1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Gprs:n käyttö ulkomailla

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja freeheel, 18/1/04.

1. freeheel

Tykkäykset:
    0
    Moi!

Onko kellään antaa vinkkejä kuinka saan kivuttomimmin gprs:n pelittämään ranskassa Soneran liittymälläni. Minkä operaattorin palveluja kannattaa Ranskassa suosia? Oon lähdössä reissuun ja ois kiva käyttää mailia ja Operan mainiota nettiselainta kännykällä samaan tyyliin kuin suomessa. Thanks!

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Käytetään kuten suomessa, jos olet asetukset kuntoon laittanut.
    Soneran sivuilta on hyvä lähteä liikkeellä, jotkin palvelut voivat toimi myös verkoissa joissa ei luvattu.
    Kuuluvuus ulkomailla (sonera.fi)

3. freeheel

Tykkäykset:
    0
    Kiitti linkistä. Tarkennusta kaipaan vielä eli tarviiko mun siis luoda uusi yhtysosoite ulkomailla vai toimiiko samoilla asetuksilla kuin suomessa? Muistan että taannoin Ruotsissa oli ainakin vaikeuksia saada yhteyttä sähköpostipostilaatikkooni.

Rautalangasta vaan rohkeasti vääntämään!

4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Toimii tismalleen samoilla asetuksilla kuin Suomessa.

5. freeheel

Tykkäykset:
    0
    Merci beacoup!

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos olet yhteysosoitteet luonut niin homma toimii kuten suomessa jos ongelmia, syynä usein väärä verkko tai verkkohäiriö, myös netti käytössä saattaa ongelmia tuoda se että ei ole yhteys osoitteita määritelty.

7. maallikko

Tykkäykset:
    0
    Yhteys

Toimii samoilla asetuksilla kuin Suomessa; kysy vaikka sähköpostitse
    Soneralta mikä on sen yhteistyöoperaattori; valitse asetuksista paikan-
    päällä mainittu operaattori. Sisältyy toistaiseksi 100 mt:n pakettiin.

8. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Yhteys

Minulla ei ole kaikkialla toiminut GPRS-käyttö Internet-asetuksilla (yhteysosoitteena "internet"), mutta samalla WAP-GPRS-asetuksilla toimi. Näin kävi viimeksi Nizzassa Ranskassa. Kokeilin kaikilla operaattoreilla, joilla Soneralla oli siellä verkkovierailusopimus.

Jos siis lähtee ulkomaile, ei voi olla koskaan täysin varma missä kaikkialalla toimii ja miten hyvin.

t. tero

9. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S

Tämä on kyllä totta. Itse olen käyttänyt "prointernet"iä ja on toiminut aika luotettavasti. Mutuna voisin sanoa myös, että kaikkialla ei gprs toimi koko verkon laajuudella; mielestäni gprs-roamingkumppanilla saattaa olla yksittäisiä tukiasemia, joissa ei gprs toimi.

10. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Olen tallentanut laitteisiin myös prointernet-asetukset, mutta eivät ole nekään aina auttaneet.

Varayhteytenä käytän Soneran GSM-datasoittosarjayhteyttä, jos pitää esmes työmatkalla ehdottomasti käsiksi sähköposteihin tms.

t. tero

Jaa tämä viestiketju