka singnaalin laatu voisiolla moninkertainen. Iden ajatus ei ole siinä, pienikin paikan/asennon muutos voi tuoda puhelimella mahdollisuuden siirtyä esim 1800verkkoon, jolloin kaistaa on useimmiten helpommin saatavilla.

7. tkorpela

Tykkäykset:
    0
    Erkkeihin saa pöytätelineitä, joihin puhelin tulee pystyasentoon. Toimii datakaapelin kanssa. Itse hankin sellaisen viime vuonna R600:aan Maifonista 25€:lla (voi saada halvemmallakin).

8. Celsius55

Tykkäykset:
    0
    Tuo teksti on suoraan kuin minulta, samat laitteetkin jopa käytössä.
    Mutta noita "hardware flow control", "error control" ja "modem compression" ei saa edes päälle kun ovat harmaana.

Jaa tämä viestiketju