1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS-laskuri tietokoneelle

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja lasse79, 27/11/03.

1. lasse79

Tykkäykset:
    0
    Tietääkö joku ilmaisen ohjelman siirretyn data määrän laskuriksi pc:lle?

Kun on toi 100megan raja olemassa...

2. Naqe

Tykkäykset:
    0
    Itellä on käytössä Du meter. Hyvin toimii, näyttää päivässä, viikossa ja kuukaudessa siirretyn datan. Täysin ilmainen.

3. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    No eipä ole ilmainen.

4. Naqe

Tykkäykset:
    0
    Häh? Mulla on ollu kesästä asti ja toimiihan tuo edelleen. Versio on 3.03.

5. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Mulla 3.05 ja sharewareahan tuo on.
    Mistäs omasi olet hommannut? Eikö ole herjannut kokeiluajan loppumisesta?

6. lasse79

Tykkäykset:
    0
    Mulla ainakin toimi vain kuukauden ilmaisena tuo Du-Meter. On kyllä muuten ihan hyvä ohjelma, mutta...

7. Pounder

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N93, Samsung SGH-Z560, Siemens S65 & S55
    Mulla on Net Activity diagram, sain sen Kompuutteri Kaikille lehden kylkiäisenä. Ilmainen, löytyy tuolta: http://www.metaproducts.com/
    En ole kovasti ehtnyt hyödyntää, mutta ainakin varoituksia voi ohjelmoida, jos haluaa hälytyksen tietyn datamäärän ylittyessä.

8. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Latasin tuon Net Activityn ja asensin. Minulla ainakin näyttää höpöhöpö-lukuja nuo statistiikat.
    DUMeterin stopwatchin mukaan download 209 kilotavua ja Activityn mukaan samassa ajassa Input Bytes 406 kiloo.... Vahdin hetken aikaa silmä kovana Activityn tilastao, ja siinä numerot juoksi vaikka yhteys oli suljettu!
    En tiedä mistä repii lukunsa, mutta silkkaa p*****aa ovat,ainakin minulla.

9. djmake

Tykkäykset:
    0
    Minkä kautta nettiä käytät? Jos verkon läpi (tai GPRS/motu ja koneessa verkko), niin saattaapi laskeskella myös ne bitit mukaan. En ole tuota kokeillut, niin en sano, että mistä nippelistä moisen saa muutettua vai saako mistään.

Niin, tuossa DUMeterissä muuten taitaa ainakin tätänykyä olla joku rekisteröintijuttu, tosin vanhemmissa ei tainnut olla. Mutta voihan sen rekisteröidä tai "rekisteröidä". Tosin lienee sanomattakin selvää, että tuota jälkimmäistä en sanonut :)
    Mutta hyvinhän tuo pelitti, kun tuossa kevään ja kesän koneella oli ja puhelimen laskurinkin kanssa aika hyvin yhtä näytti. Lisäksi hälytykset jn, eli ei ihan huomaamatta pitäisi lipsahtaa.

10. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ainoa iso miinus dumeterissä oikeastaan on, ettei siinä saa tilastoja/hälytyksiä yhteyksittäin. Esim. kotona käytettävä kaapeli ja matkoilla käytettävä gprs menee samaan logiin ja seuranta on siten hankalampaa.

11. MEW3

Tykkäykset:
    0
    GPRS-puhelin kaapelilla koneessa kiinni. Ei mitää muita nettivehkeitä. Paremmin en osaa selittää.
    Mulla on toimiva DUMeter, että ei tuolle sikäli tarvetta ole, mutta tulipahan testattua. En ainakaan äkkiseltään huomannut mitään rastia tai muuta, mikä vois vaikuttaa siihen, että mitä liikennettä tuo Activity mittailee. En hälytyksiäkään kokeillut, alkoi jurppia virheelliset liikennemäärät.

12. Sammy81

Sammy81

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800 & Sonera
    Eli onx olemassa mitään toimivaa laskuria johon vois oikeesti luottaa? Mieluummin tietenkin ilmainen versio. Toi DuMeter ei kuulemma ole ihan kauheen tarkka.

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mutta logissa näkyy dial up yhteydet erikseen, ja saahan siinä valita mitä adapteria monitoroidaan.
    En tiedä mitä virheitä tuo sitten tekee?
    Mutta PCllä ei voida mitata GPRS liikenteen määrää, mutta voidaan mitata gprs "modeemin" ja pc:n välisen liikenteen määrää, ja mitata ohjelmasta riippuen eri tasoilla.
    Luulisi näistä kuitenkin suuntaa antavaa tulosto syntyvän, ellei sitten softa tee virheitä tai jokin ohjelma ohita mitta softaa.

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Tuota, ei logissa mielestäni ole eritelty dial-up-yhteyksiä? Kaikki dl ja ul vaan könttänä.
    Se on totta, että voi valita monitoroitavaksi pelkästään "dial-up connections". Mutta kun on maksanut tuotteesta, on tietysti kiva monitoroida kaikkea liikennettä... vaikkei laajakaistaliikenteen monitoroinnista mitään hyötyä tietysti olekaan.

Mutta kyllä tuo dumeter mielestäni riittävän tarkka on, mitä nyt olen vertaillut operaattorin tilastoihin.

15. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    No sittenhän se on valintakysymys, vai mitä?

Voiko ohjelman pysäyttää jostain ja taas uudelleen käynnistää vai onko aina pakkokäynnistys, kun käyttöjärjestelmä latautuu? Kun tietää prosessin nimen, niin task managerilla pysähtyy tietty...

16. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Saahan tuon toki valita, että latautuuko(=käynnistyykö) wintoussin mukana vai ei.

17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Käyttämässäni versiossa logissa on kesto, siiretyt datamäärät ja diualup tai lan, login vie exportata ja analysoida vaikka taulukkolaskenta ohjelmalla, toinen asia sitten onko näppärää.

18. jau

Tykkäykset:
    0
    http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

ja

http://www.utilkit.com/more.php?program_id=3

ja

http://readerror.gmxhome.de/

ensimmäistä olen itsekin joskus käyttänyt, olin tyytyväinen. Nämä löytyi siis googlettamalla "like DU Meter" free.

Ainiin, ja muista valita siihen oikea yhteys, eli vain se mistä netti kulkee. Muuten se laskee mukaan myös localhost-luuppi-liikenteen, eli siis sen mitä esim windows ja muut ohjelmat joskus käyttää keskustellessaan itsensä/muiden ohjelman tai käyttiksen osien kanssa. Se on saattanut olla aikaisemminkin ongelmana jos numerot on vilissy, vaikka netti on ollu poikki.

19. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Mielenkiintoista. Omassa versiossani (3.05 Build 148; viimeisin nettisivujen www.dumeter.com mukaan) on Totals and Reports -> Daily/Weekly/Monthly Report -kohdissa ainoastaan sarakkeet
    Month | DL | UL | DL & UL
    Ovat sitten päättäneet huonontaa tuotettaan, vai?

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mulla viimeisenä dial up aika, josta voi päätellä onko dial up yhteys.

Jaa tämä viestiketju