1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS pätkii (6310i, DNA, Racewood Bluetooth USB dongle)

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja eXeonical, 5/1/03.

1. eXeonical

Tykkäykset:
    0
    Minulla on sellainen ongelma että GPRS yhteys katkeaa täysin satunnaisesti 5 minuutin viiva 5 tunnin kuluttua. Ongelmana näyttäisi olevan se että Bluetooth "hukkaa" kännykän kesken kaiken.

Tarkemmin selitettynä Racewoodin Usb Bluetooth palikan mukana tullut ohjelmisto (Windigo Blue manager) joka luo virtuaalisen sarjaportin koneeseen, kysyy kesken kaiken internetyhteyttä että "Mihinkäs tämä sarjapotti olikaan yhdistettynä." Kuitenkaan nokialaisen valitseminen uudelleen ei auta. Ylensää vielä tämän jälkeen Windowsin Dial-Up systeemi jumii luulemaan että yhteys on yhä toiminnassa joten yhteyttä ei pysty välttämättä muodostamaan uudelleen. Myöskin jos yhteys jumii ei windows enää osaa sammua kunnolla vaan jää jumiin sammutus vaiheeseen joten ainoa toimiva uudelleenkäynnistyksen muoto on reset.

Windigon ohjelmiston olisin mieluusti päivittänyt, mutta valitettavasti windigon sivuilla tarjottu päivitys on pakattu salasanasuojattu ZIP filuun!?!

Oikeastaan se mitä haluan kysyä on: Toimiiko GPRS datakaapeli yli yhtään paremmin? Ja onko 6310i-malliin saatavissa Usb piuhaa?

Racewood Usb Dongle on ostettu verkkokaupasta.comista, joten sillä on vielä 14 päivän palautusaika. Eli maksaakoi vaivaa palauttaa tuote kauppaan ja hommata datakaapeli tilalle?

Käyttis: WinXP
    Bluetoot adapterin softa: XNTD Connect Blue Manager v1.3.6 (Windigon tekemä)
    Känny: Nokia 6310i (Softaversiota en tiedä. Miten tarkistetaan?)

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Näppäile tyhjälle näytölle *#0000#

3. eXeonical

Tykkäykset:
    0
    Versio näyttäisi olevan 5.10

4. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei ole toistaiseksi saatavana usb kaapelia(korjatkaa jos olen väärässä)

Toimii pelkällä datakaapelilla varmemmin kuin irdalla.

Tuo 5.10 on muistaakseni uusin ohjelmistoversio.

5. eXeonical

Tykkäykset:
    0
    Tuo juttu infrapunasta on helppo uskoa. Olen nähnyt eräänkin sähläävän vartin infran kanssa ilman että sai edes yhteyttä toimimaan. Tämä minun bluetoothkun kyllä muodostaa yhteyden muttei suostu pysymään yhteydessä kiinni. Sen aikaan kun toimii niin toimii hyvin.

Mutta, mutta, onko esim. sinulla ollut vastaavia ongelmia kaapelin kanssa? Jos ei, niin voisi kokeilla kaapelia.

6. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kaapelin kanssa joskus tilttailee,mutta on varmemmin yhteydessä kuin irdalla.käyttiksenä on win 98.

Sama irda vaiva mättää oli sitten läppärin merkki mikä tahansa,se "sammuttaa" puhelimen ja käynnistää itsestään uudestaan,mutta tätä ongelmaa ei ole ollut kaapelin kanssa.

Itse yritin saada Bt palikkaa toimimaan mutta koko palikka ei löytänyt 6310 mistään..joten siihen loppui ne kokeilut.

Laita vaan kaapeli,niin pelaa, ja vielä parempi kun etsit esim: Ericsson r600+kaapelin,niin pääset nopeammin kuin nokialla,eikä pätki.

7. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Itse huomasin 6310i:n toisinaan hukkaavan yhteyden Ericssonin HBH-10 BT-HF:n, vaikkei etäisyyttä ollut metriäkään. Voisi olla Nokian BT -toteutuksesta kiinni (tai sitten ei).

8. poppah

poppah

Tykkäykset:
    0
  9. mikmos

Tykkäykset:
    0
    6310i :lle kerrotaan Gigantissa esim myynnissä olevan Gratecin USB-kaapelin kelpaavan mutta ei se toimi ainakaan Qompacissa/Win2000. Täällä Moskovassa myytävä Phone Data Suite ja sen kaapeli toimii ja Nokialainen toimii...mutta ei Nokai PC Suiten kanssa...sen saa kolkata. Ja sitten Compaqin Win2000 porttien hallinta on ihan sekaisin jo asetuksiltaan...olen vaihtamasssa XP:hen tai 98 iin . Noi Bluetoothin ongelmat kielii samasta eli läppärin käyttis on tehtaalta sekaisin.

moi

10. jcv

Tykkäykset:
    0
    Hei, minulla on käytössä vastaavat tuotteet, paitsi puhelin on Nokia 6310, mutta käytän bluetooth ajureina Acerin ajureita jotka löydät osoitteesta http://support.acer-euro.com/drivers/communication/usb_bluetooth.html (tuo vinkki oli viimevuonna tässä foorumissa ). Tämä yhdistelmä toimii hyvin ainakin minun laitteissani. Käyttöjärj. Win XP pro, Nokia 6310, Racewood Bluetooth USB Dongle, DNA GPRS. Minusta tämä Acerin "käyttöliittymä" on parempi/mukavampi kuin se Racewoodin oma, mutta lienee makuasia.

Jaa tämä viestiketju